Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Hoe warm was de olie volgens de MFD display?

Die bleef redelijk netjes. Die heb ik in elk geval goed in de gaten gehouden.

Wat was dan de aanduiding van de meter voor de koelvloeistof temperatuur? Heb je al problemen met de egr klep gehad?

Geen problemen gehad met de EGR-klep, althans voor zover ik weet. De aanduiding van de meter van de KVS stond ver boven de normale temperatuur van net geen 90graden. Zodra ik de kachel vol aanzette zakte deze terug naar normale waarden.

Het bleek overigens een kapotte waterpomp te zijn. Volgens de dealer een kwaal van dit type motoren geleverd in o.a. Passats tussen 2011 en 2014. Er is een verlengde coulance regeling voor. Zal dus vermoedelijk niet bij deze ene keer blijven...

YUe59GMU-OA6

Actief lid
In deze lijst mis ik nog iets, waar ik ook een andere Octavia-rijder over hoorde:

Het ongebruikte gordelslot van de passagier, die het vakje onder de armsteun als klankkast gebruikt, zodra de Octavia over iets slechter wegdek gaat of motor/versnellingsbak de wagen doet trillen.

In woonwijken rijd ik nu met mijn rechterhand op het gordelslot om het stil te houden.

...en dan Park-Assist: :shocked: nu 10x geprobeerd, waarvan één keer gelukt! In het merendeel van de gevallen probeert het me tegen een muurtje of een vuilnisbak te douwen, ondanks dat ernaast alle vakken leeg zijn.

Morgenochtend maar gelijk terug naar de dealer.

Gieliovd

Forumguru
Hier ondertussen ook alweer de nodige nukken ontwikkeld...

Olieverbruik is als vanouds.
Automatische ruitenwisser is sinds twee weken de weg kwijt. Klaarlichte hemel en dat ding gaat uit z'n dak.
Portier hangt in z'n rubber en voelt steeds TOK bij openen.
Portier chroom is tegen elkaar aan komen te zitten.
Toktoktoktok bij vermogen aanspreken in de bochten is terug.
Drempels veroorzaken rare geluiden en gevoel in het vooronder.
Geregeld stationair trillend blok.
Allerlei rammeltjes in het interieur.
Ik naar de dealer. Auto achtergelaten.

Eind van de dag weer gehaald. Geen enkel probleem kunnen reproduceren en dus onveranderd terug.

De Regensensor doet het waarachtig ook weer.

Zo voel je je als klant niet echt prettig.

Joske

Forumguru
Sinds een aantal dagen last van een vervelend geluid bij loslaten rempedaal.. :(

Morgen ga ik langs mijn garagist om dit onder garantie te bekijken wat we er kunnen aandoen.

Ik zal het proberen te beschrijven:

men duwt het rempedaal volledig in wanneer men wil remmen. (logisch toch :D )
maar dan laat ik het rempedaal deels opkomen en laat vervolgens "volledig" los.. (ook logisch toch, als je dan vervolgens terug het gaspedaal wilt bedienen.. :pieker: )

en die laatste centimeter of 2 hoor ik een "klak"-geluid. En eens je er op begint te letten wordt je er echt wel beetje gek van.

Ik heb de pedaal zelf al nagekeken maar nog niets bijzonders kunnen ontdekken. De pedaal deed dit ook niet van in het begin, is echt wel nieuw.

peterrapid

Forumguru
@Joske je moet echt je O3 met wat respect gaan beginnen behandelen hoor, eerst rare geluiden uit de ventilatiemonden, nu rare geluiden uit je rempedaal ... Wat steekt gij allemaal voor sm-dinges uit met uwe Octi ? :deuk:

Joske

Forumguru
Ik zou eigenlijk liever nergens meer tegen rijden @Peter-036 ... dat heeft me al genoeg ellende opgeleverd :)

Er zit een soort metalen stang (als zijnde het "eindpunt") heb ik gezien, ik denk dat deze het geluid veroorzaakt. Het is ook niet consequent aanwezig, soms wel .. soms niet :(

Het is vooral rijdend het makkelijkst te reproduceren :pieker: ?

Skoda-MAN

Forumguru
@Joske Je bent zelf altijd zo serieus anderen aan het helpen met raad en tekeningen enzovoorts, waar heb je het aan verdiend dat je door alle forumleden geplaagd wordt?
Is er dan niemand die jou nu eens echt wil helpen met serieuze antwoorden. :lezen::pieker:
Ik hoop dat je dit allemaal kan verwerken.

Oproep aan de forumleden : HELP JOSKE !!
Zelf heb ik Joske nooit kunnen betrappen op flauwe, leuke grapjes of onzin verhalen. :maakmegek::deuk:

AndreM

Forumguru
Vraagje @Joske,

Voordat jij in je bolide stapt............
Zeg jij dan nooit, hallo schatje lekker geslapen.........:pieker:.........zullen wij vandaag samen lekker een ritje gaan maken.........:tongue:.........en zullen we dan ook eens de motor flink op zijn staart trappen en zoveel mogelijk bochten afsnijden? :fool:

Nee........zeg je dat niet? :nono:
Tja, dan blijft je rempedaal ff hangen........:tegek:
...........omdat je niet aardig voor je bolide bent geweest......... :maakmegek: ;)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
@Joske Je bent zelf altijd zo serieus anderen aan het helpen met raad en tekeningen enzovoorts, waar heb je het aan verdiend dat je door alle forumleden geplaagd wordt?
Is er dan niemand die jou nu eens echt wil helpen met serieuze antwoorden. :lezen::pieker:
Ik hoop dat je dit allemaal kan verwerken.

Oproep aan de forumleden : HELP JOSKE !!
Zelf heb ik Joske nooit kunnen betrappen op flauwe, leuke grapjes of onzin verhalen. :maakmegek::deuk:

Sjonge jonge wat was jij dronken toen je dit schreef.....................:cheers::sterretjes::deuk::deuk:

Bovenaan Onderaan