Lijst kinderziektes etc. Octavia III

thekawa

Forumguru
iemand ook problemen met de Columbus carkit? ik heb nu regelmatig dat als ik bel of gebeld wordt ik en de andere partij robot geluiden horen. Elkaar zelfs dus niet meer verstaan. Het eerste gesprek in de auto gaat vaak wel goed. Verbreek je de bluetooth kan ik met de telefoon op de speaker wel gewoon goed bellen.

wel 2 maandjes geleden de bluetooth update gedaan....

lugolux78

Donateur
Robotstem is idd netwerk provider.
Er zijn plekken op de A15 waar de verbinding zelfs helemaal wegvalt... Kortom Columbus is just doing fine...

VWim

Forumguru
Ik heb het met regelmaat dat van iedere seconde ongeveer 4/5 wegvalt... Dan is er ook geen gesprek te voeren. Overschakelen naar de luidspreker op de telefoon is de oplossing, dan kan alleen wel een keer geld kosten.

lugolux78

Donateur
Op de site waar je de update van de navi kan downloaden heb je ook een Bluetooth update voor onstabiele connectie.
Jouw schets lijkt hierop.
Ben mobiel onderweg maar in het Colombus MIB onderwerp staat de update link

spikehome

Forumguru
Wist niet of ik een nieuw topic ervoor moest openen.
Het betreft de 1.2 motor.
Ik heb dan wel een golf, maar merk dat de nieuwe 1.2 erg warm word.
De olie temperatuur meter geeft bij mij zo rond de 100c aan.
Mijn oude golf 6 1.2 was max 90c.
Is dit ook met de Octavia?

Timmo

Nieuw lid
Heb een ratel/buzz rondom het middelste ventilatierooster op het dashboard ofwel bovenzijde van de Colombus-navigatie. Het is hoorbaar op oneffen wegen, daarom zelfs nog geen kasseien.

Als ik een vuistslag geef op het dashboard is het weg, voor 5min, daarna keert het terug.

Is wel een beetje een domper op de feestvreugde want de O3 is nog geen 400km oud. :(

Een ratel aan de A-stijl heb ik voorlopig wel weg gekregen na een stevige vuistslag :-)

Borrie1973

Actief lid
Heb af en toe ook de trilling in het middenrooster, maar bij mij door muziek. Vraagme afof dit makkelijk te verhelpen is

Joske

Forumguru
Ik heb in tussentijd al in zowat alle roosters trillingen gehoord... Met vervangen van rechtse ventilatierooster is de trilling momenteel wél weg. Maar af en toe hoor ik nog wel eens iets links of in het midden :pieker:
Als ik een vuistslag geef op het dashboard is het weg
vuistslagen lijken mij nu niet de meest juiste oplossing voor het probleem :lezen:

:D ;)

ik heb het idee dat er ergens iets resoneert in het "gehele" ventilatiesysteem, waardoor je op verschillende plaatsen soms trillingen of resonanties zoals genoemd, kan horen.

Bovenaan Onderaan