Nee. Het is bij mijn SIII anders:
1. auto trilt permanent in stuur, stoel en bodemplaat.
Bij mij exact hetzelfde, maar dan geen 190 pk handbak, maar een 120 pk DSG7.
Het ligt dus niet aan de motor, hoewel ik de diesel verre van sofisticated vind, maar aan de wijze waarop de motor is opgehangen. Ik weet bijna zeker dat een ontwerpfout de oorzaak is van het doorgeven van de cilinderbewegingen in het motorblok op de bodemplaat, in het stuur, onderin de stoel (hoewel ik de laatste tijd ook heb gemerkt dat het hoofd rusten op/tegen de hoofdsteun vreselijk irritant is), trilling van de middenconsole en in de armsteun.
Ik snap werkelijk niet dat niemand technisch kan verklaren wat er aan de hand is?!?! Als ik zeg dat met 10 km/u dezelfde trilling bestaat als bij 100 km/u en de trilling zelfs op de meest nieuwe en gladste (snel)wegen aan de orde is en de trillingsfrequentie nagenoeg hetzelfde is, de tweede set banden gloednieuw zijn en de allerbeste balanceer en uitlijning techniek is toegepast... Wat is er dan aan de hand?
Inderdaad... de motortrilling wordt afgegeven aan de carrosserie! Maar dat wordt niet onderzocht door de Pon dealer, immers het is een Producteigenschap zonder oorzaak. En de niet-Pon-dealer heeft laten weten geen onderzoek te doen omdat, wanneer je tussen regels door luistert, na doorvragen, zij nul op request krijgen van Pon als zij de oorzaak wel vinden en de kosten willen declareren... immers het is toch een Producteigenschap, dus kan het in de ogen van Pon pet definitie niet verholpen worden!
Ik zit nu in een patstelling, tenzij de leasemaatschappij nog wil meewerken een oplossing te zoeken, immers ze hebben het DSG7 trillingsprobleem op mijn/jullie aanraden opgelost door de DSG software aanpassing van TVS engineering te betalen.