EdK
Forumguru
Nee dat is digitaal hoor.....Maar het is wel tekenend
Nee dat is digitaal hoor.....Maar het is wel tekenend
Ik heb een SIII combi TDI 190pk manueel. Hier geen trillingen. Ben woonachtig regio Vlaams-Brabant België.Het is nog niet afgelopen. Maar, ik ben weer en stapje verder. Vandaag bij Bandencentrum Jan Steverink in Apeldoorn geweest. De jongens daar leken me zeer kundig. Ze hebben een ritje gemaakt in mijn Superb. Hun advies is het volgende:
- De motor trilt enorm. Dat vonden ze niet normaal (het lijkt wel een tractor). Het is een 2.0 TDI 190 PK. Trilling wordt tenminste ook hierdoor veroorzaakt. Uitgezocht moet worden of dit normaal is, bvk door 'm te vergelijken met een andere 190 PK. Als dit niet normaal is, moet dat probleem worden opgelost. VRAAG: wie heeft een 190PK Diesel, om een keer mee te vergelijken?
Ik heb overigens de Superb een week lang thuis laten staan en in mijn andere auto rondgereden (Passat TDI van 1996 met 850.000km op teller). Zelfde woon/werk traject, nergens last van.
Pak 1 dag de Superb en merk direct weer het irritante gedrag op bepaalde delen van de route qua getril.
Eigenlijk diep triest dat een Superb van dik 40k beroerder rijdt dan een ouwe Passat die al meer dan 20x de wereld rond geweest is qua kilometers...... En tuurlijk is daar het onderstel al meerdere keren vervangen maar alles is nog origineel qua rijhoogte (monroe/sachs dempers etc)
Niet alleen de kofferbak. Achterin is ook niet veel ruimte in vergelijking met een SuperbKofferbak zal even wennen zijn met de zomervakantie voor de deur
Gelukkig goed opgelost @RusherSkoda veel plezier met je V60. Prachtige auto!
Rijdt fantastisch (iets vlotter ook dan de 1.6 tdi ). Kofferbak zal even wennen zijn met de zomervakantie voor de deur
Dit is even trilling die in ook herken. Vreemde is dat ik deze niet had. Naar het begin (nov 2017). Pas na de banden wissel viel het op. Ik vind de trilling het meeste lijken op de resonantie die je krijgt als je met het dak open rijdt. De trilling is volgens mij ook afhankelijk van het weer (wind). Misschien dat een deel van de auto resoneert. Omdat het pas optreed boven de 110 a 120 heb ik er niet zo heel veel last van. Maar toch steevast met 130 trilt de auto behoorlijk. (Duidelijk voelbaar in alles) de dealer heeft de banden opnieuw gebalanceerd (zonder deze van de auto te halen dus zal wel net zijn gedaan)Ik rijd Skoda Superb 1.6TDI HB H6 dec 2016. Probleem van sterke trillingen in auto herken ik zeer. Bij mij treedt het op vanaf 110 km/u met een piek tussen 130-140 km/u op de teller. De trilling is kwa sterkte niet constant maar herhaald om de aantal seconden. Met aanhangwagen erachter is het nog erger op die snelheid niet te harden (Frankrijk), terwijl met vorige en andere auto's (Passat, Focus, V50) nooit problemen zijn geweest. Meermalen bij dealer geweest, PON geeft volgens dealer aan dat het (meer genoemd in dit forum) een producteigenschap is. Dat kan natuurlijk niet waar zijn. Binnenkort wordt gekeken of andere banden oplossing kan zijn (met mijn Pirelli winterbanden was het iets minder hinderlijk). To be cont'd.
en vooral niet meer trilt.