Metal Grey

Stewie

Senior Member
@SkodaManiak, De config is licht gewijzigd.

Het worden de 17" Teron velgen (omwille van de carpolicy), verlaagd sportchassis (-15mm) en verduisterde ruiten achteraan zijn erbij gekomen.

Klopt het dat de 2.0TDI een andere ophanging heeft dan een Greenline 1.6TDI of geldt dit enkel voor de 1.8 TFSI? Lees daar nogal wat problemen over.

jellemeer79

Actief lid
@Stewie als je geld uitgeeft voor verlaagd sportchassis dan raad ik je aan dit niet te doen en te kiezen voor Eibach veren. Denk dat het sportchassis weinig voorstelt en de Eibach veren zijn FANTASTISCH echt een verschil in wegligging.

TL@

Forumguru
In België gaat zoiets meestal niet, hier is geen bijtellen en dus zijn er niet veel accessoires te bestellen.

De 2.0TDI heeft dezelfde ophanging achteraan dan de 1.6 (enkel de 4WD, de 1.8TSI en de RS hebben een multilink)

Voordeel van de af-fabriek verlaging is dat je ook XDS krijgt.

Stewie

Senior Member
Die XDS lijkt enkel op de elegance en niet op de ambition.
Zag bij elegance sportophanging en sportophanging incl XDS.

Bij de ambiton enkel sportophanging.

En klopt, kan geen accesoires bestellen hier. Dus enkel de sportophanging.
Budget van 695 had ik trouwens nietmeer over om dat nog te doen, veel van de genomen opties zijn verplicht vanuit het bedrijf. (Velgen, sportophanging en verdonkerde ruiten nu niet natuurlijk :D

Tom RS

Forumguru
XDS simuleert de werking van een sperdif door het doorslippende wiel bij acceleratie af te remmen. Werkt dus puur via software.

Joske

Forumguru
met de samenraapsels die ik nu her en der gevonden heb, maak ik even gauw de conclusie dat XDS enkel en alleen op modellen met een multilinkophanging geactiveerd kan worden..

blijft gissen

@ertromp of @Antera kan mss duidelijkheid brengen?

CDK

Forumguru
@Joske, kan inderdaad zijn dat het alleen met multilink is, kan het zelf ook niet meer terug vinden eerlijk gezegd..

TL@

Forumguru
Die XDS lijkt enkel op de elegance en niet op de ambition.
Zag bij elegance sportophanging en sportophanging incl XDS.

Bij de ambiton enkel sportophanging.

En klopt, kan geen accesoires bestellen hier. Dus enkel de sportophanging.
Budget van 695 had ik trouwens nietmeer over om dat nog te doen, veel van de genomen opties zijn verplicht vanuit het bedrijf. (Velgen, sportophanging en verdonkerde ruiten nu niet natuurlijk :D

Ik heb enkel een RS en een Elegance uitgerekend, dus dan zal ik mij vergissen, best jammer want extra tractie heb je altijd nodig :-)

Bovenaan Onderaan