Lijst kinderziektes etc. Octavia III

CDK

Forumguru
Er zijn als ik me niet vergis gemodificeerde spiegelkappen met een soort geleidertje/spoilertje die het water beter afvoeren toch? Maar 900,- gaan die zeker niet kosten hoor ;)

erikkie

Senior Member
Er zijn als ik me niet vergis gemodificeerde spiegelkappen met een soort geleidertje/spoilertje die het water beter afvoeren toch? Maar 900,- gaan die zeker niet kosten hoor ;)

Dat dacht ik ook ergens gezien te hebben, maar die dealer weet weer van niets...
Als iemand mij nou eens kan vertellen waar ik wat terug kan vinden over die spoilertjes....
Ik heb ze in de showroom aangewezen en dan komen ze met nieuwe spiegelkappen van 900 €.
Het was vrijdagmiddag kwart voor zes, ik had zin in weekend.... Dus ik heb een discussie maar laten zitten....

Wieowie kan me even helpen met info over die geleiders/spoilers? Heeft iemand die al achteraf geritseld bij dealer / pon? Alvast bedankt voor de info

ReDeMaTy

Senior Member
@erikkie bedoel je nou dat als het regent dat er zoveel water over je linker raam loopt dat je weinig meer in je spiegel ziet? Om het uit te proberen heb ik bij superskoda.com een rain deflector gekocht. Hopelijk leid dat het water meer van het linker raam af. Tot op heden nog geen serieuze regenbui gehad. Geeft nu wel wat meer windruis, maar daar hebben vele O3's toch al last van :D

Van de genoemde kinderziektes heb ik er na 60.000 km ook eentje te pakken, de oliedempers van de achterklep konden het niet meer aan en moesten bij het onderhoud worden vervangen.

micky

Forumguru
Lijkt me allemaal een beetje voorbarig, bij mij zit dat spoilertje aan de onderkant en dan niet op de kap, maar op de behuizing zelf, dit zou dus betekenen 2 complete nieuwe spiegels incl. montage en dan kan het bij een dealer snel oplopen, want de deurpanelen moeten er dan ook af ivm de montage/bedrading.

MaRco2

Forumguru
Mij is nog iets opgevallen, wat ik nog even aan moet kaarten: de binnenkant van de raamsnor links voor (de rest nog niet gecontroleerd) begint stukjes te verliezen daar waar het tegen het raam veegt.

Dat dit bij een auto van 30-40 jaar oud voor kan komen o.k, niet bij eentje van anderhalf jaar oud.

Navigatie blijft ook af en toe hangen qua scherm, zoomt dan niet meer in of je ziet de hele route niet meer en een keer na aan-uit, sprong hij naar Wolfsburg terwijl het gesproken verhaal gewoon goed door ging.

Pas nog iets geks: in maxidot heb je zo'n groen streepje van de audio volume, die was opeens weg. De volgende dag was hij weer terug.

Pas na een kort verplaatsen kwam er een start/stop storing in maxidot te staan, heeft zichzelf later blijkbaar genezen.

Dat was het weer voor deze maand.:)

MaRco2

Forumguru
De laatste paar weken krijg ik continu valse meldingen van de PDC aan de achterzijde. Uiteindelijk de afneembare trekhaak verwijderd en het probleem lijkt opgelost..
Is dit soms een winterkwaaltje ? (Auto is bijna twee mnd out, maar heeft nooit eerder problemen gehad met de trekhaak)

Geen last van, trekhaak zit er eigenlijk altijd onder (geen idee of hij er nog af kan).:)

Badnews

Senior Member
Mag het volume streepje ook eens een dagje vrij hebben? :)
Maar het gebeurd wel vaker dat een stukje scherm, dingetje of iets anders een dagje vrij heeft (pas bij mij de ballonetjes in de columbus, waren allemaal leeg/op vakantie)

peterrapid

Forumguru
Misschien interessant om te weten bij jullie Columbus problemen is of jullie reeds een update hebben gedaan ja al dan nee ? Om eventueel uit te maken of het daaraan te wijten is ?

Badnews

Senior Member
zo vaak komt het niet voor. Ik heb nu 2x iets gemist, in 1.5 jaar tijd. Beide keren loste het zichtzelf op, door opnieuw te starten bij de volgende rit. Nooit is ie helemaal uitgevallen, blijft gewoon werken, maar dan 'mis' je iets heel soms. Misschien komt het wel vaker voor, en valt het niet eens op.

Joske

Forumguru
Als ik iets mis of er werkt iets niet, zoals bijvoorbeeld de stuurbediening (volume). Dan reset ik de Columbus en klaar... In totaal een keer of 3 sinds de update, er voor niet. :)

peterrapid

Forumguru
Ik heb dus nog geen update gedaan en met deze verhalen komt die update er nog niet hoor, tot nu toe een perfect werkende Columbus dus ga niet graag achteruit door die update.

Joske

Forumguru
dan zou ik toch maar eens kijken.. bij mij waren de kaarten van 2013 (dacht ik) en die is eind augustus geleverd.

Bovenaan Onderaan