Merk / type aanduiding

Rick

Senior Member
En dan ook deze dealer niet bij iemand aanbevelen he, ookal geeft hij super service voor die paar honderd winst.

Aanbevelen is wmb een heel ander punt. Als je een nieuwbouwhuis koopt blijft er na oplevering toch ook niet een grote sticker op je voordeur met de naam van de aannemer. Wat je wel doet is, als iemand vraagt wie zo mooi je huis gebouwd heeft, de naam van je aannemer doorgeven. Dit doe ik hetzelfde met mijn dealer (waarvan de service tot nog toe nog niet heel erg de goede kant op gaat).
Daarnaast vind ik het erg verstorend voor de looks van een auto. Een mooie cleane achterkant zonder raamstickers en gesponsorde kentekenplaathouders ziet er heel anders uit dan met vind ik.

Wesly

Senior Member
Aanbevelen is wmb een heel ander punt. Als je een nieuwbouwhuis koopt blijft er na oplevering toch ook niet een grote sticker op je voordeur met de naam van de aannemer. Wat je wel doet is, als iemand vraagt wie zo mooi je huis gebouwd heeft, de naam van je aannemer doorgeven. Dit doe ik hetzelfde met mijn dealer (waarvan de service tot nog toe nog niet heel erg de goede kant op gaat).
Daarnaast vind ik het erg verstorend voor de looks van een auto. Een mooie cleane achterkant zonder raamstickers en gesponsorde kentekenplaathouders ziet er heel anders uit dan met vind ik.
Nou, dan maar heel groot de naam van de werkgever erop?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Rick

Senior Member
Nee niks: geen stickers, kentekenplaathouders, letters van dealers of werkgevers. Zie voorbeeld van mijn huidige auto toen die net uit de garage kwam rollen (sorry voor vloeken in de kerk)

a3.jpg

D_R1978

Senior Member
Hier nog iemand die zonder motor of type aanduiding en ook zonder dealerreclame zijn auto heeft besteld.

Vind alleen het Skoda logo genoeg.

res-q

Senior Member
Bij 'gewone' kentekenplaten zijn de letters en cijfers iets boller dan de rest van de plaat, en zijn ze zwart geverfd:
kenteken.jpeg

Bij 'luxe' platen zijn de letters apart uitgesneden en liggen deze op de kentekenplaat (die zelf vlak is):
AE73059E-D740-4CEF-A4EA-118AC03776EE-43611-00000AC6B880E660.jpg

Luxe kentekenplaten worden ook wel 'platen met opgelegde letters' genoemd :)

Pablos

Senior Member
Zolang de kentekenplaathouder (3xwoordwaarde) zwart wit is heb ik er geen last van. Met kleur vind ik not. Done. Alle details van kleur en bekleding doen en dan een kleur op de houder:(:(

Dat vond ik (sorry) ook een nadeel bij het oude logo.wieldoppen en logo zwart/zilver meer is niet nodig.

Joske

Forumguru
Scrabble! :D

Ik stoor mij niet aan reclame op het kenteken, bij ons rijdt iedereen zo rond.. We kennen niet anders :) en typeaanduiding twijfel ik zelf nog sterk aan om het te verwijderen, er mispakken er zich nog steeds veel aan dat i,ke in de TDI dat rood is ;)

RoelF

Forumguru
Bedankt voor de verduidelijking ;) snap wel niet direct het nut, maar dat komt dan nog wel :D

Vroeger waren de luxe platen bedoelt voor bedrijfswagens die veel km's maakte. De normale platen zouden sneller slijten en was het kenteken niet meer leesbaar.

• Leuk
Waarderingen: Rick

Blackokkie2

Forumguru
Vroeger waren het vooral de basisuitvoeringen die zonder type-aanduiding reden, dit om te verbloemen dat men een duurdere auto niet kon of wilde betalen. Zo zag je bijvoorbeeld veel BMW's 316 zonder type-aanduiding, terwijl een 320 of hoger juist wel type-aanduiding had.

Hier nog een liefhebber van een "pure" auto zonder poespas... Geen typeaanduiding en motoraanduiding voor mij! En, om het af te maken luxe kentekenplaten. Dat heb ik zelfs op mijn offerte laten zetten. Ik vind die goedkope platen echt geen porem op zo'n mooie wagen ;)

CDK

Forumguru
ik heb ook opleg letters en cijfers, ofwel 'luxe kentekenplaten' dat ziet er gewoon een stuk mooier uit

skodaboy

Forumguru
er mispakken er zich nog steeds veel aan dat i,ke in de TDI dat rood is ;)

bij de 02 1.9 TDI (105pk) zijn de letters TDI,allemaal in het zwart.
blijkbaar is het bij de 2.0l TDI,dan toch anders als hij daar een rode I heeft.

heb twee 01's gehad,een 1.9 TDI 90pk (alles in het zwart)
de twee 01 was ook een 1.9 TDI motor,maar een 130pk (hier had je een rode DI)

ook aan die rode DI,mispakten zich sommige ook wel eens..:D
en bij m'n huidige 02 1.9 TDI,heb ik de DI zelf rood geverfd,dat staat wat beter bij de rode X van 4x4..:jaja:

Op mijn O3 heb ik zelf alleen het TDI embleempje eraf gehaald (met föhn en visdraad). Verder Merk/type laten zitten (was me teveel werk ;) )

Wel reclame op de kentekenplaathouder (Autoland v.d. Brug met de Friese Pompeblêden).

Bovenaan Onderaan