LPG Installaties voor TSI motoren

Wijnand850

Forumguru
Zij geven aan dat ik een van de weinige ben die deze problemen heeft.

Zucht......

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wen maar aan dat antwoord van Vialle. Klantenservice en onderkennen dat er misschien toch iets aan hun produkt mankeert is hen naar mijn mening vreemd. Dat moet ik helaas concluderen na aanschaf van een nieuwe LPi installatie in mijn vorige 850 waarop ik een half jaar na het aflopen van de garantie 1300 euro onkosten kreeg vanwege een kapotte pomp en diverse verstuivers. Kwam ook noooooit voor... Op een reactie op mijn coulanceverzoek wacht ik (drie jaar na dato) nog steeds...

Hopelijk worden deze problemen wel naar tevredenheid opgelost! Ik volg de ontwikkelingen rond de LPdi systemen met veel interesse, want ondanks de houding van Vialle lijkt het mij wel een mooi systeem.

Groet,
Wijnand.
 

rolls

Lid
Bobby45,

Het klopt niet helemaal. Ook Seat heet de zelfde problemen. Moet je maar eens kijken op een Duitse lpg site. Ook problemen met het starten. Ik heb gesproken met een van de technicus van Vialle. Hij geeft een iets ander verhaal dan jij.

Merk jij verschil met verschillende lpg merken??
 

bobby45

Actief lid
dmi is niet blij met ze ze gaan vragen welke soft waar er in moet.

nog 2000 km dan moet hij de 30000km beurt hebben.

lekkage was spoel gas bij het starten wat in de lucht inlaad komt.

verbruik 1 op 14 dus niet gek

wat zijn ze vriendelijk tegen jou in eindhoven:smiley29:
 

Gieliovd

Forumguru
Bij LPi motoren moet starten op gas geen probleem geven, bij conventionele installatie wel. LPi werkt met directe vloeibare gasinjectie als ik me niet vergis en zoals ik het heb nog altijd via een verdamper. Daarom start je op benzine, wordt je koelwater warm en gaat hij over op gas.

Maar dan moet het zootje wel goed ingeregeld zijn.
 

Wijnand850

Forumguru
Een LPi systeem (dus zonder verdamper) start per definitie op benzine en schakelt na een tijdje over op gas. Op die manier blijft je benzinesysteem in tact. Starten op gas bij een LPi systeem kan alleen via een noodprocedure. Maar de systemen die hier zijn ingebouwd betreffen LPdi systemen en wijken af van LPi (inspuiting van vloeibaar gas in het inlaatspruitstuk vs direct in de cylinder).

Groet,
Wijnand.
 

rolls

Lid
Bobby,

Ik heb nog geen gas geur geroken. Spoelgas in de lucht inlaat. Hij spuit het gas direct in de cilinders. Hoe moet het gas er dan in vredes naam komen?

Zijn je overige problemen opgelost? Het starten gat bij mij de een keer geweldig en de andere keer is het een drama. Ze hebben mij geadviseerd om hem op benzine weg te zetten. Dan heb je de problemen van het starten niet. Je moet het echter niet vergeten. Ik vind dat het niet de bedoeling is. Het is juist een voordeel dat hij gelijk op gas start.

Ik heb echter vernomen dat de oplossing onderweg is. Ik blijf hopen dat het binnenkort is opgelost. Bij Vialle werken zij er hard aan. Mijn verbruik op 1 op 11. Dagelijks snelweg 130km/uur assen Groningen.
 

Falcon

Donateur
Ondertussen geeft PON nog steeds geen fabriekgarantie op de combinatie TSI en Vialle LPG Installatie.

Ik heb nog een keer navraag gedaan en helaas nog geen groen licht. 1.2TSI + DSG7 + Gas is voor mij zeer interresant voor mijn nieuwe leaseauto.
 

rolls

Lid
Beste Adjego,

Dit hangt af van de samenstelling van lpg. De verhouding propaan en butaan is verschillend.

Het scheelt niet tov benzine. Het verbruik op gas is hoger. Tussen de 15 en 20%. Maar weet waar je aan begint. Je moet aardig wat km rijden voor het uit kan. Ik rij tussen de 25 en 30.000km per jaar. Ik heb hem dan in 3 jaar terug verdiend. Daarna wordt het pas voordeliger. Kijk hoelang je in de auto wilt rijden. Is dit korter dan 3 jaar met minder dan 25.000km heeft het geen zin om een lpdi installatie in te bouwen. Dit heeft te maken met de hoge kost prijs van de installatie.
 

Noord26

Forumguru
Al dus de autoweek test van de 1.2 TSI op gas: die rijdt altijd op op gas. Je zal een paar keer per jaar op benzine moeten rijden om de benzine niet te laten verouderen en om uitdrogen van de leidingen tegen te gaan. Dus rolls: aardig wat km's moeten maken voordat het 'uit' kan is niet van toepassing?
 

rolls

Lid
Noord26

Je moet toch een investering doen van 2700.-. Voor dat je dit heb terug verdien moet je wel km maken. Daarnaast betaal je ook nog meer wegenbelasting en kom je meestal in een hogere gewichtsklasse. Oke lpg is voordeliger dan benzine. Maar je verbruik op lpg ligt hoger dan op benzine. Kortom je moet eerst investeren om voordelig te kunnen rijden. De prijs van lpg ligt rond 63 eurocent. Benzine kost ca 1,65. Daarnaast daalt de prijs van lpg sneller dan de benzineprijs. Het verbruik benzine ca 1 op 15 op lpg ca 1 op 12. Brandstofkosten lpg ca 5cnt en benzine ca 11cnt. Reken maar uit. Vergeet echter de aanschaf van de installatie en de wegenbelasting niet.

Het grote voordeel van een lpdi installatie is dat je geen vermogens verlies hebt.
 

Noord26

Forumguru
€2700,- is idd behoorlijk. Heb zelf anderhalf jaar geleden nog geinformeerd voor een gasinstallatie ipv een zuinige diesel, maar daar kwamen toen bedragen tussen €1600,- en 2100,- uit. Afhankelijk van het merk en de voorwaarden voor het overnemen van de garantie. Dan ga ik er maar even vanuit dat gas een stuk populaider is geworden en de prijzen van installaties omhoog zijn gegaan?
 

rolls

Lid
Noord26,

De lpdi heeft die prijs. Het is een nieuwe techniek en volop in ontwikkeling. In de toekomst zal het wel voordeliger worden.
 

lamvel

Nieuw lid
Ik heb dus zo'n LPDI systeem laten inbouwen in mijn Octavia 1.2 TSI. Dat valt tegen zeg. Slecht starten, een hoop herrie van de pomp in de ringtank en een zeer hoog gebruik.
Op benzine reed ik met gemak 1 op 14,5 en op LPG haal ik met grote moeite 1 op 10. Beter doe je het niet........
 

Noord26

Forumguru
Dat had ik niet verwacht van dit systeem. 1:10 met een 1.2-tje. Juist lpdi zou vergelijkbaar moeten zijn met normale benzine qua kracht en slechts een zeer lichtjes hoger verbruik. Maar bijna 50% meerverbruik tekent in mijn ogen dat er iets mogelijk niet goed is afgesteld in uw lpdi systeem?
 

lamvel

Nieuw lid
Ben ook niet echt tevreden en heb het probleem bij de inbouwer neergelegd. Deze heeft het weer bij Vialle neergelegd. Even afwachten wat de reactie wordt maar aangezien het vakantietijd is kan het wat langer duren. Zodra ik meer weet dan meld ik mij weer.
 

bobby45

Actief lid
Het bevalt mij nog steeds zeker bij de pomp.
Mijn verbruik is zo 1 op13,5 soms 1 op 14,5 maar op de n33 achter vrachtauto,s met zo,n 2000 tpm weeken achter een zit ik echt op 1 op 14,5.

O ja starten is in stappen en zo snel mogelijk starten dan doet hij het in 1 keer zo niet 2 keer ach ik vindt het geen probleem.
 

lamvel

Nieuw lid
Zo'n verbruik kan ik voorlopig alleen maar van dromen. Nu tijdens mijn vakantie heeft ie me zelfs laten staan. Blijkbaar was het gas op en is die niet automatich overgeschakeld naar benzine. Via de noodprocedure kreeg ik 'em na 5 minuten prutsen weer aan de praat. Geen fijn gevoel dat geklooi langs de Franse snelweg.
Na de vakantie gelijk maar weer naar de inbouwer.
 

bobby45

Actief lid
Wel 1 op10 haal ik ook wel arco vol aan 130 km/u

Het motor regel computer stuurt het gas aan dus als er behoefte is aan meer vermogen zal ere meer lpg uit je tank gaan.
Ik rij vrij laag in toeren kom zelde boven de 2500 tpm zal en 1.2 tsi wel iets meer tpm moeten maken om vooruit tekomen?
 
Bovenaan Onderaan