Luuk's Audi

LT83

Forumguru
Ook een hele dikke bak natuurlij die C8.
Wat in mij ogen ook nog een verschil maakt is het geluid, die C8 klinken echt een stuk minder door de OPF.
Maar dan ook een heel stuk!!! En daarnaast valt een C8 ook ruim buiten mijn budget dus is het sowieso geen vraagstuk voor mij.
Ja als je gaat leasen e.d. is veel mogelijk, maar zo werkt dat bij mij niet ;)

JeSko

Forumguru
Is inderdaad een kwestie van smaak, die nieuwe is grotesker, maar niet mooier en dat vinden veel mensen, de meeste die ik spreek in het wereldje vinden de C7 knapper, meer gestyled. Bedenk ook dat de RS reeks van Audi destijds in het leven geroepen is als "understated pamperbomber", een stijlvolle familie wagen die niet veel weggaf, maar die zich kan meten qua prestaties met de Ferrari's en Porsche's van die tijd. Met de jaren is dat meer en meer geëvolueerd van understated naar in your face, en ja dat spreekt weer een ander publiek aan. Geef mij dus maar de C7, die zit daar qua balans perfect tussen, ook het interieur vind ik knapper, rustiger en alles functioneel, geen overdreven touch gedoe, ohja en idd... Het geluid, C7 wint dat met afstand!!! Vorige week stond ik naast een stage 1 O4 vrs, met aangepaste uitlaat, leek net een stofzuiger tegen de mijne, kreeg een duimpje omhoog voor het geluid :D nieuwe gen. Auto's zijn vaak te ingeperkt qua alles wat het rijden ermee leuk maakt, en zijn verzadigd van bemoeizuchtige assistenten en vervelende touch toetsen. Niet voor mij :)

leon-cupra

Forumguru
Ook een hele dikke bak natuurlij die C8.
Wat in mij ogen ook nog een verschil maakt is het geluid, die C8 klinken echt een stuk minder door de OPF.
Maar dan ook een heel stuk!!! En daarnaast valt een
Heb je absoluut gelijk in. OPF heeft zoveel “kapot” gemaakt, maar aan de andere kant , wagens zijn tegenwoordig ook zo enorm geïsoleerd dat je er binnenin niets van hoort. Met mijn M2 was dat zo. Buiten oorverdovend geluid maar binnenin viel dat echt enorm mee. Moest de ramen en schuifdak open zetten om ervan te kunnen genieten. Daarnaast, een te luide uitlaat wekt zoveel negativiteit op van omstaanders. Op de duur vond ik dat echt vervelend.
C8 ook ruim buiten mijn budget dus is het sowieso geen vraagstuk voor mij.
Daar ging het ook niet over ;)
Ja als je gaat leasen e.d. is veel mogelijk, maar zo werkt dat bij mij niet ;)
Tja, dat is hoe je het voor jezelf bepaalt. Als ik een M3 zou kopen ga ik hem wel renten maar wel in de wetenschap dat ik contant ook een M3 kan aftikken. Het kapitaal blijft dan van jou maar je kan je dan eventueel op andere manieren gebruiken (vb investeringen die wel renderen).

LT83

Forumguru
Heb je absoluut gelijk in. OPF heeft zoveel “kapot” gemaak...........
Ik krijg echt heel veel positieve reacties juist, veel mensen waarderen tegenwoordig juist een mooi geluid.
Je moet natuurlijk ook niet als een hooligan door je eigen woonwijk gaan rijden he chef ;)
En ondanks dat de RS6 goed geisoleerd is, hoor de de V8 met lege voorpijpen en de kleppen open echt wel bulderen hoor.
Ik begrijp zakelijk gezien de redenatie over "geld met geld maken" heel erg goed hoor, alleen de Audi staat bij mij sowieso prive en mijn vrouw is vrij behoudendmet andere investeringen (appartement oid) , ben al blij dat ik dit er doorheen kreeg ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Reed zeker niet als een hooligan. Naar mijn werk was zone 30. Nooit een boete gehad op 11jaar, altijd binnen de limieten maar hoeveel reacties ik kreeg van “gek” “trager rijden” “onnozelaar” .. na een maand al niet meer op 1 hand te tellen. Mss ligt het aan de buurt waar ik woon of doorreed en de gemiddelde leeftijd … i don’t know.

Mijn vrouw is ook een stuk behoudener op vlak van geld uitgeven. Als ik iets wou kopen was het altijd maanden voorbereiding , twee weken ambras en daarna nog een stuk doorsteken. Appartement(en) kreeg ik er heel gemakkelijk door. Dat is echt iets dat opbrengt en niet een bodemloze put.

Nu is het een stuk eenvoudiger voor mij. Mijn onderneming voorziet mij kapitaal om mijn dromen te realiseren. Ik leef niet van mijn onderneming en is 100% van mij .. dus geen discussies meer , geen gezaag … ik beslis ;) (Waarden blijven uiteraard nog steeds hetzelfde : het moet financieel haalbaar zijn (dus geld moet er liggen) en het gezin breng ik niet in een lastig parket)

LT83

Forumguru
V10 is een pareltje inderdaad, maar wel onderhoudsgevoeliger.
En hier zit helaas de Tiptronioc bak uit de steentijd achter ;)
Die dingen lopen met stage 2 trouwens wel echt bizar hard qua topsnelheid :D

Bovenaan Onderaan