De Polo TSI met LPG van Vialle presteert goed. Een prestatievermindering t.o.v. de benzineversie zou nauwelijks merkbaar zijn. In tegenstelling tot vele andere systemen wordt er gewoon gestart op LPG en dus niet op benzine. Het praktijkverbruik bedroeg 1 op 12,5.
Qua kosten kan de LPG Polo echter bij lange na niet op tegen een Bluemotion TDI.
Autoweek heeft in hetzelfde artikel wel een ander voor ons Skoda rijders zeer interessant rekenvoorbeeld geplaatst.
Ze hebben een Skoda Octavia 1.2 TSI met LPdi (het Vialle systeem) tegenover een 1.6 TDI geplaatst. Beiden vallen in de 20% bijtellingscategorie.
De nieuwprijs van de LPG versie: € 23445, de TDI: €26050. Brandstofkosten bij 30000 km per jaar voor de LPG Octavia: € 1531,80, voor de TDI € 1623,60 (men is uitgegaan van de fabrieksopgave bij het verbruik). De wegenbelasting voor de LPG Skoda is ook aanzienlijk lager dan bij de dieselversie.
De financiele winst zit 'm dus vooral in de lagere wegenbelasting en lagere aanschafprijs.
Dit is natuurlijk wel de winst op korte termijn. Hoe het zit met afschrijving/restwaarde is natuurlijk nog niet bekend.
Omdat er volgens het artikel in Autoweek nog geen officiele homologatie is voor dit gassysteem met de TSI motoren, neemt Vialle de volledige garantie van nagenoeg alle componenten van het brandstofsysteem over.