LPG Installaties voor TSI motoren

bobby45

Actief lid
Ik hoop dat er niks stuk gaat de motor kan er best tegen.
Ja garantie moet je bij je dealer wezen volgen de gas boer
Wat jamer dat je verbruik tegen valt mijn 1 op15 zal ik straks ook wel niet halen.
Ja Pon moet je het niet van hebben zo als ik zie.
Het verbruik kun je toch door je gas boer laten regelen? deze kan toch dingen in stellen in de gas computer?

2 keer starten? als je nu ff wacht dat alles op druk staat dus ff op kontakt en dan starten.
 

Falcon

Donateur
@Roels: Niet verwacht? Wij hebben je er echt al meerdere keren op gewezen :) Jammer dat PON het nog steeds niet toelaat.
 

bobby45

Actief lid
VANDAAG MIJN O2 NAAR DMI GEBRACHT.
Ze bellen als ze klaar zijn er is geen haast mee ze zullen hem ook testen.
als ik het verbruik te hoog vind zullen ze dit bij stellen dat kunnen ze.

we zullen zien.
 

rolls

Lid
Dit lijkt mij heel knap. Dat je zelf kan instellen hoeveel een auto verbruikt. Z'n installatie wil ik ook.

Op dit moment, ivm de lage temperatuur, is het propaan gehalte heel hoog. Er zijn pompen waar het propaan gehalte 100% is. Een voordeel van propaan is dat het makkelijker ontbrandt. Het nadeel is dat de calorische waarde lager is dan die van butaan. Je bent meer nodig voor dezelfde ontbranding.

Gisteren gereden van Assen naar Amstelveen en weer terug. Rit deels binnendoor en via de polder. Het verbruik was 1 op 12,91. Dit geeft de burger moet. ik heb niet harder gereden dan 125km/uur.
 

bobby45

Actief lid
verbruik is toch netjes hoe hard ga je dan?
assen groningen 160 km/u??

Op dit moment, ivm de lage temperatuur, is het propaan gehalte heel hoog. Er zijn pompen waar het propaan gehalte 100% is. Een voordeel van propaan is dat het makkelijker ontbrandt. Het nadeel is dat de calorische waarde lager is dan die van butaan. Je bent meer nodig voor dezelfde ontbranding

We hebben daar niet zo veel last van van de verhouding spuit toch wel in de cilinders en vergas daar toch wel.

hoe is het met het starten?
 

bobby45

Actief lid
Ja het verhaal omtrent mijn lpg inbouw bij DMI groningen.
Klaas Been van DMI de baas,heeft maandag middag de O2 gekregen om rustig de tank in te bouwen.
donderdag had ik ff gebeld,hoe het er mee stond bijna klaar,ik bel wel,oke.
Was de O2 niet echt nodig en had en leen auto voor niks mee dus geen probleem.
Ik had Klaas verteld van de S van rolls en hun ervaring dus hij had donderdag om 15:00 contact op genomen met Eindhoven.
deze mailde en belde wat van probeer dit of dat of dit ,Klaas zij het is een auto van 6 mnd en de klant is zelf zeet thuis in de auto techniek dus geen geknip in de kabel boom.
17:00 donderdag was klaas boos dus zij dat hij met de (mijn) O2 naar Eindhoven ging.
Vrijdag ochtend stond Mijn O2 met de klep open in Eindhoven er werd druk gemopperd en gebeld met PON.
Ja het was weer en nw model Klaas heeft op aan wijzing daar de juiste kabel aan gewezen gekregen daar moest en weerstand tussen moest.
dus 250 km terug op gas was Klaas onder de indruk,van de tsi .
vrijdag hebben ze hem gewassen en mij gebeld.
Klaas van DMI heeft daar de hoogste man ff verteld wat hij vond als zijn klant mail dat hij dit niet hoeft op telossen.
En hij houd geld in op de installatie i.v.m de dag en uren.
Had mijn klant IK toch gelijk dat ze nog niet uit ontwikkeld?

Moraal van dit verhaal, je dealer is zeer belangrijk ,dus mensen, inbouw doe je bij Klaas van DMI ,en pluim.
@ rolls moet nog tanken rijd prima op lpg.
 

rolls

Lid
Mooi man,

Hou mij op de hoogte. Met name over het starten. Ik moet meestal twee keer starten. Ook het verbruik wil ik graag weten.
 

bobby45

Actief lid
Vrijdag is het gas in gebouwd en morgen ga ik weer naar me werk dus zal ik iets meer dan 700 km in 7 dagen rijden.
Van morgen was de epc lampje aan en wilde niet harder dan 1500 tpm.
Deze storing nee he nu niet.was de 7 de keer maar nu met gas maar goed ik had ze in dec al gemaild en langs geweest bij de dealer.
Ja licht aan het gas ja echt niet zij ik. dus heb de motor niet uit gezet dan kunnen ze de code uit lezen.
ja zoeken bougie,s? komt soms voor ik zij vervangen die hap 80 euro maar goed dan is dit het niet.
ja regelgsapparaat zijn de pc wat ze ook deden ging niet weg ,ja motor uit daar na was het weer goed.
ze zagen ook veel fouten van vrijdag lpg inbouw ook maar gewist.

nu zag ik dit http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=815842

Is hier iemand die het al eens gehad heeft?
 

rolls

Lid
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ik startte te snel. Ik zet hem nu eerst op contact, even wachten en dan starten. Het systeem moet eerst goed op druk komen. Hebben ze dat bij DMI niet verteld. Jammer.

Overigens, het probleem dat ik heb bij het starten heeft niets met het probleem van jou te maken. Ik heb je berichtje gemaild naar mijn gasinbouwer. Zij hebben contact gehad met Vialle. Het bleek een andere probleem te zijn.
 

bobby45

Actief lid
Ze hebben het daar nog niet echt in de vingers in Eindhoven volgen DMI.
Dat het gas op druk moet komen wist ik, wel logies dacht ik.
Het epc lampje heeft niets met gas te maken maar goed zit wel over hulpveren te denken.
hoe is dat bij jou?
 

bobby45

Actief lid
1 op 13 op gas wel op de n33 dus niet harder dan 100
starten in 2 keer
nw regel epc komt er nog in fout kom zo nu en dan terug dat is voor de gas in bouw al bekent.
 

rolls

Lid
Toch jammer dat je twee keer moet starten. Bij mij het zelfde. De een keer met een beetje gas geven gaat het goed, de andere keer moet ik een tweede keer starten. Heel langzaam begin ik mij er aan te ergeren. Ik heb soms het idee dat hij dan geen brandstof krijgt.Er wordt naar een oplossing gezocht. Ik hoop dat dat niet meer lang op zich blijft wachten. Als hij een maal loopt gaat het prima.

Hier kan je mijn verbruik volgen.

http://www.autoverbruik.nl

Bijna 1 op 11. Ik hoop na mate de temperatuur omhoog gaat dit verbeterd. Ik rij echter veel snelweg 120 a 130km/uur.
 
Bovenaan Onderaan