Het valt me op dat men erg enthousiast is over de O2 op dit forum. Ik denk dat dit komt omdat de meeste mensen van een mindere wagen overstappen naar de O2 want naar mijn idee kan hij zeker niet tippen aan onze VW's en Audi's. Ik ben benieuwd als ik de mijne krijg, hopelijk verrast de O2 mij positief. De voorloper die ik nu heb (Ambience combi) doet dat nog niet echt, maar heb er wel vertrouwen in.
Qua afwerking zal ( en eigenlijk moet) er een verschil zijn met Audi en VW. Anders zou het prijsverschil onverklaarbaar hoog zijn. Het verschil in afwerkingskwaliteit is echter niet overduidelijk aanwezig. Skoda pakt dit beter aan als bijvoorbeeld Seat.
De afwerking van mijn O2 staat op een veel hoger niveau dan mijn vorige auto, een Seat Altea. Dit is een vergelijkbare auto als je kijkt naar formaat en prijsklasse. Tevens staat deze op hetzelfde platform als de O2. De Seat zat zeker goed in elkaar (na 4 jaar geen rammeltjes), maar de gebruikte materialen waren plastic, plastic en nog eens plastic.
Als ik de O2 vergelijk met andere auto's die op de optie lijst stonden, dan valt op dat de O2, in verhouding tot bijvoorbeeld een Peugeot 407 of Toyota Avensis, veel beter en degelijker aanvoelt. De kwaliteits beleving is een stuk hoger.
Wat betreft rijgedrag, ook dat zal verschillen, maar dat is ook sterk onderhevig aan persoonlijke voorkeur. Ik heb in zowel een audi A4 (vorig model), Golf V Variant, als de hierbovengenoemde auto's gereden: De auto's ontlopen elkaar echt niet veel. De een is wat sportiever afgesteld, de ander is wat meer op comfort gericht.
Maar goed, dit topic ging over de levertijd, niet over kwaliteit en het prijsverschil tussen de diverse VAG merken... Ontopic maar weer?