levertijden octavia lijken terug te lopen

DE LEVERTIJDEN LOPEN TERUG !!!

Gaf op 1 sept. order door aan leasemaatschappij. Uiteindelijk ging order op 13 sept. definitief door naar fabriek.

Productie was gepland voor week 42. In week 43 kon dealer uiteindelijk de gereedmelding zien in het systeem, waarna de auto nog op transport naar Nederland moest, daar vervolgens fysiek langs importeur moest voor inklaring en tenslotte naar dealer voor rijklaar maken.

Toen Auto Nieuwkoop mij dit proces schetste werd ik bang: Het zou nog lang duren... Afgelopen vrijdag kwam onverwachts snel het goede nieuws: De auto was al bij de dealer. Binnen één week dus van Tjechië via importeur naar dealer. Petje af!

Conclusie: Vanaf feitelijke bestelling bij dealer (13-9) heeft het krap 7 weken geduurd tot aflevering (krijg auto op 1-11)!

Lucky you. Octo Demarrage .. in bestelling vanaf de zomervakantie. Vorige week in productie gegaan als het goed is. Hopelijk staat hij snel bij de dealer. Ben het wachten nu wel zat.

Saturnus66

Nieuw lid
cheer.gif
Hiep hiep hiep hoera
cheer.gif

Ik net bericht gekregen dat mijn Octavia II vrijdag 10 nov door de dealer wordt afgeleverd precies volgens planning (11 weken levertijd). Wat was dat lang wachten.
1761.gif

Volgens mij lopen de levertijden in het algemeen niet erg terug
crazy.gif

raymondw

Nieuw lid
Vanochtend door de dealer gebeld, verassend genoeg was de auto binnen
ahum.gif

In eerste instantie was de leverdatum 2e week Januari...
Morgen een afspraak maken om hem voor het weekend op te halen
yeah.gif

Hopelijk van het weekend btje mooi weer om wat foto's te maken.

ByeByePeugeot

Actief lid
Vorige week is mijn nieuwe O2 besteld en de verwachte levertijd is de eerste week van januari.
Dat is dik 10 weken wat overigens netjes is als je kijkt naar dat feest
473.gif
geneuzel er tussendoor

Vol verw8ing klopt mijn hart
rockon.gif

Yes. Na zeer lang wachten nu eindelijk goed nieuws gekregen. Eind deze week/begin volgende week kan ik mijn auto halen!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ByeByePeugeot</font><hr />

Vorige week is mijn nieuwe O2 besteld en de verwachte levertijd is de eerste week van januari.
Dat is dik 10 weken wat overigens netjes is als je kijkt naar dat feest
473.gif
geneuzel er tussendoor

Vol verw8ing klopt mijn hart
rockon.gif

[/ QUOTE ]

Het is te hopen, ik heb de mijnne op 6 november besteld en volgens de dealer wordt hij ten vroegste de laatste week van januari geleverd...

Mijn O2 elegance is besteld in September maar wordt pas in Januari afgeleverd. Zal ook wel te maken hebben met het niet op kenteken zetten door de leasemaatschappij in December. Maar ja het duurt wel lang...

Saturnus66

Nieuw lid
.....yes...
yeah.gif

Mijn Octavia II BE is eindelijk afgeleverd door de dealer wachtijd bijna 12 weken.
Men een vertraging van 4 dagen door problemen met het aanvragen van nieuwe kentekens ipv 10 nov afgeleverd op 14 nov.
cheer.gif

Toch nog een "warme douche" voor de dealer voor hun inzet bij de aflevering van mijn auto
xyxthumbs.gif

Het is trouwens een genot om in de Octavia II te rijden
laugh.gif

adee

Senior Member
Kreeg zojuist een telefoontje van de dealer: auto is nu al binnen! Op 13 oktober besteld en nu reeds bij de dealer afgeleverd. Volgende week woensdag kan ik hem ophalen. Ben er gewoon een beetje beduusd van.

ByeByePeugeot

Actief lid
Het rare is dat mijn O2 in de eerste week van januari geleverd gaat worden volgens de dealer terwijl Zinno01, die zijn O2 een week later bestelde, pas zijn auto eind januari geleverd krijgt
icon_smile_question.gif

Het zou dus ook betekenen dat 1.6 FSI's sneller leverbaar zijn, it beats me

Ik heb wel de indruk dat de levertijden voor de combi langer zijn dan voor de hatchback, voor de duidelijkheid, ik heb een O2 combi, 1.9tdi besteld

Edit: zie nu pas dat je ook een combi hebt besteld, daar gaat mijn stelling
blush.gif

Meestal produceren ze ook een aantal auto's voor of er wordt een auto "af besteld" om wat voor rede dan ook.
Dan kan het dus zijn dat je je auto veel eerder dan verwacht krijgt.
En de ene motor is sneller leverbaar dan de andere, dat ligt ook weer aan de productie capaciteit en de verwachte vraag.
En dat zelfde geldt natuurlijk ook weer voor de opties cq. uitvoering die je besteld.
Er zijn dus een hoop variabelen waar alles vanaf hangt.

Poe hey wat een hoop worden van boven mijn normale taalgebruik zeg.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Poe hey wat een hoop worden van boven mijn normale taalgebruik zeg.

[/ QUOTE ]

Blijkbaar wel gezien d/t-fouten...

japiejo5

Actief lid
Nou ik ben benieuwd,..heb die van mij 2nov. besteld,...volgens de dealer 1e week februari...

Hoop toch sneller; het is een 1.9tdi / HB / BE

ByeByePeugeot

Actief lid
Zoals ik al eerder aangaf is het toch werkelijkheid geworden. Mijn O2 gaat geleverd worden op 2 januari
cheer.gif

ot.gif

Ik werd keurig op de hoogtegesteld door Skoda Rijnwoud. Ik moet zeggen dat het contact meer dan prettig verloopt met die ploeg. Zelf had ik nog wat vraagjes en na het antwoorden werd mij ook nog gevraagd of er mogelijk nog meer instellingen gewijzigd moesten worden.

Zo van het eerste contact ziet het er naar uit dat deze dealer zeker hart van de klant heeft! Kennelijk leveren ze snel, Niets is te veel qua vragen en de gesprekken zijn uiterst prettig te voeren. Dikke pluim voor Rijnwoud.

Nog 20 dagen weinig slapen en dan lekker zoefen..

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ByeByePeugeot</font><hr />

Zoals ik al eerder aangaf is het toch werkelijkheid geworden. Mijn O2 gaat geleverd worden op 2 januari
cheer.gif

ot.gif

Ik werd keurig op de hoogtegesteld door Skoda Rijnwoud. Ik moet zeggen dat het contact meer dan prettig verloopt met die ploeg. Zelf had ik nog wat vraagjes en na het antwoorden werd mij ook nog gevraagd of er mogelijk nog meer instellingen gewijzigd moesten worden.

Zo van het eerste contact ziet het er naar uit dat deze dealer zeker hart van de klant heeft! Kennelijk leveren ze snel, Niets is te veel qua vragen en de gesprekken zijn uiterst prettig te voeren. Dikke pluim voor Rijnwoud.

Nog 20 dagen weinig slapen en dan lekker zoefen..

[/ QUOTE ]

Hoop dat dat voor mij ook geldt,..heb mijn auto een paar dagen later besteld dan jij,..hoop ook op levering begin Januari,...MIS m'n cruisecontrol op deze Avensis.
ahum.gif

French

Lid
Ik heb mijn O2 op 5 december besteld. Volgens de dealer staat de geplande productiedatum op week 3 2007. Ik hoop dan dat hem begin februari binnen heb.

Bovenaan Onderaan