Lijst kinderziektes etc. Octavia III

AndreM

Forumguru
Nop, als zij een elektronica probleem hadden dan hielp ik hun ook, als ik toch moest wachten.
En als je al zolang komt en zo vaak per jaar voor beurten en onderhoud (wat vroeger vaker was met een diesel) dan doen ze wel wat meer voor je. :)

AndreM

Forumguru
bedoelde eigenlijk dat de desbetreffende monteur graag naar huis wou ;)

Nee ze bleven zelfs langer om mij te helpen, waar kom je dat nog tegen? :thumbsup:
En was mijn auto vuil en ik was in de buurt mocht ik hem altijd gratis wassen in de wasstraat!

Heb ook nog een paar puntjes. Iemand die ze deelt en wellicht al opgelost heeft?

- Rammel in dashboardkastje
Waarschijnlijk in de sluiting/scharnier van het kastje zit iets dat niet helemaal goed aansluit. De rammel is zacht maar zeer irritant (net of er iets los ligt in het linker portiervak) en gaat na ongeveer 20 minuten vanzelf weg (waarschijnlijk omdat eea zich dan "zet"). Ik heb er kort naar laten kijken, wat WD40 ertussen gespoten omdat er weinig tijd was, dit hielp niet. Bij de eerste inspectie kwam wel direct naar voren dat de sluiting en scharnieren helemaal weggewerkt zijn in de klep, wat naar ik nu aanneem een eventuele reparatie wat lastiger maakt.

- Spiegelverstelling rechterbuitenspiegel
Bij het verstellen van de linkerspiegel gaat de rechterspiegel mee. Andersom niet! Zeer irritant wanneer er net iemand anders gereden heeft. Nog niet naar laten kijken. Wellicht normaal?

- Piepend koppelingspedaal
Bij het intrappen en op laten komen van het pedaal, dit gebeurd nu het kouder is. Er al met de WD 40 langsgeweest maar dat hielp niets.

Dank voor jullie hulp alvast.

micky

Forumguru
@Pimiento typisch gevalletje RTFM daar staat namelijk dat je de synchroon spiegelverstelling uit kun zetten in het menu, overigens als er iemand anders rijdt hoeft deze juist alleen de linker spiegel te verstellen, de rechter stelt dan mee in de voor hem als het goed is juiste positie, daar is het allemaal juist voor bedacht ;)

@micky heb je die FM wel eens gezien? Die ga ik echt niet helemaal doorpluizen hoor ;)

Wel handig misschien wanneer de rechter meteen meedraait, op voorwaarde dat je weet dat het zo werkt natuurlijk.

Thanks!

EdK

Forumguru
Tsja en die FM heb je een boel geld voor betaald en kunt hem ook niet uitvinken tijdens de bestelling

micky

Forumguru
@EdK nee? ik vond het grappig dat je in België bij het bestellen van een Audi (Q3) zelf nog de Handleiding moest aanvinken en in welke taal :) overigens tegen 0 euro

AndreM

Forumguru
@EdK nee? ik vond het grappig dat je in België bij het bestellen van een Audi (Q3) zelf nog de Handleiding moest aanvinken en in welke taal :) overigens tegen 0 euro

Kijk, en in Nederland krijgen we via een Google translate vertaalde handleiding bij de auto, vertaald vanuit het Tjechisch die niemand snapt, zelfs de dealer vind sommige dingen krom in de handleiding staan. :deuk:

Mettes

Forumguru
@micky : Misschien bestaat de keuze voor verschillende handleidingen ,omdat er in Belgie 3 verschillende talen worden gesproken?:pieker:
Ik begrijp dat het grappig over komt,maar het is gewoon pure noodzaak.

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
@Mettes , getrouwd zijnde met een Belgische Dame, weet ik dat uiteraard :jaja: toch vind ik het grappig, er zijn simpelere oplossingen;)

Bovenaan Onderaan