Markt gebruikte Kodiaq

heinha

Actief lid
Verder over de auto zonder nav. De verkoper vertelt, dat de unit in zijn geheel wordt vervangen door een professioneel bedrijf, naam bekend.
Om de nav op je telefoon te kunnen gebruiken, gaat het over android, carplay, bolero, en zo, en hoe goed de nav op mijn telefoon is weet ik ook niet precies. gedoe zeg!

Herperduin

Forumguru
@heinha Geen gedoe hoor. Gewoon kijken of auto CarPlay heeft (Android of Apple). Je scherm in de auto neemt als het ware dan het scherm van je telefoon over. Hier kan je lezen hoe het werkt. De navigatie op je smartphone kan je zelf kiezen. Ik gebruik Google maps en zelf erg tevreden over. Actuele verkeersinformatie en bijna altijd klopt de aankomsttijd wel en zijn de alternatieve routes ook goed. Je kan echter ook andere navigatie apps downloaden.

heinha

Actief lid
Voor zover ik op internet kan vinden, is de in te bouwen apparatuur niet van Skoda of het VW concern. Je kunt dus altijd zien dat het niet origineel is. Is er niet een firma die het originele kan inbouwen?

CDO

Forumguru
@heinha als je hier kosten voor gaat maken komen de auto's met navi die iets duurder zijn ook weer binnen bereik als je het verschil bijlegt. Origineel spul, netjes ingebouwd en werkend kost ook een paar euro.

De aangeboden auto zonder navi moet wel heel strak geprijsd zijn en van uitmuntende kwaliteit zijn zou ik dit zelf overwegen.

heinha

Actief lid
Ik zou het liefst een kostenindicatie willen hebben voor de inbouw van origineel spul om te kijken of de prijs van de auto concurrerend is. Wie bouwt origineel spul in?

leon-cupra

Forumguru
Heb mij ooit eens laten overtuigen om een wagen te kopen zonder originele navi maar met CarPlay. Nooit meer !!
De verbinding maken met de wagen was een ramp. Viel ook regelmatig uit. Sta je daar met CarPlay.

leon-cupra

Forumguru
Ik zou het liefst een kostenindicatie willen hebben voor de inbouw van origineel spul om te kijken of de prijs van de auto concurrerend is. Wie bouwt origineel spul in?
Denk dat je snel aan +1.500€ zal liggen. Zijn tegenwoordig twee units die ze moeten inbouwen. Weet van mijn broer die mechanieker is bij Vw/skoda dat dit serieus wat werk is.

hemi24

Forumguru
@heinha : informeer ook even goed of de in te bouwen unit wel alle settings en instellingen van de wagen ondersteund!
Alle wageninstellingen doe je via het centrale scherm…

heinha

Actief lid
Ik heb gesproken met een bevriende garagehouder, die dergelijke klussen wel eens doet. Het uitwisselen van de unit is goed mogelijk. Een after market unit heeft vaak wat meer gebruiksmogelijkheden dan de fabrieksunit. Denk aan 700 euro. Een originele unit inbouwen kost ongeveer het dubbele.

1983jeroen

Forumguru
Wat voor unit zit er nu in dan?

Ik heb wel ingebouwde navigatie, maar gebruik die nooit. Vreemde routes, slechte file info, gedateerde kaarten enz.
Altijd Google Maps en heel soms Waze via Android auto

heinha

Actief lid
Nu zit er de standaard unit in met een schermpje, radio, en display voor allerhande functies. Ziet er uit als de unit met NAV, alleen de knopjes aan de zijkant zijn verschillend. Als digibeet ga ik toch liever voor de standaard unit dan iets waarbij ik mijn telefoon met de auto moet koppelen. Daar heb ik slechte ervaringen mee.

heinha

Actief lid
De auto, waar ik tegenaan loop, is een Ambition uitvoering, waarschijnlijk de goedkoopste versie. Dat vind ik prima, alleen de koplampen zijn halogeen i.p.v. LED. Er worden op Marktplaats veel full LED koplampen aangeboden. Kun je die zo verwisselen? Moet wel de bumper eraf geloof ik.

JeSko

Forumguru
Persoonlijk haak ik af als een auto niet op zijn minst Xenon/led heeft als verlichting, halogeen op zo'n jonge auto dat vind ik persoonlijk de enige echte afknapper qua opties. Ombouwen kan maar is ook weer duur en komt veel bij kijken.

1983jeroen

Forumguru
Je kunt er ook Osram H7 LEDs in doen. Qua uitstraling wel anders dan af fabriek Led, maar geeft wel mooi wit licht.
Gebruik ze zelf ook al een tijdje naar tevredenheid.

Had een tijdje een leenauto met af fabriek Led. Het lichtbeeld is dan wel strakker, maar met rijden maakt het weinig uit

CDO

Forumguru
@heinha nu ben je een paar auto's weten bekijken. Je geeft aan dat je in de basis eigenlijk weinig wensen hebt maar per saldo mis je dan toch weer zaken en vraag je je zelf af wat het kost om het achteraf in te bouwen of te modificeren. Ben je dan niet je " voordeel" weer kwijt?

Laatst bewerkt:

heinha

Actief lid
Ik heb zitten rekenen en dat klopt inderdaad wel. Maar ik vind de zwarte trim erg mooi. Dus een Ambition uitvoering met aanpassingen of een Sportline uitvoering. Maar die is wel 6000 euro duurder.

• Leuk
Waarderingen: CDO

Raosc

Lid
Is ook afhankelijk van hoe leuk vind je het om achteraf zelf dingen aan te (laten) passen? Het zwart maken van Chrome onderdelen is goed te doen. Het vervangen van bumpers en de totale look is een heel stuk prijziger en dan moet je je afvragen waarom je dan niet meteen de sportline kiest.

• Leuk
Waarderingen: CDO
Bovenaan Onderaan