Mag ik de grote beurt ergens anders laten doen ivm de garantie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mzzls1

Senior Member
Zoals elk bedrijf wordt er winst gemaakt, logisch.

Vind de vergelijking tussen een Skoda en een Mercedes oneerlijk. Dit is echt appels met peren vergelijken.

ik blijf erbij -als het klopt- dat 30% verhoging wel erg veel is.
Zelf heb ik de auto ook in onderhoud bij de Skoda dealer/service punt. Puur voor de pechhulp en die zogenaamde garantie verlening.

Daarbij was ik bijna 3 jaar geleden ook niet zo op de hoogte van andere mogelijkheden. Was net 20 jaar oud en kocht mijn 2de en eerste nieuwe auto. Daarbij volgde ik het advies op van mijn omgeving, vooral ouders, die vele malen meer geld hebben en nog geloofden dat garantie alleen bij de dealer was.

Inmiddels het huis uit, samenwonend en een diploma rijker. Laten we zeggen dat ik geleerd heb van het verleden.

Negatief ben ik absoluut niet, dealer onderhouden blijf ik zelf doen, alleen koop nooit meer een nieuwe auto. Minimaal 2 jaar oud.

Een vriend van mij laat de auto bij een Bosch service punt onderhouden en is altijd een paar tientjes minder kwijt en heeft daar geen gratis pechhulp.
 

crimson

Banned
Zolang ik de rekening betaal en jullie niet mag ik mijn mening over die zakkenvullers hebben en de gene die er op reageren zullen zeker en vast een binding met de dealers hebben ....
ik weet wel dat er ook andere prijzen zijn maar met de garantie regels hebben ze je in de tang ....
en nie zeiken over van dan moet je naar een ander gaan ....ik denk dat de beterweters dan maar een andere site moete zoeken .....
ik zeg mijn mening en thats it.....
 

micky

Forumguru
ik mocht 254,- aftikken voor een longlife beurt, dan lach je toch echt je spreekwoordelijke *** uit je broek, moet je bij BMW, Mercedes of Audi eens zo'n beurt laten uitvoeren met een 6 cilinder :deuk:
Longlifebeurt voor mijn A6 Allroad V6 TDI was iets van €580,- bij de dealert, later kwamen ze met vaste lage onderhoudsprijzen toen betaalde ik maar €350,- voor dezelfde beurt bij Audi :) dat is dan weer een redelijke prijs.
 

crimson

Banned
Weet je mijn vraag was alleen maarof het een probleem is voor de garantie als ik buiten de dealer mun beurten laat doen ......de rest en commentaar kom van jullie ......
daarvoor ik me aangemeld bij dit forum .......
ik mag toch wel reageren op reacties..
ik heb respect op jullie reacties en hoop dit wederzijds .....
daar is toch een forum voor .......
en nieuwe leden hoeven toch niet te buigen voor de oudjes .......
ik blijf bij mijn mening dat de dealers veels te duur zijn voor onderhoud vaneen simpel 3 cilindertje ......
 

Noord26

Forumguru
Zo lang als je vrijwel elke zin met ik blijft beginnen hoor je niet thuis op een forum. Daar willen we samen iets bereiken. En je . toets blijft hangen. ;)

Er gaat net zoveel olie in een 3 als 4-pitter. Ook zijn de overige onderdelen gelijk, alsmede het uurtarief.

Anders moet ik eens gaan praten met de lokale KTM dealer. Want die rekent meer voor die 1-cilinders als wat de lokale Honda dealer doet, voor een normaal beurtje. En die Honda's zijn wat voornamelijk 4-cilinders. Eens kijken of ik daar kan onderhandelen naar 25% van de kosten..

:shutup:

Je bekijkt het totaal niet objectief.
 
Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
Weet je mijn vraag was alleen maarof het een probleem is voor de garantie als ik buiten de dealer mun beurten laat doen ......de rest en commentaar kom van jullie ......
daarvoor ik me aangemeld bij dit forum .......
ik mag toch wel reageren op reacties..
ik heb respect op jullie reacties en hoop dit wederzijds .....
daar is toch een forum voor .......
en nieuwe leden hoeven toch niet te buigen voor de oudjes .......
ik blijf bij mijn mening dat de dealers veels te duur zijn voor onderhoud vaneen simpel 3 cilindertje ......

Nou, om op je vraag terug te komen, als je gezeik wil dan ga je naar een andere garage, wil je dat niet ga je toch naar de dealer, reden 1: de andere garage verschoont vaak de olie, filtertje, maar voert niet een complete beurt uit, wil je zeker weten dat dit gebeurd, geef je de checklist mee die bij jouw auto hoort en vraag je hun om hem af te werken, ik garandeer dat je dan al duurder uit bent dan hun eerste opgave.
reden 2: als er iets kapot gaat moet je voor garantie naar een dealer, die ziet jou als centenknijper aankomen... Gaat vervolgens proberen de schuld bij jouw garage neer te leggen, jouw garage uiteraard niet, die zegt dat het garantie is, daar sta je dan, ik wens je succes in deze situatie....
 

Hetzer

Forumguru
Heren,

Gaarne on-topic, en aandacht voor de forum netiquette

Skodaforum.nl is een plaats waar onderwerpen worden besproken, niet personen. Discussies gericht op een persoon zijn daarom niet gewenst! Heb respect voor mede forumgebruikers. Laat ze in hun waarde en wees niet onnodig kwetsend of storend tegenover anderen.
Indien iemand jou beledigt of uitscheldt, probeer dit dan te negeren of op een volwassen manier op te lossen, maar ga niet mee in hetzelfde gedrag. Het beste is om de moderators op deze persoon te attenderen door een topicreport te maken.

Wie de schoen past trekt hem aan :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Had het topic nog niet gelezen, maar het is wel interessant eigenlijk. Hier zie je wat er gebeurt wanneer iemand een vraag stelt, eigenlijk bij voorbaat al weet welk antwoord hij wil hebben en zich vervolgens verongelijkt toont wanneer men tracht de vraag wat genuanceerder te beantwoorden dan met een simpel ja of nee.
On topic: mij lijkt het evident dat je problemen kunt verwachten in geval van een beroep op garantie, wanneer je de onderhoudsbeurt laat uitvoeren door een niet-merkgebonden bedrijf. En eigenlijk vind ik dat ook wel vanzelfsprekend.
 

crimson

Banned
micky zei:
Longlifebeurt voor mijn A6 Allroad V6 TDI was iets van €580,- bij de dealert, later kwamen ze met vaste lage onderhoudsprijzen toen betaalde ik maar €350,- voor dezelfde beurt bij Audi :) dat is dan weer een redelijke prijs.
Dus je had ook zoiets van nu kan het wel ineens .....en zeker geen teveel betaalde geld van eerdere beurten terug gekregen .....
 

crimson

Banned
Het schijnt maar vanzelf sprekend te zijn dat wat hun voor prijzen vragen dat wij dit zomaar ff betalen. .....
terwijl ze op de markt overal op afdingen of prijsjes maken ......is dit dan de macht van de dealers ......
kom op .......ik kan toch ook op een nieuwe auto die ik ga kopen dealtjes maken koting vragen etc etc .....dit mag dan weer wel ....
raar volk toch ??
 

crimson

Banned
Zo lang als je vrijwel elke zin met ik blijft beginnen hoor je niet thuis op een forum. Daar willen we samen iets bereiken. En je . toets blijft hangen. ;)

Er gaat net zoveel olie in een 3 als 4-pitter. Ook zijn de overige onderdelen gelijk, alsmede het uurtarief.

Anders moet ik eens gaan praten met de lokale KTM dealer. Want die rekent meer voor die 1-cilinders als wat de lokale Honda dealer doet, voor een normaal beurtje. En die Honda's zijn wat voornamelijk 4-cilinders. Eens kijken of ik daar kan onderhandelen naar 25% van de kosten..

:shutup:

Je bekijkt het totaal niet objectief.
Volgens mij heb je ook de ik factor
 

Rosinfield

† In Memoriam
Er is hier denk ik niemand die er op tegen zou zijn als de dealer wat minder vroeg. Tegelijkertijd maakt de een hier (meer) een probleem van dan de ander. Tegelijkertijd zal niemand je een strobreed in de weg leggen wanneer het je dusdanig te gortig is, dat je het onderhoud laat doen bij een niet merkgebonden bedrijf. In dat geval zul je dan ook het bijbehorend risico moeten accepteren in geval van garantie-perikelen.
Ik denk dat er verder weinig zinnigs meer over te zeggen valt.
 

crimson

Banned
Er is hier denk ik niemand die er op tegen zou zijn als de dealer wat minder vroeg. Tegelijkertijd maakt de een hier (meer) een probleem van dan de ander. Tegelijkertijd zal niemand je een strobreed in de weg leggen wanneer het je dusdanig te gortig is, dat je het onderhoud laat doen bij een niet merkgebonden bedrijf. In dat geval zul je dan ook het bijbehorend risico moeten accepteren in geval van garantie-perikelen.
Ik denk dat er verder weinig zinnigs meer over te zeggen valt.
Das nou net wat de dealers willen ...macht over de garantie voorwaarden ....wordt toch eens wakker .....en nou stop ik ermee ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan