Gisteren met de auto naar JD geweest. Toch wel leuk om even te kijken of alles nog een beetje fris is, kortom een vermogensmeting laten uitvoeren.
De afgelopen tijd wel een paar leuke vergelijken gehad met snelle auto's (E92M3, RS5, Porsche GT2), dus ik wist wel dat ik hoogstwaarschijnlijk geen horde paarden zou missen.
Tevens was het doel om eens te kijken waar we eventueel nog een beetje vermogen kunnen winnen.
Mark gaf vooraf al aan dat de koeling bij dit blok een "zwak"punt is en hier zeker stappen mee gemaakt kunnen worden.
Na de verlies meting kwam onderstaand vermogen eruit;
Geen verkeerd resultaat lijkt mij en Mark gaf aan dat de compressor bovenin nog niet helemaal open staat, dus hier zeker nog wel wat winst te boeken is. De direct opvolgende run kon je zien dat het zooitje al behoorlijk heet begon te worden en de ECU hem iets terug begint te regelen.
Dit zal het vermogen zijn wat hij levert als je langdurig hoge snelheden (220+) rijdt of echt stevig aan het sporten bent.
Wanneer de koeling (intercooler) verbeterd wordt en het inlaattraject (intake) aangepast is het mogelijk om de 500pk grens te doorbreken,
iets wat natuurlijk wel lekker klinkt. Tevens lijkt het mij prettig om een constanter vermogen te hebben, dit ook met het oog op de warmere temperaturen in de zomermaanden.
Weer genoeg zaken om over na te denken dus voor de komende tijd. Zo blijven we mooi een beetje bezig
Wat mij tevens is opgevallen is het relatief lage aandrijfverlies, 13-14% is helemaal niet gek voor een permanente 4wd icm automaat.