MarkvdD's Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Bussiness

MarkvdD

Forumguru
Inderdaad @gehaktbal die rand van de motorkap boven de grill is anders. Al die tijd staat de motorkap in de woonkamer en kijk ik tegen die rand aan en pas vandaag valt het me op.

Ik neem er even de tijd voor maar ik denk dat rode motorkappen dun bezaaid zijn dus zal het wel overspuiten worden denk ik. Dat zal inderdaad uiteindelijk hey mooiste resultaat geven.

@1983jeroen het viel me wel erg mee want ik had wel verwacht dat je met deze kleur wel wat verschil zou zien.

Dat heb je dan mooi kunnen regelen met die Clio, mooi dat ze daarmee akkoord gingen.
 

MarkvdD

Forumguru
Is spotrepair niets om de bestaande kap op te knappen??....
Het zijn wel heel veel plekjes, het leek bij de eerste aanblik wel of er allemaal bloesem op lag (maar dan kleiner)
We noemen hem nu soms de paddestoel, rood met witte stippen.

Uk zal die site eens bekijken en misschien eens contact opnemen om te horen wat ze kan doen. Bedankt voor de tip!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

MarkvdD

Forumguru
Ja zowat alles van grille tot bumper tot motorkap is anders bij de FL vs Pre FL. Jammer maar wel goed dat je je geld terugkrijgt.
Ja daar ben ik nu inderdaad wel achter gekomen. Goede leer voor de volgende keer.

Ja ben blij dat ze het zo willen oplossen.
 

MarkvdD

Forumguru
Is spotrepair niets om de bestaande kap op te knappen??
Ik heb de site eens bekeken, ziet er interessant uit wat ze allemaal doet en kan.

Alleen is het noorden van het land in dit geval ongeveer 220 km hier vandaan dus weet niet of ze dan ook hier langs wil komen .... ?

Ik zal eens contact opnemen met haar om wat meer te weten te komen, misschien wil ze ook wat foto's zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ik heb zomaar even via google op spotrepair deze site naar boven getoverd
Maar er zullen ongetwijfeld in jouw regio vergelijkende dames zijn die dit doen !
Vaak zijn de dames nauwkeuriger dan wij heren in technische vakken.
In mijn loopbaan meerdere malen dames op werk gehad en ze werkte vaak netter dan dat ik dat deed.
En ik kan een piet leut zijn !!
 

MarkvdD

Forumguru
Ik ga me dan eens verder verdiepen in spot repair, wie weet zit er dichtbij ook wel wat

Weer bedankt voor de tip!
 

Slider

Forumguru
Denk wel dat spotrepair het verstandigste is. Heb het ook op mijn O3 laten doen door de garage bij afleveren, op de bumper.

Je kunt wel veel geld en moeite steken in alles weg te laten halen, overspuiten. Maar het is en blijft een auto die gebruikt wordt (neem ik aan) en in no-time zitten er weer plekjes op je motorkap. Dan is al die kosten wel erg zonde om te maken als het simpeler kan.
 

MarkvdD

Forumguru
@Slider , daar zit wel wat in. Ik ga me eerst eens verdiepen in dat spot-repair voordat ik een keuze maak. Het zal zeker goedkoper zijn maar dan is het de afweging of ik dan blij ben met het eindresultaat.

@Bakkertje , ik ben ook wel benieuwd hoe goed/makkelijk dit zelf te doen is? Daar heb ik m'n ???? bij. Ik kan me voorstellen dat op een staand deel van bijvoorbeeld de bumper het minder nauwkeurig komt omdat het minder opvalt maar op bijvoorbeeld een motorkap waar je recht op kijkt valt het denk ik sneller op als het minder mooi gerepareerd is.
 

MarkvdD

Forumguru
Omdat de hond steeds groter wordt en nogal eens, al ze niet vast zit in de kofferbak, over de bank naar voren komt had ik besloten dan toch maar een hondenrek te kopen. Vind het nooit zo mooi staan maar is toch wel nodig. Had een mooie gevonden op Marktplaats, lekker in de buurt en met een middenafscheiding erbij zodat je de kofferbak in tweeën deelt. Makkelijk dat je dan spullen naast de hond kan meenemen en die niet over de hond heen rollen.

Vandaag het rek opgehaald en gelijk erin gaan zetten, kom ik erachter dat hij niet past ...... want het plafond is door ons pano-dak lager dan in een O3 zonder pano-dak .....

Had het kunnen weten maar niet bij stil gestaan. Typisch zoiets van 'Ja natuurlijk ..... ' als je erachter komt. Wel jammer want nu moet ik deze weer zien te verkopen en dan de juiste zien te vinden.
 

EdK

Forumguru
Tsja een fabia en geen hond dus je slijt hem zeker niet aan mij !
Maar met wat slijpen ( inkorten ) en wat lassen en weer zwart spuiten is deze niet passend te krijgen ?
En kun je niet lassen dan met pas pijpjes en bouten en moeren.
Of wil je daar niet eens over nadenken ?
 

MarkvdD

Forumguru
Daar heb ik even kort aan gedacht, heb de mogelijkheid wel op mijn werk, maar daar ga ik liever niet aan beginnen, wordt nooit zo mooi als dat ik het zou willen hebben.

Ik ga maar even rustig verder zoeken en hopelijk kan ik dit set weer goed verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

MarkvdD

Forumguru
Ik heb nog niet verder gezocht eigenlijk dus dat weet ik nog niet. Hopelijk bestaan die wel ....

Ik begrijp dat jij er wel naar gezocht hebt?

Ze bestaan dus wel gelukkig maar.

Ik zal er eens op een goed moment naar kijken, bedankt voor de link
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan