MarkvdD's Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Bussiness

MarkvdD

Forumguru
Het leek me nu dan toch leuk om hier ook eens een topic te openen, zeker nu we onze 'nieuwe' Octavia gekocht hebben. Ik heb geen grootse plannen met de auto als het gaat om styling en tuning maar soms kan het leuk zijn om wat dingen te delen of te bespreken hier.

Dit is dus onze huidige auto, de Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Business in KNALROOD

WhatsApp Image 2024-07-08 at 15.50.50.jpeg

Oud en nieuw :


WhatsApp Image 2024-07-08 at 15.50.49.jpeg

Ik ga jullie later meer over de auto vertellen en dan komen er vast allerlei vragen van mijn kant. Ik ga me de komende tijd eerst eens goed in de auto, het infotainment systeem en alle settings verdiepen en vooral genieten van de heerlijke auto en de fijne automaat :cool:

Overigens staat de auto nu op 17" Pirelli winterbanden die zo goed als nieuw zijn. Ik wil die gaan vervangen voor all-season banden, mogelijk ook naar 18"overstappen, dus als iemand interesse heeft om die Pirelli's over te nemen, stuur gerust een berichtje.
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Mooi auto hoor!
Die led koplampen zijn toch wel een stuk mooier dan de standaard lampen die ik heb.
Tof dat je ook voor een opvallende kleur hebt gekozen!

Ik heb ook de 1.5 met DSG. Fijne combinatie en nog redelijk zuinig te rijden.

Ik heb even kort op 18 inch gereden, maar dat was geen succes. Ik denk voornamelijk doordat er geen goede banden op zitten. Te weinig grip en zwaarder sturen.
Nu de standaard 17 inch weer die jij ook hebt. Op zich ook geen verkeerde velg, maar toch neig ik ernaar om gewoon goed rubber op die 18 inch velgen te leggen omdat het wel gaaf staat.
Dan zou de 17 ich voor de winter kunnen worden.

Misschien zijn jouw banden dan wel een goede optie.

Veel plezier met alles ontdekken aan de auto en natuurlijk van het rijden!
 

MarkvdD

Forumguru
Dank je wel, zijn er echt superblij mee Ik heb nog niet in het donker gereden, lange dagen nu hè, dus ben nog erg benieuwd naar het lichtbeeld van deze lampen

Ja die kleur ben ik helemaal weg van, houd wel van frisse opvallende kleuren en dit rood zie je niet vaak dus dat maakt hem wat unieker. Ik vind jou kleur ook erg mooi trouwens

Welke banden had je op je 18"? Onder m'n vorige Octavia heb ik ook 18", Goodyear Vector allseason gen3 en vond het sturen niet zwaar eigenlijk. Als je interesse zou hebben in m'n Pirelli's mag je gerust een berichtje sturen hoor
 

1983jeroen

Forumguru
Setje 18 inch gebruikt gekocht. Zitten Maxis Victra Sport 5 banden op.
Kwam wel goed uit de test las ik, maar zelfs op droog wegdek had ik spinnende wielen bij stevig optrekken. Met de huidige 17 ich Michelin Primacy 4 S2 nergens last van.
De 18 inch liggen nog op mijn werk dus kan er rustig over nadenken.
De 17 ich banden zijn eigenlijk nog veel te goed om weg te doen nu
Voor de winter heb ik 16 ich dat ook nog goed is, maar dat staat een beetje lullig en die velgen staan ook nog wat meer naar binnen wat dat nog meer versterkt ;)

Hier al mijn sets van klein naar groot 20240708_233334-COLLAGE.jpg
 

MarkvdD

Forumguru
Ik wil met de tijd ook wel weer naar 18", vind ik net ff wat beter staan dan 17" :giggle:

Ik zit dus te denken wat te doen, ik rijd nu op Pirelli's Winter 2 Cinturato in de maat 225/45 R17. Het liefst vervang ik deze nu voor all-season's want op winterbanden blijven rijden nu doe ik liever niet. De Pirelli's zijn nog zo goed als nieuw dus die komen dan te koop.

Ik zit dus te denken wat ik zal doen, op de huidige velgen eerst nog all-season's zetten en sparen voor een maatje groter of kijken of ik dit set compleet kan verkopen en dan een set 18"kopen met nieuwe banden. Is er hier interesse voor mijn huidige set 17" wielen met Pirelli winterbanden? Eventuele ruil voor een net set originele 18" wielen zou ik ook wel interesse in hebben als we een mooie deal kunnen maken.

Mod edit: Eventuele belangstelling tonen middels PB, anders kunnen er sancties volgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Persoonlijk zou ik met de bestaande wielen alleen wat doen als je een separate zomerset erbij houdt en ieder seizoen gaat wisselen.
Wil je maar 1 set dan zou ik een mooie set met all seasons kopen en deze als winterset verkopen.
Maar dat is wat ik zou doen. Bij een dubbele set kun je ook eerst de huidige winterbanden oprijden en dan naar allseason switchen natuurlijk..
 

MarkvdD

Forumguru
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om op de huidige 17" velgen nieuwe all-season banden te laten zetten. Het zijn Pirelli's Cinturato all-season SF3 geworden. Met de tijd ga ik dan wel eens voor 18" kijken.

Verder heb ik laatst een rubberen kofferbakmat gekocht, zeker met twee actieve jongens en een hond is dat wel erg fijn.

Morgen worden de achterste zijruiten (deuren en kleine vaste zijruitjes) en de achterruit getint. Onze vorige Octavia had privacy glas en dat merk je toch wel qua warmte achterin de auto. Met name onze hond heeft het best warm in de kofferbak. En naast het warmtewerend is het voor de looks ook wel erg mooi. Moet alleen de tint qua donkerte nog uitzoeken.

Weet iemand hoeveel procent tint/verduistering het af-fabriek privacy glas van Skoda heeft?
11b7be0146b84a3b709a8772da74f186.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet het niet, maar zowel op mijn laatste dienst-O2c, mijn Fabia Greenline combi én de huidige LeonST had/heb ik er naast het privacy glass ook jaarrond Sonniboys in zitten. Extra warmtewerend en nul inkijk achter de B-stijl. Alleen privacy glass vond ik te weinig.
 

JeSko

Forumguru
Origineel privacy glass zou volgens het forum 35% moeten zijn. Ik had het zo op men Superb en het was best oké maar ik vond het toch niet donker genoeg, het stoorde me ook dat met bepaalde licht-inval de achterste ramen een groene schijn hadden, de raam van de achterklep had dit dan weer niet waardoor het geen mooi geheel was :( nu op de Octi is het glas getint tot het maximaal mogelijke en zowel de papa als de kinderen vinden het geweldig! :)
 

MarkvdD

Forumguru
Om welke reden vinden jullie 35% te licht? Voor de looks of voor de lichtinval en warmtewerendheid?

Onze hoofdreden voor tinten is warmte weren. Het privacy glas op onze vorige Octavia was warmtewerend genoeg maar wellicht kies ik dan nu voor een tandje meer tint voor de looks.
 

Bakkertje

Forumguru
Niet perse tips, op mijn auto zat ie al bij de aankoop en ben daar erg blij mee. Dat is een aluminium uitvoering.
Op mijn lease touran had ik een doorzichtige folie, dat was niet veel.
 

MarkvdD

Forumguru
Ah ok, goed om je ervaring met die folie te lezen. Dan valt die alvast af. Ik twijfel tussen een alu of RVS versie of kunststof.

Krijg je snel krassen op die alu van jou?
 

JeSko

Forumguru
Voor de looks vond ik het te braaf, en ook hield het bijlange na de warmte niet buiten zoals ik het graag heb. Nu hebben de kids van niets last, geen gedoe met die te dure sonniboys en wat nog allemaal, en het ziet er in mijn opinie rete strak uit langs buiten. Mijn Superb had gelukkig van die ingebouwde rolgordijnen die uit de deurstijlen kwamen achteraan, maar dit is beter. Ik merk een groot verschil in warmte in het interieur van men Superb VS m'n Octi nu. Maar dat kwam door meerdere redenen.

Superb had meer inkijk en was dus minder warmte werend, een pano dak met rolgordijn en een vollederen zwart interieur. De Octi nu is getint tot de max achteraan, heeft geen pano dak en heeft een half lederen interieur, scheelt allemaal.
 

MarkvdD

Forumguru
Ik stond gisteren achter deze Octavia met zo te zien af-fabriek privacy glas. Qua looks vind ik dat voor ons al ok, tintje donkerder zou mogen maar dan altijd weer die vraag, hindert dat niet in de avond en nacht?

Hoe donkerder hoe beter warmtewerend natuurlijk

Aan de trekhaken is overigens goed te zien hoe veel de blauwe verlaagd is.
6668d67f7bd64398457c878d4f87c4ff.jpg
 

JeSko

Forumguru
Ja je ziet wel iets minder in het donker, maar dat effect heb je vooral als je heel donker gaat, iets donkerder dan af fabriek ga je nog prima zien.

Nu wel normaal :)
 
Bovenaan Onderaan