Mercedes E-Klasse/Skoda Superb: Test

edero

Forumguru
Voor hedendaagse begrippen is dat oude interieur inderdaad niet echt :thumbsup:tja, lelijk zal ik niet zeggen, maar voor die tijd was het natuurlijk geweldig :pardon:!
Überhaupt vindt ik het nog altijd schandalig dat op een 'basic' uitvoering van een premium merk, BMW, MB, etc.. wieldoppen worden geleverd in plaats van lm velgen.
Heb je een duur merk, zitten er van die Aldi of Lidl lookalike doppies op :deuk:
 

Level42

Forumguru
Nee voor die tijd was het helemaal niet geweldig, ik liep al rond op de aardbol toen die auto's (met dat dashboard) nieuw waren en vond het toen al oerlelijk.
Maar da's een kwestie van smaak he, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak :)

Maar met dat boot interieur bedoelde ik dus die foto's van de nieuwe, niet de klassieker :)

Natuurlijk is de afwerking beter, en het rijdt ook fantastisch, dat weet ik wel. Mag ook wel voor die centen.

@edero : Haha, jij dat is toch geen postzegel, ik vond dat echt schokkend toen ik dat zag. Maar weet je, afgelopen winter zag ik de Duitsers op de wintersport met bosjes rijden met premium bakken en dan wieldoppen, maar dat is natuurlijk om hun winterbandjes om te leggen.....hoe dan ook, rij je het halve jaar voor schut.... :D
 

Level42

Forumguru
Maar ik heb een gekke smaak hoor. Weet je wat ik nou een mooie klassieker vind ?

Dit:
 

Bijlagen

  • IMG_2697 (2).jpg
    IMG_2697 (2).jpg
    576,8 KB · Weergaven: 22

Cordoba

Forumguru
@ertromp Veel mensen merken het verschil niet tussen een plastic knop met een goede metaallaag, en een echt metalen knop. In Sindelfingen heb je daar gezien dat de knopjes gemaakt worden, of heb je ze zelf in handen gehad? (Bij kwalitatief goed werk, is het namelijk niet te zien, wel te voelen door het verschil in warmtegeleiding, of als je aan de achterkant van de knop kijkt, waar ie op de schakelaar/regelas zit, dan zie je vaak nog wel de kunststof).

Bij de klassieke exemplaren neem ik zonder meer aan, dat het daar in elk geval om metalen uitvoeringen gaat (eventueel met laag ander metaal voor de juiste kleur).
 

Level42

Forumguru
Hallo, wel uit 1967 he......(goed jaar trouwens).....

Maar OK, ik geef toe dat ze kennelijk al hun kruit verschoten hadden met het design van de buitenkant, maar sodeju, wat een buitenkant ! Ongelofelijk dat die auto nog steeds zo frist oogt ! Toen revolutionaire design elementen die nu nog steeds gebruikt worden.....kijk eens naar dat vouwtje in de zijkant.....komt bekend voor he....S3 ! :)
 

Oenoud

Forumguru
Tja dan maar een boot als interieur. :D
Linksom-rechtsom afwerking en motoren zijn bij MB van een hoger niveau dan Skoda
Let maar eens op afwerkingen dashboard of naden tussen panelen of interieurafwerking. Prijs moet uit de lengte of breedte
En het blijft een genot zo´n ster op de kap waaronder een 4,5liter 8 cylinder tevreden ronkt


Wat dacht je van het mooie groene interieur van mijn oldtimer benz.
Mooi groen is niet lelijk :D

Interieur3.jpg


en het gevoel van de ster op de kap kan ik alleen maar bevestigen.
Dit blijft toch wel een heel mooi uitzicht voor je. :jaja:
(kwaliteit van de foto is een beetje ruk. Mobiele telefoons enkele jaren geleden maar het gevoel is er zeker niet minder om.)


Afb002.jpg
 

ertromp

Forumguru
@ertromp Veel mensen merken het verschil niet tussen een plastic knop met een goede metaallaag, en een echt metalen knop. In Sindelfingen heb je daar gezien dat de knopjes gemaakt worden, of heb je ze zelf in handen gehad? (Bij kwalitatief goed werk, is het namelijk niet te zien, wel te voelen door het verschil in warmtegeleiding, of als je aan de achterkant van de knop kijkt, waar ie op de schakelaar/regelas zit, dan zie je vaak nog wel de kunststof).

Bij de klassieke exemplaren neem ik zonder meer aan, dat het daar in elk geval om metalen uitvoeringen gaat (eventueel met laag ander metaal voor de juiste kleur).
Ik zou zeggen koop zo'n mooie E klasse uit dit topic
Sluit je aan bij de MBCN en maak een trip naar Sindelfingen
See it your self :D
 

sandervdw

Actief lid
Net voor te testen eens een Full-option E220d samengesteld. Kom je in België uit op 90k. Voor 10k extra heb je dus 2x Superb L&K 280PK full-option...
 

Tassin

Forumguru
Nét buiten budget, schat ik...
Net voor te testen eens een Full-option E220d samengesteld. Kom je in België uit op 90k. Voor 10k extra heb je dus 2x Superb L&K 280PK full-option...

Deze 500 K Spezial-Roadster uit 1936 kostte toen 28.000 Reichsmark of het equivalent van zo'n 90.000 €.
De huidige waarde van dit exemplaar zal mogelijk 3 nulletjes extra tellen.
Hoedanook buiten budget ...
 

Level42

Forumguru
Ja jammer hé, maar dan ook maar nét hoor...:cry:

En mocht een Ster echt belangrijk zijn, dan is Ali je vriend voor net geen € 23,00 ;)...:deuk:

Bekijk bijlage 50947


Ben je nou helemaal een haartje betoeterd.......ik ga mooi dit "prachtstuk" op de punt van de neus van mijn S3 plakken !!!!

$_1.JPG







NOT !!!!

Die pijl....ik weet niet hoor maaruhhhhhhh dat lijkt op iets heul anders !!!!
 

ertromp

Forumguru
De mooie jaren '70/80 @Level42 ;) Toen uit vele autoradio's de sound van Level42 knalde.
En leuk je interieur foto's :D
Waar over 46 jaar weinig meer van jou en menig andere S3 over zal zijn en niemand nog maar de S3 op z'n netvlies heeft, rijdt de Benz toch maar mooi rond met een interieur en exterieur die destijds smaakvol, ergonomisch en veilig was.
Over 46 jaar zal menig Benz die nu geleverd wordt of 10-tallen jaren geleden geleverd is als klassieker of nog steeds als oldtimer rondrijden en waar veel mensen hun nek nog steeds voor omdraaien
 
Bovenaan Onderaan