Mijn eerste detailing-ervaring

peterrapid

Forumguru
Super @Joske wanneer mag ik langskomen in de wasbox ? En natuurlijk was ik terug enorm geïnspireerd door je muziek, had iets mee van CARWASH met Beyonce maar dan zonder Beyonce en eigenlijk zonder alles ... :pieker: Dus ontopic again : wanneer gaat de wasbox open ?

Belgianr26

Forumguru
Leuk filmpje! Beetje meer lucht/water verhouding en het is inderdaad een sneeuwstorm! Ik heb ooit roze foam gehad. Dat is ook wel leuk om te zien.

Joske

Forumguru
Zo, vandaag nog maar eens een keertje geprobeerd, ging al veel beter. Zelfde verhouding foam/water (1:4).

Auto vervolgens met handje gewassen, met uitzondering van de velgen, die stonden nog vrij proper. (staan ook in de wax, schilt wel wat ;) )
Dan de motorkap gekleid, sealant (EXP) en collinite 845 wax er op. Resultaat:

Motorkap na het wassen:

IMG_1268.JPG

Motorkap na "detailing" ;)

IMG_1269.JPG

IMG_1270.JPG

Laatst bewerkt:

smutzkanone

Forumguru
Die EX-P moet je naar zeggen veel langer met rust laten (enkele uren) voor je hem topt met een wax. Dat is ook wel mijn ervaring eigenlijk.Als ik dat namelijk niet doe heeft het en kwa standtijd en kwa glans geen toegevoegde waarde op alleen een wax. wacht ik wel een aantal uur heb ik wel het idee dat het een meerwaarde geeft.
na het opbrengen van ex-p ga ik dus vaak andere dingen doen ( interieur, velgen waxen, banden, ruiten, evt chroom, motorruimte ect) als ik daarmee klaar ben ga ik de ex-p toppen met een wax.
Planning is dus wel belangrijk.
Das mijn ervaring en werkwijze he.

Joske

Forumguru
Een Nilfisk 125 bar maar hoor :)

En schuimlans van Monello plus foam van Monello.

En warm water ook trouwens.. In de mengpot

CDK

Forumguru
1e keer had ik warm water, mooi foam, maar....., 2e keer gewoon met koud water en nóg dikkere foam....., eigenlijk kan dat niet (ervaring met cleanen van tanks met zeep als voorgaande lading, met warm water meer schuim als met koud water)

Bovenaan Onderaan