Lijst kinderziektes etc. Octavia III

leo442

Forumguru
De laatste paar weken krijg ik continu valse meldingen van de PDC aan de achterzijde. Uiteindelijk de afneembare trekhaak verwijderd en het probleem lijkt opgelost..
Is dit soms een winterkwaaltje ? (Auto is bijna twee mnd out, maar heeft nooit eerder problemen gehad met de trekhaak)
Waarschijnlijk is je PDC niet goed aangepast na de montage v/d trekhaak. Eenvoudig te zien bij het inschakelen van de achteruit versnelling, je zou dan op je Columbus een afbeelding van een auto met aanhangerdissel moeten zien en niet alleen een auto.

auriga

Forumguru
Met aanhanger gaat pdc uit en krijg ik een sleurhut te zien op het display. Dat werkt dus gewoon. Ik wijt het probleem maar aan de weersomstandigheden. Gelukkig is de trekhaak afneembaar...

pr0mo

Lid
Erg bekend! Stond binnen 1,5 week al bij de dealer. Zeker bij koud weer en parkeren op een aflopende uitrit zorgde dit bij mij voor een rood lampje mbt de koelvloeistof.
Had ik vanmorgen ook...straks maar even kijken als de motor is afgekoeld. Wel treurig dat ik binnen een maand een geel en rood lampje op m`n dashbord heb gezien.

Falcon

Donateur
Valse melding parkeersensor heb ik voornamelijk voor bij mijn Leon. Dus het is niet alleen een O3 kwaaltje ;)

Joske

Forumguru
Had ik vanmorgen ook...straks maar even kijken als de motor is afgekoeld. Wel treurig dat ik binnen een maand een geel en rood lampje op m`n dashbord heb gezien.
weet wel dat auto's soms wel heel nipt afgevuld worden vanuit de fabriek.. weet niet of je dealer deze voor jou bijgevuld heeft voor aflevering (je betaalt tenslotte wsl 700eur afleverkosten ofzo... :pieker: )

dus als het slechts een éénmalig iets is, zou ik er mij geen zorgen om maken :)

micky

Forumguru
Met aanhanger gaat pdc uit en krijg ik een sleurhut te zien op het display. Dat werkt dus gewoon. Ik wijt het probleem maar aan de weersomstandigheden. Gelukkig is de trekhaak afneembaar...
Laten we eerlijk zijn, hij hoort er ook niet op te zitten als er niets aanhangt, parkeersensoren en trekhaken gaan wel vaker niet samen, het zou moeten kunnen maar ik hoor vaak problemen.

Gizzmo

Forumguru
met afneembare trekhaak op astra nooit problemen gehad met pdc en nu met vaste trekhaak op de O3 ook niet.

erikkie

Senior Member
Mijn xenon dimlicht doet het niet meer aan een kant. Al meer mensen dit probleem?
Als je deur ontgrendelt met kessy en lampen gaan aan klinkt het niet goed. .... tikketikketikkketiktiktik.
:(

Badnews

Senior Member
Ik heb nu in 5 dagen tijd 3x een waarschuwing gekregen dat mijn dimlicht voor niet werkt (bestuurderskant).
Maar als ik dan controleer, lijken alle lampen gewoon te werken. Andere dagen krijg ik geen melding, en precies dezelfde lampen werken dan.
Beetje irritant dat ik de hele rit dan met een oranje driehoekje op het dashboard moet rondrijden.

kou?

octaafje IV

Actief lid
@Badnews: zelfde ervaring nu 1 x gehad, mistig weer net boven vriespunt. Het enige wat ik kon ontdekken was een forse klodder vogelstront op het glas van die koplamp, maar die is er in die nacht + dag daarop weer afgespoeld tijdens een fikse regenbui. Daarna, nu sinds enkele weken, geen last meer van gehad.

erikkie

Senior Member
Ik heb een nieuwe xenonlamp en regelunit Ivm storing. Alles werkt weer. Hopelijk blijft het nu langer heel dan 16 mnd.

Heeft er iemand al oplossing voor zicht in buitenspiegels en linkerzijruit bij regen??
Volgens dealer moesten er nieuwe spiegelkappen op van 900 euro. Maar dan kan ik beter rainix ofzo kopen.....

Komende week naar schade hersteller. Iemand zag mijn blauwe octavia over het hoofd op parkeer terrein. Heb nu mooie afdruk trekhaak in mijn deur. :(

Altos

Banned
Rain-x werkt bij mij altijd zowel op de voorruit als op de zijruiten. Bij de spiegels vind ik de spiegelverwarming fijner. Voor €900,- kun je heel veel Rain-x kopen:thumbsup:

erikkie

Senior Member
Vond het ook nogal een raar bedrag.
volgens dealer past richeltje wat er nu standaard opzit niet op mijn 2013 model....:banghead:
Weet niet of het klopt, maar zo gauw kijkend zie ik geen verschil tussen die spiegels...
PON en service gaat ook niet samen. We zullen er maar mee moeten leren leven.

Bovenaan Onderaan