Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Joske

Forumguru
Koelvloeistofpeil was in orde en het systeem bouwt druk op. Ik ben benieuwd, toch vreemd na 77k op de teller.
oei... volgens mij heeft @Gieliovd dit ook voorgehad. Of toch alleszins nog 1 iemand waar ik van weet (op het forum).

Ben benieuwd naar de oorzaak!

(mms ook nog even je motortype en bouwjaar vermelden... helpt ;) )

Gieliovd

Forumguru
Nee hoor! Buiten de melding dat m'n ruitensproeier leeg is en m'n banden druk niet oké zegt hij nooit wat tegen me.

Ja, behalve dat ik m'n telefoon niet moet vergeten.

oei... volgens mij heeft @Gieliovd dit ook voorgehad. Of toch alleszins nog 1 iemand waar ik van weet (op het forum).

Ben benieuwd naar de oorzaak!

(mms ook nog even je motortype en bouwjaar vermelden... helpt ;) )

Goed punt inderdaad! Het gaat om een EBL 1.6 TDI 105PK DSG, geleverd op 30-1-2014.

Bij mij is de ruitenwissersensor ook wel eens de weg kwijt, of bij regen doet hij het niet en moet ik hem wakker schudden door zelf maar even de wissen, en bij droog weer gaat hij in eens wissen.

Als ik jouw was kocht ik een Seat Leon:uitlachen:

Wat betreft de naam van je navi, die staat in je eigen onderschrift:shutup:

Als je een as hoort bonken lijkt het mij de achterste, voor heb je namelijk geen as:maakmegek:

Sorry, ik kon het niet laten en hoop dat alles snel opgelost wordt voor je!

Beetje flauw proberen te doen en ondertussen de een complete misser begaan.

Joske

Forumguru
Ik heb ook mijn volgende garantiegeval te pakken.. Kinderziekte? Geen idee, ligt aan jullie ;)

De chroom van mijn deurhendel bestuurdersdeur komt los met als gevolg: vlijmscherpe plastic... :(

vw125

Forumguru
Dinsdag gaat mijn auto ook de garage in om men thermostaathuis te vervangen onder garantie. Dit hadden ze gemerkt met de kleine onderhoudsbeurt die ze uitgevoerd hadden. Laatste tijd ook wat problemen met één van de koplampsproeiers, deze gaat niet volledig terug in de bumper na het sproeien. Ga het ineens ff melden dinsdag.

Gieliovd

Forumguru
348054L.jpg

Ps. Chromen grepen?

Altos

Banned
Ik denk dat @Joske bedoeld de deurhendels aan de binnenkant om de deur te ontgrendelen (dat dit plastic was is helaas ook te zien en voelen) maar wel vreemd dat dit nu al kapot is gegaan.

igmi

Lid
Dinsdag gaat mijn auto ook de garage in om men thermostaathuis te vervangen onder garantie. Dit hadden ze gemerkt met de kleine onderhoudsbeurt die ze uitgevoerd hadden. Laatste tijd ook wat problemen met één van de koplampsproeiers, deze gaat niet volledig terug in de bumper na het sproeien. Ga het ineens ff melden dinsdag.

Dit probleem heb ik ook. Linker koplampsproeier gaat niet helemaal terug. Heel apart. Morgen naar de garage en ik hoop dat ze het gelijk kunnen oplossen.

Falcon

Donateur
Vanmorgen heb ik de Skoda mobiliteitsservice in moeten schakelen nadat ik de melding "STOP" te zien kreeg i.c.m. het bericht dat de motor oververhit raakte. Auto staat bij de dichtstbijzijnde VW-dealer waar ze de boel onder garantie gaan vervangen. Koelvloeistofpeil was in orde en het systeem bouwt druk op. Ik ben benieuwd, toch vreemd na 77k op de teller.

Hoe warm was de olie volgens de MFD display?

030

Forumguru
Zojuist bij de dealer afgeleverd voor de 30K beurt.

Todo:
- Columbus loopt redelijk vaak vast (1 keer per week)
- PDC geeft eens in de 3 weken een langdurig piep waarna de sensoren niet meer werken
- Standkachel gaat alleen aan dmv van instellen tijd, niet direct (via de app)

Daarbij wordt een terugroepactie meteen uitgevoerd. Iets met het regelapparaat van de stuurbekrachtiging.

Dit probleem heb ik ook. Linker koplampsproeier gaat niet helemaal terug. Heel apart. Morgen naar de garage en ik hoop dat ze het gelijk kunnen oplossen.

Mijn O3 heeft ook last van een niet goed sluitende linker koplampsproeier. Garage (Holdinga Almere) heeft er naar gekeken en geconcludeerd dat er een nieuwe unit in moet. Is nu in bestelling.

yesRS@

Forumguru
Vanmorgen heb ik de Skoda mobiliteitsservice in moeten schakelen nadat ik de melding "STOP" te zien kreeg i.c.m. het bericht dat de motor oververhit raakte. Auto staat bij de dichtstbijzijnde VW-dealer waar ze de boel onder garantie gaan vervangen. Koelvloeistofpeil was in orde en het systeem bouwt druk op. Ik ben benieuwd, toch vreemd na 77k op de teller.
Wat was dan de aanduiding van de meter voor de koelvloeistof temperatuur? Heb je al problemen met de egr klep gehad?

igmi

Lid
Mijn O3 heeft ook last van een niet goed sluitende linker koplampsproeier. Garage (Holdinga Almere) heeft er naar gekeken en geconcludeerd dat er een nieuwe unit in moet. Is nu in bestelling.

Dit valt gewoon binnen de garantie neem ik aan? Gaan ze allebei units vervangen (preventief) of alleen maar een?

igmi

Lid
Voor zover ik weet gaat alleen de linkerunit vervangen worden en is dit sowieso garantie.

Bij mij idem dito. Linker unit zal vervangen worden ze hebben het onderdeel besteld. ik hoop dat het hierbij blijft.Ben voor de rest zeer tevreden met mijn octi :)

Bovenaan Onderaan