MarkvdD's Octavia 3 fl 1.5 tsi DSG Greentech Style Bussiness

MarkvdD

Forumguru
Ben inmiddels terug, het is 20% folie geworden oftewel 20% lichtdoorlatend. Ben er erg tevreden mee, ziet er mooi strak uit en zal een hoop warmte buiten houden.

Ik zal later misschien nog wat betere foto's plaatsen maar hier alvast een eerste indruk.

e5f42a2022ba528ed435de82ea286de0.jpg
3987595bae4c9545b3782446faf8eca6.jpg
 

Slider

Forumguru
Verder heb ik laatst een rubberen kofferbakmat gekocht, zeker met twee actieve jongens en een hond is dat wel erg fijn.
Was er dan iets mis met de standaard rubberen mat in de O3? Ik verkies ook altijd de rubberen mat zijde en draaide na koop dan ook meteen de bodem om naar rubber kant. Nooit zorgen wat voor smerigs je in de auto gooit haha.
 

MarkvdD

Forumguru
Uhm, welke standaard rubberen mat bedoel je? Voor zover ik heb gezien heb ik geen mat met een rubberen onderkant.
 

Slider

Forumguru
ow, elke O3 FL die ik heb gezien kon je de bodem van de kofferbak, de afdekking van reserve wiel en meuk er onder, omdraaien.
Ene kant is stof bekleed, andere kant rubber mat.
Ik nam daardoor aan dat dat standaard was, maar wellicht dan toch niet :giggle:
 

Slider

Forumguru
Valse bodem is toch de dubbele bodem? Die had ik in wel in mijn O2, maar niet in mijn O3. Toch hier wel die omkeerbare bodem plaat.
 

MarkvdD

Forumguru
Ik zal m'n originele mat nog eens bekijken maar voor zover ik weet heb ik de mat die vast zit op MDF en dus niet met een rubberen onderkant.
 

Slider

Forumguru
Ik zal m'n originele mat nog eens bekijken maar voor zover ik weet heb ik de mat die vast zit op MDF en dus niet met een rubberen onderkant.
Het gaat ook juist om de MDF plaat, de bodem van je kofferbak. De ene kant is stof bekleed, andere kant van de MDF rubber.

Correctie: Het is niet de MDF plaat
 
Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Dat is toch echt een extra mat die omkeerbaar is. Had deze standaard in de vorige en huidige O3.
De plaat over het reservewiel is MDF met aan 1 kant stof en aan de andere kant op een paar plekken wat schuim waar het wiel tegenaan komt
 

Slider

Forumguru
@1983jeroen Je hebt helemaal gelijk, ik heb vanmorgen zelf nog gekeken. Ik had het mis.

Het is echt een losse, extra mat en niet de MDF onderplaat. Zal het hierboven corrigeren.
 

MarkvdD

Forumguru
Bij de koop van de auto bleek er flink wat steenslagschade op de motorkap te zitten. Als ik dat vooraf had geweten waren we niet eens bij de auto gaan kijken. Dit heb ik toen ook eerlijk met de verkoper besproken en we hebben toen een mooie deal kunnen maken. Hij heeft een mooi stuk van de prijs af gedaan zodat we geld over hielden voor het overspuiten.

Nu kwam ik begin augustus op Marktplaats een rode motorkap tegen voor een Octavia 3. Had alleen een heel klein restyle-plekje zoals de verkoper zei. Na wat foto's gezien te hebben ben ik naar het bedrijf gegaan en dat plekje was nauwelijks zichtbaar. Kon ik goed mee leven. De motorkap hebben we nog bij de auto gehouden en op de geopende motorruimte gelegd. Ik zag geen kleur- of tintverschil dus helemaal blij, scheelde aardig wat geld tov overspuiten.

Ik wilde hem binnenkort gaan vervangen maar nu vandaag viel me iets op, de rand boven de grill is bij de nieuwe kap anders. De verkoper had wel gemeld dat hij van een O3 pre-facelift komt maar gaf ook aan dat hij ook op een facelift past. Dit heb ik zo aangenomen. Helaas dus past hij niet.

Vandaag even contact met de verkoper opgenomen en het uitgelegd. Gelukkig geven ze hun vergissing toe en mag ik de kap terug brengen en krijg m'n geld terug.

Toch jammer want het leek zo'n mooie oplossing .

Ik neem nog maar even wat tijd om te kijken of er misschien op de Onderdelenlijn een rode kap voorbij komt en anders ga ik eens bij een spuiter langs voor een prijsopgave.
 

gehaktbal

Forumguru
Jammer hoor!
Maar het klopt idd, had een tijdje terug mijn pre-facelift O3 naast een facelift O3 staan en toen zag je duidelijk dat de grille en neus wat hoger zijn. En dat de motorkap inderdaad net een andere vorm heeft.

Misschien is overspuiten en uitspuiten naar de bumper/spatbord wel de beste oplossing. Heb je weer een mooi vers laagje lak er op. Waarschijnlijk wel duurder, dat dan weer wel.
 

1983jeroen

Forumguru
Kleurverschil valt inderdaad meestal heel erg mee.
Ik had eens een rode Clio gekocht bij een dealer.
Steenslag zou aangestipt worden
Bij ophalen bleek dit niet gedaan omdat die kleur niet bijgewerkt kon worden met een lakstift.
Ik dus zwaar teleurgesteld.
In de showroom zag ik toevallig een andere Clio in dezelfde kleur.
Die had ook maar 1 klein plekje.
Heb toen zelf voorgesteld om de kap te ruilen. Daarmee gingen ze akkoord. Was niets van te zien qua kleurverschil.

Wel balen dat deze niet past op jou Octavia
 

JeSko

Forumguru
Ja zowat alles van grille tot bumper tot motorkap is anders bij de FL vs Pre FL. Jammer maar wel goed dat je je geld terugkrijgt.
 

EdK

Forumguru
Is spotrepair niets om de bestaande kap op te knappen
Misschien dat zij bij je langs mag komen ??

 
Bovenaan Onderaan