Captain Hook
Forumguru
@meneer de auto airco monteur:
Maar hoe weet je nou of er wel of niet koelmiddel bij moet?
Je zegt zelf, pas als je 'm helemaal leeghaalt, weet je het...
Maar dan zou dat dus een volkomen onnodige handeling kunnen zijn, want er zou kunnen blijken dat er niks bij hoefde, toch?
En tijdens het leeghalen, verlies je dan niks?
Waarom vraag ik dit:
Ik heb een O2 met climate control die al 4 jaar lang, 170.000km probleemloos funktioneert en (naar mijn weten) nog nooit is bijgevuld.
En ook niet stinkt, rare luchtjes produceert of wat dan ook.
Daarvoor had ik een andere VAG auto. 180.000km mee gereden ook nooit problemen gehad met de climate control. En daarvoor ditto.
Heb ik dan mazzel gehad, of zijn die dingen gewoon goed gebouwd?
Nu komt de clou ( , over enige tijd moet mijn auto voor de 180KKm beurt, zou er dan iets met de airco moeten gebeuren?
En is het dan verstandiger om dit bij de 'gewone' Skoda dealer te laten doen of eerder bij een gespecialiseerde auto-airco boer?
Alvast bedankt voor je advies.
Maar hoe weet je nou of er wel of niet koelmiddel bij moet?
Je zegt zelf, pas als je 'm helemaal leeghaalt, weet je het...
Maar dan zou dat dus een volkomen onnodige handeling kunnen zijn, want er zou kunnen blijken dat er niks bij hoefde, toch?
En tijdens het leeghalen, verlies je dan niks?
Waarom vraag ik dit:
Ik heb een O2 met climate control die al 4 jaar lang, 170.000km probleemloos funktioneert en (naar mijn weten) nog nooit is bijgevuld.
En ook niet stinkt, rare luchtjes produceert of wat dan ook.
Daarvoor had ik een andere VAG auto. 180.000km mee gereden ook nooit problemen gehad met de climate control. En daarvoor ditto.
Heb ik dan mazzel gehad, of zijn die dingen gewoon goed gebouwd?
Nu komt de clou ( , over enige tijd moet mijn auto voor de 180KKm beurt, zou er dan iets met de airco moeten gebeuren?
En is het dan verstandiger om dit bij de 'gewone' Skoda dealer te laten doen of eerder bij een gespecialiseerde auto-airco boer?
Alvast bedankt voor je advies.