MarkvdD's Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Bussiness

MarkvdD

Forumguru
Grappig want ik vind het op je voormalige SuperB ook al mooi

Je Octavia heeft dus het donkerste wat er is? Hoeveel % lichtdoorlatend is dat da nog?

Weet je ook hoeveel stappen er zijn qua lichtdoorlatendheid of is dat per bedrijf verschillend?
 

EdK

Forumguru
Ah ok, goed om je ervaring met die folie te lezen.
Wel dan is mijn ervaring met de doorzichtige folie toch geheel anders.
Nu voor tweede maal op nieuwe wagen laten plakken voor oplevering door dealer en bevalt mij beter dan de kunststof / Alu / RVS strips waar altijd onder de klep en achter de strip het vuil op hoopt ( stof / saharazand etc )
En krasvorming zie je er nagenoeg niet op , maar de lak blijft goed.
Ja bij de volgende wagen komt het er weer op bij mij !
 

MarkvdD

Forumguru
Er zit dus in die folie ook kwaliteitsverschil zo te lezen. En jullie hebben ook een hond die zelf met de poten op de bumper instapt?
 

MarkvdD

Forumguru
Wat bij mij wel meespeeld is dat de achterbumper er al niet strak meer uitzien door de vorige eigenaar dus doorzichtige folie neemt dat dan niet weg.
 

Bakkertje

Forumguru
@EdK bij mijn touran was het ook een dealer optie die voor levering geplakt was. Dat was een witte (de auto dan hè), ik vond die folie snel krassen.
Nu dus een aluminium en ik zal eens een foto Deen als ik eraan toekom.
 

EdK

Forumguru
Nee geen hond , maar met een hond kun je beter zo'n flap nemen die je over de gehele bumper heen trekt !
Volgens mij te vinden bij Superskoda ( kopacek )
 

JeSko

Forumguru
Voor de achterste ruiten bestaat in België geen reglementering. Dit is dacht ik 5 % lichtdoorlatend achteraan en vooraan 55% ( wettelijke maximale in België voor de twee zijruiten vooraan ) .
 

MarkvdD

Forumguru
Zo'n flap lijkt me persoonlijk weer niet wat. Ligt dan ook weer in je kofferbak en moet je steeds 'uitwerpen' ....

Ik zou er dan wel weer een rode loper van kunnen maken ....
 

1983jeroen

Forumguru
Ik heb ook af fabriek getinte ramen. Voor mij donker genoeg, maar hoeveel dat is...?
Vind het wel mooi zo
Bij mij zit er alleen nooit iemand achterin. Kan me voorstellen dat dan iets donkerder nog fijner is.

Voor de bumper heb ik nu een doorzichtige folie. Ben altijd voorzichtig dus nog geen idee hoe sterk dat is.
Je hebt die folie ook in zwart
1000014267.jpg
 

MarkvdD

Forumguru
Blijft naar mijn mening mooi het af-fabriek privacy glas maar de kans wordt steeds reeële dat het een tintje donkerder gaat worden morgen

Met een sedan zal je geen hond achterin hebben schat ik zo in?
 

MarkvdD

Forumguru
Ik lees toch her en der wat verschillende uitleg, is het nou af-fabriek 35% dimmend of 35% lichtdoorlatend?
 

Bakkertje

Forumguru
Het is een hatchback toch? Daar kan prima een hond in, wel even de hoedenplank eruit halen anders is het we sneu voor je trouwe viervoeter :thumbsup:
 

Smeeuwis

Donateur
Technisch officieel gesproken is het een liftback. Een Golf of Polo of Scala is een hatchback.


Dat gezegd hebbende, hond er in gaat uitstekend. 9 jaar gedaan met twee liftback O3’s. Met beschermstrip van kunststof op de bumper. En inderdaad wel even de hoedenplank er uit. Ik had zelfs een uitneembaar veiligheidsrek achter de leuning van de achterbank, van Travall. Die paste wonderwel ook weer feilloos in mijn Enyaq.
 

Arjan1985

Forumguru
Volgens de Nederlandse overheid moet de voorruit en de zij ruit van de bestuurders en ruit bijrijder minimaal 55% licht doorlaten.
Achter ruiten geven ze geen percentages voor mits je 2 werkende zijspiegels hebt. Dus je mag ze ook bij wijze van spreken afplakken. (Zoals een werk busje ook vaak geen zij ruiten of achterruit heeft)
 

Canon-Eye

Forumguru
Om welke reden vinden jullie 35% te licht? Voor de looks of voor de lichtinval en warmtewerendheid?
Alle drie, plus het stoppen van de inkijk.
Ik rijd al sinds oktober 2007 met privacy glass plus Sonniboys en het bevalt mij prima, ook in het donker heb ik er geen last van, dus ik haal ze er alleen even uit als ik die ruiten aan de binnenkant wil schoonmaken. En dat is ook maar 1 of 2x per jaar...
 

Kanerr

Forumguru
Ik heb vroegah op mijn Golf 5 80% tint genomen met 20% lichtdoorlaatbaarheid en dat was iets donkerder dan origineel, erg knap als je voor oem+ gaat. Nu heb ik op de meeste autos 85 of 90% en dat vind ik toch wel iets mooier, op de UP! is het standaard erg donker en dat stond ook wel gaaf. Maar ga zeker niet voor 95%, dat is gewoonweg zwart en dat vind ik dan weer niet zo mooi...

Dus ja de warmte en uv wordt met alle tints buiten gehouden vanaf de 70%, de rest is echt looks :D
 
Bovenaan Onderaan