Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Falcon

Donateur
Hier is het, hoe verrassend, "Leo".. Als je hem daarna aait dan heb je gelijk een paar pk extra! Echt waar!

Heeft iemand met de O3 ook last van dat zijn kofferbakklep wat minder soepel omhoog gaat?

Joske

Forumguru
Heeft iemand met de O3 ook last van dat zijn kofferbakklep wat minder soepel omhoog gaat?
Ja eigenlijk wel... maar heb de indruk dat het vooral met het huidige weer te maken heeft. Of ik zal het anders stellen, als mijn auto heel de nacht in de garage heeft gestaan en ik zwier om 05u30 'smorgens de klep open, dan gaat ie snel.

Staat ie heel de dag buiten met dit miezerige str*ntweer dan gaat de klep moeilijker open met dezelfde beweging..

Zal dus wel aan de dempers liggen vermoed ik..

vw125

Forumguru
Ik heb bij mij soms het probleem dat die moeilijk sluit, net of er zit teveel lucht in de koffer. Terug de koffer ff openen en sluiten en dan lukt het weer.

Falcon

Donateur
Dus ik ben toch niet gek! Don't answer that! :D .. Vanochtend trouwens irritant om de klep open te krijgen, omdat het Seat logo niet wou kantelen #bevroren.

Ga het toch maar melden bij mijn volgende bezoek aan de garage. Incl. een aantal andere dingen:

1. Dorpelverlichting doet het WEER niet.
2. Klep open en dicht gaat niet soepel, inclusief wat gepiep/kraak
3. Zijkant bestuurdersstoel kraakt tegen plastic aan.
4. Bij kleine correctie met sturen (wanneer ik rem of de auto laat uitrollen) naar rechts hapert het stuur heel even. Blijft hij een klein beetje steken. Echte een milliseconde, maar wel irritant en soms schrik ik er wel eens van.

Ik heb altijd als stel regel dat ik minimaal 5 dingen heb.. dus nog heel even wachten voor de eerst volgende afspraak. (kost mij tijd en heb geen vervangend vervoer in mijn leasecontract)

Joske

Forumguru
@octaafje IV

Omdat deze modellen veel gemeenschappelijk hebben..

Je maakt vast een grapje mag ik hopen? We gaan toch geen actieve leden die even een overstapje maken toch niet gaan wegjagen zeker? ;)

lugolux78

Donateur
Bellebleu terug van onderhoud.
Zoals verwacht hoop foutmeldingen op de Columbus. Schijnen nu gefixed te zijn. Evenals foutmeldingen op PDC.

Dus nu moet VIM lukken (hoop ik)

lugolux78

Donateur
@octaafje IV

Omdat deze modellen veel gemeenschappelijk hebben..

Je maakt vast een grapje mag ik hopen? We gaan toch geen actieve leden die even een overstapje maken toch niet gaan wegjagen zeker? ;)

Ik snap vraag ook wel.
Had hetzelfde in gedachten toen ik het las maar meer in de trant van:
Moet wellicht aparte topic in Andere VAG Modellen openen...

ertromp

Forumguru
Bellebleu terug van onderhoud.
Zoals verwacht hoop foutmeldingen op de Columbus. Schijnen nu gefixed te zijn. Evenals foutmeldingen op PDC.

Dus nu moet VIM lukken (hoop ik)
Ken ik eindelijk aan de gang :D Gaat zeker lukken nu. Zo zie je maar dat ook nieuwe auto's niet altijd 100% afgeleverd worden. Het valt me elke keer weer op als je met VCDS of VCP uitleest hoeveel foutmeldingen af dealert er in de O3's staan. Is blijkbaar niet overal een punt tijdens aflevering

• Let bij aflevering op vloeistofniveau's, af fabriek zijn de vloeistoffen minimaal gevuld
Erg bekend! Stond binnen 1,5 week al bij de dealer. Zeker bij koud weer en parkeren op een aflopende uitrit zorgde dit bij mij voor een rood lampje mbt de koelvloeistof.

auriga

Forumguru
De laatste paar weken krijg ik continu valse meldingen van de PDC aan de achterzijde. Uiteindelijk de afneembare trekhaak verwijderd en het probleem lijkt opgelost..
Is dit soms een winterkwaaltje ? (Auto is bijna twee mnd out, maar heeft nooit eerder problemen gehad met de trekhaak)

Joske

Forumguru
wanneer het bijzonder vochtig/koud is willen parkeersensoren wel al eens foutmeldingen geven.. De Faab (die buiten slaapt) heeft ook last van de koude en waar de parkeersensoren (enkel akoestisch signaal trouwens, geen visualisatie) 's morgens ook vaak een constante piep blijven geven.

Lijkt mij gewoon aan het weer te liggen, zou er voorlopig gewoon rekening mee houden en zien of het blijft aanhouden na de koude-golf ;)

Bovenaan Onderaan