LPG Installaties voor TSI motoren

Falcon

Donateur
Trouwens mijn opmerking sloeg geen kant noch wal. PON heeft het systeem natuurlijk al vrijgegeven op sommige VW types.
 

Ronnie

Forumguru
Wat mij is opgevallen in ETKA is dat Skoda (VW) af fabriek alleen de Octavia2 met een 1.6 ltr 75KW CHGA (zonder turbo, dus atmosferisch) aanbiedt. Men houdt zich dus kennelijk aan de veilige/simpele kant.
 

bobby45

Actief lid
Mijn regel aperaat computer is vervangen.

De lpg start niet in 1 keer als hij langer als 8 uur stil staat.
Hoop dat het verbeterd.
Verbruik is prima 1 op 14 1 op13 dus prima.
rolls hou me op de hoogte svp
 
E

Ex-lid 2926

In de nieuwste Autoweek een rijimpressie van de VW Polo 1.2 TSI met Vialle LPG. Testers waren erg te spreken. Volgens het stukje zou Vialle de garantie op de motor hebben overgenomen.
Het was niet zo voordelig rijden als met een TDI bluemotion maar wel veel leuker.
 
E

Ex-lid 2926

De Polo TSI met LPG van Vialle presteert goed. Een prestatievermindering t.o.v. de benzineversie zou nauwelijks merkbaar zijn. In tegenstelling tot vele andere systemen wordt er gewoon gestart op LPG en dus niet op benzine. Het praktijkverbruik bedroeg 1 op 12,5.
Qua kosten kan de LPG Polo echter bij lange na niet op tegen een Bluemotion TDI.
Autoweek heeft in hetzelfde artikel wel een ander voor ons Skoda rijders zeer interessant rekenvoorbeeld geplaatst.
Ze hebben een Skoda Octavia 1.2 TSI met LPdi (het Vialle systeem) tegenover een 1.6 TDI geplaatst. Beiden vallen in de 20% bijtellingscategorie.
De nieuwprijs van de LPG versie: € 23445, de TDI: €26050. Brandstofkosten bij 30000 km per jaar voor de LPG Octavia: € 1531,80, voor de TDI € 1623,60 (men is uitgegaan van de fabrieksopgave bij het verbruik). De wegenbelasting voor de LPG Skoda is ook aanzienlijk lager dan bij de dieselversie.
De financiele winst zit 'm dus vooral in de lagere wegenbelasting en lagere aanschafprijs.
Dit is natuurlijk wel de winst op korte termijn. Hoe het zit met afschrijving/restwaarde is natuurlijk nog niet bekend.
Omdat er volgens het artikel in Autoweek nog geen officiele homologatie is voor dit gassysteem met de TSI motoren, neemt Vialle de volledige garantie van nagenoeg alle componenten van het brandstofsysteem over.
 

Falcon

Donateur
Dat zou dus kunnen betekenen dat ik nu een leaseauto met 1.2TSI inclusief Vialle LPG installatie mag gaan bestellen?

Of ik dit wil is een tweede trouwens, maar de optie is alleen al leuk :)
 

bobby45

Actief lid
Hier het zelfde maar 1 keer starten als hijn langer als 4 uur stil staat is niet mogelijk.

Dus start ik in 2 keer (is niet erig dan smeert de motor voor hij start) doen scheeps diesels ook dus zal mooi zijn als hioj in 1 keer start.
verbruik is prima 1 op 14 dus klaag
Ik niet zal DMI eens vragen wat ze kunnen doen.

wat zegt jou dealer dan?

Hulp veren heb ik er onder geplaatst fluitje van 1 uur voor mij.
 

Mark

Banned
RogerS,
Normaal gezien word er altijd gestart op benzine, zo is het bij mij toch en daar kan ik niet op ingrijpen.
 

rolls

Lid
Nog één keer een 1.4tsi start op gas.

Die van mij start ook slecht. Ik hoor graag of er een oplossing is. Bij Vialle komen ze er niet uit. Zij geven aan dat ik een van de weinige ben die deze problemen heeft.

Zucht......
 

bobby45

Actief lid
ze hebben het probleem alleen skoda moet in de bezine ecu wat veranderen en dat moet wel over veel schijven
 
Bovenaan Onderaan