Mijn eerste detailing-ervaring

peterrapid

Forumguru
Vandaag de RS voor het eerst al gaan bekijken en vooral de verkoper al gewaarschuwd dat wanneer hij afgeleverd wordt ik geen carwash wil en dat er enkel met detailerspray en mf doekjes mag gereinigd worden, verkoper bekeek me of ik van Mars kwam :D en op meeting van 1 van de detailerguru's gehoord van megasuperzeikerd bij het afleveren en net hetzelfde verteld :deuk: dus we zien binnen 2 weken wel het resultaat.

smutzkanone

Forumguru
Ik heb ze bij aankoop ook verboden de auto af te leveren met een wasbeurt.
Ik had een showroommodel, in het zwart, dus duidelijk zichtbaar vol met vettige vingerafdrukken overal.
Maar bij aflevering nog volledig swirl-vrij.

peterrapid

Forumguru
Beste Belgische leden van West-Vlaanderen, Halfords Oostende stopt ermee en geeft deze week -20% op alle producten in hun gamma behalve de Thule-producten en volgende week -30% maar wees er snel bij want het gaat nogal een gangetje, vandaag een hoopje Meguiar's binnen geslaan lekker voordelig :D

peterrapid

Forumguru
Yep ook gedaan maar had net op meeting al voorraad ingeslagen maar toch nu voor 100€ weer gekocht en ben echt aangenaam verrast hoeveel Meguiar's je er nu kan van kopen. Gold shampoo 2.5l, trim restorer, polijstpasta n°52, velgenborstel en interieurreiniger en nog wa MF-doekjes. Me very happy :D

Joske

Forumguru
Vandaag was het zover.. eindelijk aan de slag met mijn nieuwe speeltje: een Foam Lance van Monello :thumbsup:

Ik heb er een filmpje (geprobeerd toch alleszins) van gemaakt. De auto was nu niet echt supervuil en ik bekijk het ook economisch. Dus ik heb mengverhouding 1:4 gebruikt. Schuimvormer: Artico Magico Snow Foam // Hogedrukreiniger: Nilfisk 125bar werkdruk

Het resultaat? Niet goed eigenlijk... zoals @ertromp en @Corné de Kluijver me al duidelijk gemaakt hadden :tongue: ... ;)

Mijn fout? Nog uit te zoeken bij de volgende foaming-beurt, het heeft vast wel iets te maken met mijn instelling van de schuimlans zelf. De verhouding lijkt me voldoende om veel schuim te "kunnen" maken, maar ik had de knop waarschijnlijk (bovenop de lance) helemaal naar de verkeerde kant gedraaid.. :facepalm:

Ach, en aangezien ik het filmpje toch gemaakt had, kan ik het evengoed delen, niet? :D

veel plezier (ps. hoe dat muziekje er onder geraakt is... geen flauw idee :pieker:)

Blackokkie2

Forumguru
Heb vandaag ook mijn auto gewassen, in de wasbox. Afspoelen, lagedruk schuim, wielen in de velgenreiniger, emmer gevuld, velgenreiniger afgespoeld, met het handje wassen, velgen wassen, afspoelen, hotwax erover.

CDK

Forumguru
goed bezig @Joske, nu de volgende keer nog even aan de knop aan het einde van je lans draaien en de juiste mengverhouding nemen en je waant je in een sneeuwstorm ;)

Joske

Forumguru
@Corné de Kluijver

mijn overbuur met zijn BMW had zijn mengverhouding wat verkeerd ingeschat...

....

:deuk::deuk::deuk::deuk:

sea-foam.jpg

Bovenaan Onderaan