Bij de koop van de auto bleek er flink wat steenslagschade op de motorkap te zitten. Als ik dat vooraf had geweten waren we niet eens bij de auto gaan kijken. Dit heb ik toen ook eerlijk met de verkoper besproken en we hebben toen een mooie deal kunnen maken. Hij heeft een mooi stuk van de prijs af gedaan zodat we geld over hielden voor het overspuiten.
Nu kwam ik begin augustus op Marktplaats een rode motorkap tegen voor een Octavia 3. Had alleen een heel klein restyle-plekje zoals de verkoper zei. Na wat foto's gezien te hebben ben ik naar het bedrijf gegaan en dat plekje was nauwelijks zichtbaar. Kon ik goed mee leven. De motorkap hebben we nog bij de auto gehouden en op de geopende motorruimte gelegd. Ik zag geen kleur- of tintverschil dus helemaal blij, scheelde aardig wat geld tov overspuiten.
Ik wilde hem binnenkort gaan vervangen maar nu vandaag viel me iets op, de rand boven de grill is bij de nieuwe kap anders. De verkoper had wel gemeld dat hij van een O3 pre-facelift komt maar gaf ook aan dat hij ook op een facelift past. Dit heb ik zo aangenomen. Helaas dus past hij niet.
Vandaag even contact met de verkoper opgenomen en het uitgelegd. Gelukkig geven ze hun vergissing toe en mag ik de kap terug brengen en krijg m'n geld terug.
Toch jammer want het leek zo'n mooie oplossing .
Ik neem nog maar even wat tijd om te kijken of er misschien op de Onderdelenlijn een rode kap voorbij komt en anders ga ik eens bij een spuiter langs voor een prijsopgave.