Na wat zoeken ben ik dit topic tegen gekomen. Ik zit namelijk met het volgende probleem met mijn Octavia 3 Combi;
- mei 2017: auto afgeleverd op Continental PremiumContact 6 banden in de maat 225/40/18. Fijne banden, stil, goede grip, stabiel en trillingsvrij.
- eind november 2017: winterbanden gemonteerd. Fulda Kristall Control HP2. Bij de naam Fulda krijg ik al bibbers en blijkbaar de auto ook. Boven ~80km/h voel je een lichte trilling, vooral in de vloer en licht in de stoelen. In het stuur valt het mee. Omdat ik regelmatig ook langere stukken 80km weg rij ben ik terug gegaan en zijn de voorwielen gebalanceerd omdat het daar het beste voelbaar was. Probleem nog niet verholpen, 2 banden vervangen ivm vermoeden hoogteslag maar nog geen succes. Omdat het wel ietsje minder lijkt te zijn en we inmiddels half januari zitten besloten om te wachten tot wisselen naar zomerbanden
- maart 2018: zomerbanden gemonteerd. Helaas zijn mijn "eigen" banden spoorloos verdwenen bij Kwikfit
. 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden gemonteerd op kosten van Kwikfit. Trilling is helaas nog steeds aanwezig, alle 4 de wielen opnieuw gebalanceerd. Bij balanceren blijkt 1 velg een kleine slag te hebben, daarom deze tijdelijk vervangen voor het reservewiel maar zonder succes. Inmiddels zijn zowel Kwikfit en ik beide redelijk aan het eind van de mogelijkheden.
Aankomende dinsdag gaat de auto naar een andere vestiging omdat daar een ander balanceerapparaat is waarbij als het goed is aan de auto gebalanceerd kan worden. Ik vraag me wel af of dat de oplossing is, maar heb gezien in dit topic dat dat soms wel het geval is. Het zit niet in de aandrijflijn zelf, want ook in N (het is een DSG) merk je het duidelijk. To be continued dus, maar het lijkt wel hetzelfde probleem te zijn...