LPG Installaties voor TSI motoren

rolls

Lid
Ik rijd elke dag van Assen naar Groningen. Dit is een afstand van ongeveer 30 km. Het verbruik van de auto is dan ca 1 op 11. Op benzine reed hij ongeveer 1 op 14 soms 1 op 15. Het verbruik op gas is ongeveer 20% hoger. Hij zou dan in theorie 1 op 12 moet kunnen halen. Ik blijf het verbruik hoog vinden. Daarnaast nog steeds problemen met het start. Als ik dit had geweten had geen lpdi installatie van Vialle in mijn auto laten inbouwen. Los van de start problemen rijdt hij verder prima op gas. Ik hoop alleen dat Vialle met een oplossing komt. Als zij nog even wachten zijn ze een jaar bezig om de problemen op te lossen.
 

bobby45

Actief lid
scheelt er veel bij de pomp en dat maakt veel goed:baby012:
ik rij denk ik zo,n 10 jaar met deze tsi dus
 

Falcon

Donateur
@Rolls: Heb je geen rechtsbijstand-verzekering? Want Vialle moet even een flinke schop onder de kont krijgen namelijk ;)
 

lamvel

Nieuw lid
Misschien is het een idee om samen een vuist te maken richting Vialle?
Want dit lijkt er natuurlijk niet op.
 

bobby45

Actief lid
DAT is leuk maar je moet bij de gene wezen waar je het heb gekocht.

Geloof in duitsland is er en zaak geweest die moest alles terug bouwen.
 

lamvel

Nieuw lid
Op dit moment wordt er hard gewerkt (door de inbouwer in samenwerking met Vialle) aan een oplossing tegen de problemen met mijn LPDI systeem.
 
Nu rijdt ik nog op LPG (geen TSI motor), maar voor mij NOOIT gas meer in de auto. Ik heb een Vialle GASFX systeem en heb al zoveel trammelant ermee gehad dat ik dit nooit meer wil. Nu is het wel een leaseauto maar de frustratie en tijd die je kwijt bent voor herstel. Vanmorgen alweer: loopt auto in 1x op 3 cilinders....niet handig als je even wilt invoegen en op snelheid wil komen (N381 2 baans weg). Als mensen mij ernaar vragen....nou doe maar niet want dan komt frustratie weer omhoog. Vandaar de keus voor heerlijk Dieselen!
 

Falcon

Donateur
De ervaringen lopen dit moment wat uit één met GasFX op de oude MPI motoren. Ik rij ondertussen al een paar jaar (138.000+km) redelijk storingvrij. Op een backfire en 1x aanpassing van motormanagement na.

Maar de nadelen van gas in het algemeen is voor mij persoonlijk de reden om hier niet weer voor te kiezen:

1. Gas tanken duurt 2 keer zolang als benzine (is echt irritant in de winter!)
2. Een gastank kleiner dan 70 liter is niet wenselijk. Je staat dan wel erg vaak bij de pomp
3. 71 liter heeft een radius voor O2 Combi PFL van rond de 490km.
4. Ruimte die je moet inleveren in de kofferbak bij een 71 litertank is redelijk wat liters.
5. In sommige gevallen is meer onderhoud vereist voor een gasinstallatie systeem.
 

Wijnand850

Forumguru
De reden dat ik van mijn leven geen Vialle installatie meer in de auto wil is het feit dat "klantenservice" in hun woordenboek niet voorkomt. Bij mijn vorige auto (Volvo 850 met nieuw ingebouwde Lpi installatie) liep kort na het verlopen van de garantie de pomp kapot evenals een heel rijtje injectoren. Ondanks een rekening van ruim 1100 euro gaf Vialle niet thuis. Ik hoop daarom voor een van de vorige forumleden hierboven dat Vialle daadwerkelijk hard aan het werk is, want de problemen met Lpdi spelen ook al weer een tijdje en er is nog niets veranderd. Voorlopig geloof ik er dus nog niets van dat Vialle zo z'n best doet...
 

bobby45

Actief lid
De ervaringen lopen dit moment wat uit één met GasFX op de oude MPI motoren. Ik rij ondertussen al een paar jaar (138.000+km) redelijk storingvrij. Op een backfire en 1x aanpassing van motormanagement na.

Maar de nadelen van gas in het algemeen is voor mij persoonlijk de reden om hier niet weer voor te kiezen:

1. Gas tanken duurt 2 keer zolang als benzine (is echt irritant in de winter!)
2. Een gastank kleiner dan 70 liter is niet wenselijk. Je staat dan wel erg vaak bij de pomp
3. 71 liter heeft een radius voor O2 Combi PFL van rond de 490km.
4. Ruimte die je moet inleveren in de kofferbak bij een 71 litertank is redelijk wat liters.
5. In sommige gevallen is meer onderhoud vereist voor een gasinstallatie systeem.

1 ik heb 70 liter tank
3 ik rij zo,n 600 km op 1 tank en tank bij als hij van 2 plokjes naar 1 blokje gaat kan er zo.n 50 liter in
4 het valt mee de koffer is nu zo dat als je de stoelen plat gooi en vlakke vloer ont staat.

Tip tsi op lpg.

wel is het starten soms 2 keer gas verdampt bij en hete motor wat je moet doen bij deze tsi instappen en zo snel mogelijk starten.
om dat als je de deur open trek hij gaat door pompen en dit gas komt in het lucht filter dus snel starten dan loopt de moter op dit gas.
Lamvel.

mijn lukt het om 1 op 13 te rijden maar kom niet boven de 100 km/u
ver bruik is wat de motor nodig heeft en en zal gauw 1 op 11 zijn
 
beste lezers,

ik heb zelf net een nieuwe O2 EBNS combi 1.4 TSI met een LpDi installatie, ik moet zeggen het rijdt fantastisch!!!
Je merkt helemaal niet dat je op LPG rijd, je start netjes op gas en dat blijft zo.
Echter ondervindt ik 1 probleem, de pomp van de LPG tank maakt nogal veel lawaai....dat valt mij een beetje tegen.
Nu vertelde mijn gasinstallateur dat mijn systeem werkt met de nieuwste pomp van Vialle, omdat deze een damp probleem in de tank oplost.

Het is een systeem dat aan te raden is, ik hoop wel dat Vialle een oplossing heeft voor de lawaaiige pomp.
Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden....dan hoor dat graag en eventuele oplossingen al helemaal.
 

bobby45

Actief lid
je kunt je radio iets harder zetten?

de mijn is door de in bouwer in schuim gelegt maar de mijn steekt iets boven de laadvloer uit 70 liter:tongue:
 
Klopt dat doe ik voorlopig dan ook maar.
Mijn tank ligt ook hoger dan de laadvloer, deze is dan ook met schuimblokken iets opgehoogd, dit dempt echter niet.
 
Update over m`n Lpdi installatie bij O2 EBNS 1.4 TSI, De auto rijdt nog steeds goed op LPG echter wel start problemen.
Bij de eerste start krijg telkens een EPC probleem(motor storing), 2e keer starten dan geen probleem meer.
Heb hier al contact over gehad met m`n garage ( auto Blaschke) en deze gaat ermee terug naar Vialle(probleem doet zich allen voor op LPG).
Wat betreft de rumourige pomp daar voor heb ik een geluidsdempende hoes gekregen via Vialle, wel op na een telefoontje van auto Blaschke(goed dus).

Het verbruik van de auto ligt momenteel 1:12,5 op LPG, naarmate het nu weer warme wordt zie ik het gemiddelde oplopen. En ja als je de tijd heb en je blijft wat achter een andere auto hangen dan rijd hij helemaal zuinig. maar goed 600-650 km op ongeveer 50-52ltr vind ik nog niet gek voor een nieuwe auto.
Mijn vorige Meriva reedt slechts 1:10(11) dus ik ga ervan uit dat de huidige alleen maar zuinger gaat rijden.

So far de update.
(huidige km.st: 1650)
 
Update Lpdi problemen O2 EBNS 1.4tsi.
De EPC melding die ik gedurende de koude periode in febrari bij elke start kreeg blijkt opgelost.
er is een nieuwe softwareversie voor de ECU die het probleem oplost. De motor bleek te weinig gas te krijgen bij een echt koude start. Software moet nog ingelezen worden, maar ik ga er vanuit dat het verholpen is.

Huidige km.stand 4600km, verbruik 1:13 km -zomerbanden
 

Greenarctic

Donateur
Vraagje, wat is de inhoud van de lpg ringtanks bij jullie?
Bobby45 geeft 71 liter op maar bij DMI wordt 67 liter doorgegeven. Heeft Vialle de tanks kleiner gemaakt?
Met een aantal weken wordt bij mij een LPG installatie van Vialle geplaatst en ik ben benieuwd wat de inhoud is.
 
Bovenaan Onderaan