Markt gebruikte Kodiaq

heinha

Actief lid
Het aanpassen van een Ambition uitvoering (in dit geval wielen, NAV, koplampen, etc) kost dat bijna ook.

CDO

Forumguru
en is de vraagprijs 6000 euro hoger of is hetgeen je bij moet leggen 6000 meer.
Vraagprijs zegt niet alles is mijn ervaring.

heinha

Actief lid
De vraagprijs is 6000 meer. Met een duidelijk hogere vraagprijs is er hopelijk onderhandelingsruimte voor een hogere inruilprijs. De ruimte hangt ook af van de verkoper etc.

JeSko

Forumguru
Gefeliciteerd @heinha , dikke uitvoering zo'n Sportline, krijg je o.a. ook een zwarte dakhemel ( zoveel mooier ) en sportieve trim, een Kodiaq sportline is meteen een veel dikkere versie vs een normale. DSG ga je geen spijt van hebben, dat maakt het rijden met zo'n auto's net goed, schakelbak is leuk in een Mazda 3 of Skoda Scala, niet in een Kodiaq ;)

Benieuwd naar de foto's!

CDO

Forumguru
Van harte @heinha , en de economie moet ook een beetje draaiende gehouden worden toch:)

Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben!

Laatst bewerkt:

heinha

Actief lid
Zodra de auto wordt geleverd, wil ik een thuiskomer aanschaffen. Mijn ervaring met een plakset zijn niet zo goed. Essentieel is, dat de thuiskomer eenzelfde afrolomtrek heeft als de bestaande wielen. Deze hebben het formaat 235/45 R20 met een afrolomtrek van 225,8 cm. Er worden thuiskomers aangeboden met diverse diameters, namelijk 67 en 70 cm. Iemand een tip hoe ik moet selecteren?

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als je thuiskomer echt veel te klein of groot is, kun je die op de achteras plaatsen en een passend wiel van achter naar voor brengen.
(67 X 3,14= 210,4 cm....70 X3,14= 219,8cm..........idealiter zou je dus krap 72 cm nodig hebben voor een afrolomtrek van 226 cm.)
Als je niet heel ver meer hoeft op de thuiskomer, kun je die er ook voor nog wel onder schroeven, maar dat is/wordt een extra belasting voor het differentieel.

Laatst bewerkt:

heinha

Actief lid
De differentieelbelasting door het verschil in dynamische afrolomtrek is het hoofdprobleem. De aangeboden thuiskomer van 70 cm komt er dus het dichtste bij. Origineel is de thuiskomer inderdaad 145/85R18, maar die is er in twee varianten met blijkbaar verschillende afrolomtrek. Op de website van Skoda wordt de thuiskomer niet aangeboden.

heinha

Actief lid
De Kodiaq staat voor de deur. Een middengrijze beer. Als digibeet ben ik nu het instructieboekje aan het doorwerken en dingen aan het uitproberen. Momenteel vecht ik met het digitale instrumentenpaneel. Er wordt aangegeven hoe je via het menu extra informatie kunt instellen. Dat werkt niet. Bovendien worden dezelfde opdrachten beschreven voor het weergeven van de rijgegevens. Dat werkt wel. Een fout in het boekje.
Vanmiddag ga ik het hoofdstuk over het infotainmentsysteem beetpakken. Hoe kan ik zien welk type systeem ik heb?

Xeanor

Nieuw lid
Ik zie toch wel een aantal Kodiaqs te koop staan die er dan al wat langere tijd op staan... (bijv. sinds Oktober 2023 al). Vraag me dan toch af waarom deze zo lang staan. Misschien dat als ik ga kijken dat het dan duidelijk wordt waarom, maar aan de telefoon zeggen ze dan bijv. toch dat er geen schade e.d. op zit. Hoe hard gaat de tweedehands markt momenteel?

heinha

Actief lid
Langslapers staan er doorgaans niet zonder reden, heb ik ervaren. Onduidelijk (service)-verleden, minder gewilde uitvoering, aantoonbaar slecht gerepareerde schade (heb ik meegemaakt), en de prijs. Je bouwt vanzelf gevoel op voor de juiste auto als je internet intensief volgt en auto's gaat bekijken, is mijn ervaring. Ik ben overigens nog steeds erg tevreden met mijn Kodiaq.

pkrijgsman

Actief lid
Met zeer veel interesse dit topic gelezen! Mooie tips en verhalen!

een vraag: ik zoek vooral via gaspedaal/autotrader. Ik krijg de indruk dat jullie ook via andere sites/zoekmachines zoeken... welke gebruiken jullie zoal?

Bovenaan Onderaan