levertijd veel korter dan gedacht

Gasman

Nieuw lid
De leasevrienden belde vandaag week 9 besteld week 13 leveren:yeah:. Dat vind ik erg snel:473:. Nu maar hopen dat er 17"onder zit...:2133:

trouwens een O2 combi 1.9 tdi elegance ab besteld!

EvilKnievel

Actief lid
Die van mij is ook week 9 aangekomen, het is alleen iets te ver om even te gaan kijken (1,5 uur rijden) maar ik zal de dealer eens een mailtje sturen, of ik wacht de verrassing gewoon af zaterdag ;)

Sosh

Lid
Ik moest voor die van mij ook naar Tilburg, maar dat was maar +-45 minuten rijden. Die 120 km kwamen overigens wel goed uit. Zit ik weer eerder aan de 150k km.

Ja, je kunt natuurlijk ook gewoon wachten.

Ik zou er overigens niet teveel op rekenen dat ze erop zitten, dan kan het alleen maar meevallen. Zelf houd ik ook nog rekening met de mogelijkheid dat de velgen alsnog vervangen worden... Je weet maar nooit met de lease maatschappijen (en dealers). Als er ergens geld te halen valt...

Ik hoop ook niet dat iedereen er nu maar vannuit gaat dat alles met 17" wordt geleverd. Hoe lang 16" velgen niet leverbaar zijn (geweest), weet ik niet. Het kunnen enkele exemplaren zijn maar het kan natuurlijk ook enkele weken aanhouden. Mijn dealer had in ieder geval 2 O2's staan met deze velgen.

enternu

Nieuw lid
Motoren

Mijn O2 Combi Ambiente Attr. Business is week 10 besteld. Volgens de dealer moet ik rekening houden met 11 of meer weken levertijd i.v.m. leveringsproblemen van de 1.9 TDI motoren. Deze worden in een Hongaarse fabriek gemaakt en daar is tenminste één productielijn omgebouwd voor de Common Rail diesel motoren. Hierdoor is er een leverings vertraging ontstaan voor de modellen met een pompverstuiver diesel....... :shocked:

Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten.... ik kan niet zolang wachten. :smiley29:

Han

Lid
poe, heb ik hopelijk nog net geluk.. Mijn dealer vertelde me vorige week dat de auto in week 15 geproduceerd zou worden (wk 9 besteld).

bat

Lid
Zou wel bijzonder zijn... je zou verwachten dat de ombouw naar common rail van invloed zou zijn op de pompverstuivermotor die vervangen wordt, oftewel de 2.0.

Of wordt de 1.9 ook binnenkort vervangen...

Zjanke

Nieuw lid
Vandaag een telefoontje van de leasemaatschappij, mijn bestelde kleur (stone grey metallic) is vervangen door een iets andere kleur (Satin grey), of ik die wilde. Ja dus, maar die stond nog niet in de lijst toen een aantal weken geleden bestelde....:623: Blijkbaar een vertragingstactiekje van wagenparkbeheer ....

Maar het mooie was dat ik 10 mniuten later werd teruggebeld dat de levertijd voor mijn uitvoering en kleur maar 4 weken zou zijn :489:
Kan ik er toch mee op vakantie!

Sosh

Lid
Hoe kan het dat Skoda toch bijna absurd korte levertijden kent?

Volgens mijn dealer maakt Skoda enkel een auto wanneer deze ook daadwerkelijk door een dealer besteld is. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ford, die vele auto's maken welke op voorraad komen te staan. Klopt dit wel.?

BramBam

Forumguru
Vandaag een telefoontje van de leasemaatschappij, mijn bestelde kleur (stone grey metallic) is vervangen door een iets andere kleur (Satin grey), of ik die wilde.

Stone Grey Metallic is er al lang uit. Was er al uit toen ik begin 2007 mijn auto bestelde.

Kleur is vervangen door Anthracite Grey, niet Satin Grey. Satin Grey is veel lichter dan Stone Grey. Anthracite Grey is iets donkerder dan Stone Grey.

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er voldoende Octavia's in Leusden staan die onmogelijk allemaal verkocht kunnen zijn. Van de meest courante modellen en kleuren (zonder extra opties) staan er altijd wel wat op voorraad. Wil je een zwarte 1.9TDI Elegance zonder opties en zwarte bekleding dan moet die vast wel op korte termijn te leveren zijn.

Zjanke

Nieuw lid
Kleur is vervangen door Anthracite Grey, niet Satin Grey. Satin Grey is veel lichter dan Stone Grey. Anthracite Grey is iets donkerder dan Stone Grey.

Ik wilde in ieder geval Satin grey, die kleur heb ik gezien bij de dealer :grin:
Wat de opvolger is van welke vorige kleur vind ik minder spannend. In de folder zit satin grey dichter bij stone grey dan antracite, maar kleuren uit de folder zijn meestal toch niet meer dan een indicatie. Een kleur moet buiten staan.

In mijn zoektocht naar een nieuwe leasebak kwam ik ook een Altea XL tegen in Delphirood die met een mooie zachte lamp erboven in de showroom stond. Superkleur, totdat ik hem buiten zag staan, gewoon roodbruin :crazy:

bat

Lid
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er voldoende Octavia's in Leusden staan die onmogelijk allemaal verkocht kunnen zijn. Van de meest courante modellen en kleuren (zonder extra opties) staan er altijd wel wat op voorraad. Wil je een zwarte 1.9TDI Elegance zonder opties en zwarte bekleding dan moet die vast wel op korte termijn te leveren zijn.
Hmm, ik heb 'm besteld met opties (niet teveel)...

EvilKnievel

Actief lid
Nog even over dat 17" velgen verhaal, dat geldt alleen voor de ambiente, niet voor de elegance. De dealer kon mij ook 17" aanbieden, maar de leasemaatschappij maakte het leasetarief daardoor flink veel hoger :( dus nu toch maar 16"

Sosh

Lid
Prijs wordt inderdaad flink hoger als je 17"bij besteld. Ik had ook een elegance geconfigureerd met sport onderstel en sportstoelen. Koste €40,- in de maand meer als een zonder die opties.

Voordeel voor mij is nu dat de lease maatschappij niet weet dat er 17"onder ligt. Tenminste tot aan de eerste banden wissel....

Zjanke

Nieuw lid
En vandaag een telefoontje van de leasemaatschappij, volgende week vrijdag wordt ie voor de deur afgeleverd. 11 maart besteld, 4 april geleverd, da's 3 weken en 3 dagen :aangenaam:

Doen we het voor....

Han

Lid
wow! gefeliciteerd! Als het goed is wordt de mijne in week 15 gemaakt, da's over 2 weken, dus levering hopelijk voor of op mijn verjaardag de 23e :)

De mijne is in week 12 geproduceerd, maar week 13 is om en nog steeds geen O2. Week 14 ook moeilijk gaan worden...toch jammer dat de levertijd op het laatste moment met 2-3 weken wordt verlengd.

De mijne is in week 12 geproduceerd, maar week 13 is om en nog steeds geen O2. Week 14 ook moeilijk gaan worden...toch jammer dat de levertijd op het laatste moment met 2-3 weken wordt verlengd.

De mijne is ook in week 12 geproduceerd (eind februari besteld) en ik kreeg woensdag een telefoontje van de dealer dat ie dinsdag mijn auto had ontvangen! Volgende week vrijdag 4 april staat ie klaar en hoop ik op tijd te zijn om hem nog voor het weekeind te ontvangen.

Die van ons is ook bij de dealer aangekomen.

9 februari besteld en 3 april wordt hij afgeleverd.

Vanmiddag even wezen kijken :489:

octavia.jpg

Bovenaan Onderaan