Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Ik heb de columbus software op mijn sd kaart gezet, maar de update doet het niet op mijn columbus. Dealer gaf aan dat dit idd niet goed gaat en heeft contact met Pon. Ik heb de software van de officiële Skoda site... (ca. 23 gb). We wachten af...

yesRS@

Forumguru
Ik heb een tijdje geleden update van amundsen gedaan ( 6u mee bezig geweest) en uiteindelijk toch naar dealer moeten gaan. Met de recentste versie heb ik nu geen spraak bediening van de navigatie meer. ( geen spraak bediening voor dit land) . Heb haar eens goed uitgescholden.

Hans_RS

Forumguru
vandaag deden de dsg-flippers het even niet (DSG in D). even in manueel gezet en toen waren ze terug. vreemd...

Altos

Banned
vandaag deden de dsg-flippers het even niet (DSG in D). even in manueel gezet en toen waren ze terug. vreemd...
Computers hebben ook wel eens rust (grapje) het kan natuurlijk altijd eens gebeuren dat er iets even niet meegaat inde programmatuur, is helaas niet anders, als het vaker voorkomt spreken we denk ik idd over een kinderziekte...nu (nog) niet. ;)

Mijn Columbus of hoe dat multimedia ding hoe heeft loopt vast, vreet mijn radio logos op, werkt alleen op de het stuurbediening, na zeker een half uur wordt dat ding wakker en kan ik het scherm bedienen.
Fijn als je s'ochtend in de auto stapt en je navigatie in wil stellen.

Verder is mijn xenon unit vervangen,

Bonkende as (voor of achter geen idee),

na 800km al tankmelding, terwijl er dan krap 40 liter in kan,

Als ik het gas 1 cm indrukt hoor ik een tik onder de motorkap,

s'ochtends een irritant suizend, fluitend, zoemend geluid onder de motorkap, na 30 min is dat weg.
(erg irritant),

Klotsende dieseltank,

Spontaan aanspringende bandenspanningsmelding, meteen eerstvolgende parkeerplaats eraf.
Niks aan de hand, is me al vier keer overkomen.... spontaan uit het niks ook niet naar bandenwissel.

Ik heb veel VAG autoos gereden maar zo er als dit heb ik nog niet meegemaakt.

maar goed we gaan nog maar een keer naar de dealer

Jannes

Lid
#Octavia CW,

Die klotsende dieseltank, hoor ik soms ook wel eens, maar stoor me er niet aan.
De melding dat je moet tanken, lijkt idd vroeg te komen.
Ik krijg er ook niet meer dan 40L in.
Dus zou je veel langer door moeten kunnen rijden dan hij aangeeft.

Verder fijne auto op dit na :
Sierstrip in de grill al vervangen i.v.m. loslaten chrome.
Navigatie niet altijd even snel met meldingen

micky

Forumguru
Mijn Columbus of hoe dat multimedia ding hoe heeft loopt vast, vreet mijn radio logos op, werkt alleen op de het stuurbediening, na zeker een half uur wordt dat ding wakker en kan ik het scherm bedienen.

Bonkende as (voor of achter geen idee),

na 800km al tankmelding, terwijl er dan krap 40 liter in kan,

Als ik het gas 1 cm indrukt hoor ik een tik onder de motorkap,

s'ochtends een irritant suizend, fluitend, zoemend geluid onder de motorkap, na 30 min is dat weg.
(erg irritant),

Klotsende dieseltank,

Spontaan aanspringende bandenspanningsmelding, meteen eerstvolgende parkeerplaats eraf.
Niks aan de hand, is me al vier keer overkomen.... spontaan uit het niks ook niet naar bandenwissel.

maar goed we gaan nog maar een keer naar de dealer

Als ik jouw was kocht ik een Seat Leon:uitlachen:

Wat betreft de naam van je navi, die staat in je eigen onderschrift:shutup:

Als je een as hoort bonken lijkt het mij de achterste, voor heb je namelijk geen as:maakmegek:

Sorry, ik kon het niet laten en hoop dat alles snel opgelost wordt voor je!

erikkie

Senior Member

Dat Had Ik laatst ook. ..

Ik ook. ...

(erg irritant),

Bij mij maakt xenon? Ook raar suizend geluid. Als je instapt en lampen gaan automatisch aan.

Geloof als ik privé auto aan zou schaffen misschien toch misschien een Japanner zou overwegen.

/QUOTE]

Skoda-MAN

Forumguru
Wat is het voordeel van een tank die je hoort klotsen................er zit nog brandstof in en hoef je niet te lopen met je kannetje.:tegek:

thekawa

Forumguru
Met de kou van de laatste tijd 2 puntjes erbij... Als die heel koud is na een nachtje buiten staan trilt de auto stationair en doet het touchscreen van de Navi het de eerste 5 minuten niet.

CDK

Forumguru
van dat touchscreen las ik laatst nog een klacht inderdaad, daar zou ik zeker mee terug gaan naar de dealer.

yesRS@

Forumguru
Deze week viel mijn scherm uit van mijn amundsen, het vreemde is dat de radio het nog steeds deed en als ik op het zwarte scherm drukte veranderde hij van radiozender.:nailbiting: Contact afgelegd en auto opnieuw gestart,was terug normaal. Vreemd.:sterretjes: Volgens mij ligt dit aan de verlichting van het scherm, dit zal waarschijnlijk wel een led zijn.

D

Deleted member 17627

Zooo, maar ben ik nu de enigste met: rammelend druklager (nw octavia! III) ?? Mooi forum overigens met leuke foto,s mooie verhalen etc. maar op Autoweek las ik dit mbt 1.6 tdi: Vanmiddag heb ik mijn review geschreven en een paar uur later stond ik met pech langs de weg. De motor begon plots een hard aanlopend geluid te maken en ik durfde niet verder te rijden.en--Vanmorgen ben ik gebeld door Audi Centrum Amsterdam. Het geluid is te danken aan een probleem met de versnellingsbak ism het vliegwiel. Vandaag gaan ze de bak demonteren en vervangen. Hopelijk is hiermee het probleem verholpen. Nergens lees ik mijn klacht na 3000km gereden te hebben op dit forum...Wie???THXX

Gieliovd

Forumguru
Hier ondertussen ook alweer de nodige nukken ontwikkeld...

Olieverbruik is als vanouds.
Automatische ruitenwisser is sinds twee weken de weg kwijt. Klaarlichte hemel en dat ding gaat uit z'n dak.
Portier hangt in z'n rubber en voelt steeds TOK bij openen.
Portier chroom is tegen elkaar aan komen te zitten.
Toktoktoktok bij vermogen aanspreken in de bochten is terug.
Drempels veroorzaken rare geluiden en gevoel in het vooronder.
Geregeld stationair trillend blok.
Allerlei rammeltjes in het interieur.

Altos

Banned
Zou ik toch eens mee terug gaan @Gieliovd
Onze O3 is nu 2 jaar oud ongeveer met 90.000km op de teller en heeft alleen wat rammeltjes rechts voor bij schuin oprijden van de oprit en een licht rateltje bij koude motor (al vanaf 15.000km)
Bijna tijd voor een beurt en 2 nieuwe banden. Lijkt me allemaal vrij normaal (gelukkig) met jou lijstje zou ik echt wel even alles laten checken...

Vanmorgen heb ik de Skoda mobiliteitsservice in moeten schakelen nadat ik de melding "STOP" te zien kreeg i.c.m. het bericht dat de motor oververhit raakte. Auto staat bij de dichtstbijzijnde VW-dealer waar ze de boel onder garantie gaan vervangen. Koelvloeistofpeil was in orde en het systeem bouwt druk op. Ik ben benieuwd, toch vreemd na 77k op de teller.

Bovenaan Onderaan