Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Schipper74

Senior Member
Water ging gelukkig naar buiten ipv binnen ;)
Maar als water zich daar ophoudt, vriezen de portieren dan niet helemaal vast als het nog kouder wordt?:cool:

Joske

Forumguru
het water zit in de ruimte tussen de rubbers, dus in wezen maakt dat niet uit qua vastvriezen van de portieren.. :)

nog een hele goede tip (voor moest je die niet kennen): eerst tegen je portieren duwen alvorens ze te openen, je breekt het ijslaagje aan de rubberportieren en zo gaan je rubbers véél langer meegaan en niet zomaar gaan scheuren. Plus je krijgt de portieren zonder enig probleem open.

een vaselinestick is ook een optie om de rubbers in te smeren, maar na een aantal keer ben ik daar mee gestopt wegens toch wel kans op vaseline op de kledij bij het instappen.. (en dan vooral onwetende passagiers, zelf weet je dat wel en dan let je er ook wel op)

Jannes

Lid
Hier ook de spiegels deze week met de vorst krakend.
Dus heb ze ook maar uit gezet.
De navigatie die de dichts bijzijnde pomp aangaf ook gehad idd met een bijna lege tank.
Verder al 2600km gemaakt in 3 weken, en geweldige auto.
Ook de kop koffie in beeld gehad, dat het tijd was om te rusten haha.
En kwam we achter dat ik koplamp sproeiers had, dacht waar komt dat water toch vandaan over de motorkap.
Alleen nog een keer een afspraak maken met iemand die wat kleine zaken aan wilt passen met VCDS.
Voor mij geen Ford Focus meer !!

Schipper74

Senior Member
Hahaha, wat een water komt er opeens van ergens rond je koplampen richting voorruit gespoten, he. Ben bang dat sproeivoorraad met 3x helemáál op is ;)

AndreM

Forumguru
Moet je niet zo dicht achter de vrachtwagens hangen

Sorry, maar ik vlieg vrachtwagen altijd voorbij. :jaja:
En waarom, omdat sommige niet hun rijbewijs niet eens waardig zijn. :fool:
Ik nodig jou uit voor een dagje A15 dan weet je wat ik bedoel.

Maar ik zie het al,
wat jij met je auto per jaar rijd, doe ik in 1 maand.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Eerst bericht op dit forum. Ik zit een beetje met de handen in het haar. We hebben sinds augustus een nieuwe Octavia combi geleverd gekregen (de 2.0 tdi elegance versie, zo goed als full option, toch effe patsen ;)). Over het algemeen behoorlijk tevreden van de wagen, maar sinds een maand of 2 hebben we last van een vervelend rammel/kraaklawaai ter hoogte van de rechter ventilatormond. Vooral als de wagen koud is kan dit echt behoorlijk wat herrie geven wat toch niet zou mogen.
Het zou kunnen dat dit hetzelfde probleem is als wat ook in deze thread vermeld wordt:
'Boven de 125 km een trillend geluid vanaf de bijrijderskant, kapjes voorzien van plaktape en probleem opgelost'
Heeft er iemand iets meer details hiervoor? Ik heb al met de dealer geprobeerd om het chromen biesje van de ventilator mond wat meer in te klemmen door het gat wat kleiner te maken met tape, maar dat was voorlopig niet succesvol. Na een tweede poging met meer tape zit de ventilatormond zelfs niet meer volledig in het dashboard.

Hoe ziet de plaktape oplossing er juist uit?

Joske

Forumguru
Mijn ventilatierooster is idd verwijderd, maar ik wacht op het nieuwe stuk. Mijn vermoeden is dat het chroom niet goed aansluit en vandaar resoneert. Sinds mijn rooster er uit is, is het geluid wel weg maar is nog afwachten totdat het terug gemonteerd wordt. :)

Joske, bij mij is de ventilatiemond al vervangen maar dat was geen oplossing. Weet jij hoe de plakband oplossing eruitziet? Ik denk dat de volgende poging van de dealer het verlijmen van het rooster wordt, maar ik ben niet zo zeker of dat gaat helpen...
Als ik vannacht geen vader word dan sta ik morgen terug bij de dealer. Ik hou jullie op de hoogte.

Joske

Forumguru
Geen idee, betreft de plakbandoplossing.. dat is in mijn ogen trouwens geen aanvaardbare oplossing :pieker:

Het geluid is nu weg, dus het moet wel aan het rooster liggen, zou ik toch denken :)

MAAR

ik hou nog steeds in het achterhoofd dat het evengoed een trilling is die van ergens anders komt en nu "vrije weg" heeft omdat het rooster weg is.. dus in mijn geval: nog even afwachten wat het wordt

TL@

Forumguru
Ik werd vandaag ook zot van een rammel aan het rechter ventilatorrooster, dacht ik. Was het gewoon mijn zonnebril in het vakje in de hemel die rammelde :bloos:

lugolux78

Donateur
Ja en ook bij mijn O3 rammelt de rechter ventilatieroosters. Vooral als ik in de wat lagere toeren rij en over klinkers.

Ben er achter gekomen dat het lammeletje in het midden is. Ben nu ff vrij en ga het verder bekijken. Daarnaast moet auto voor 30k beurt dus mogen ze dit en de passagiersdeur oplossen, de fouten in mijn radio (waardoor VIM niet werkend te krijgen is) en nieuwe matten haahah.

Maar dat trillen is echt irritant. Kan sowieso slecht tegen dashboard rammelen. Knettergek...

Bovenaan Onderaan