Mijn eerste detailing-ervaring

Joske

Forumguru
heb trouwens vanmiddag ontdekt dat de zwarte hoogglanslijsten op mijn O3 vol met waskrassen staan :facepalm:

(en ik heb hem zelf nog niet gepoetst...)

ik weet nu wel van anderen dat deze wel bijzonder gevoelig zijn voor krassen.. maar dat wordt toch ritje dealer om eens te gaan vragen hoe dat kan en wat ze er aan gaan doen.
 

peterrapid

Forumguru
Ik ben al mee overtuigd moet juist nog een goeie supply-shop vinden in regio Oostende om de spullen te halen en wat goodwill van de baas om wat extra dagen te kunnen nemen :deuk: want er kruipt daar tijd in om het goed te doen.
 

Pendragon

Donateur
@Joske, voor de aflevering is hij vast naar een poetsbedrijf geweest. Die kan het veroorzaakt hebben. Was bij mijn eerste S2 ook zo. Je kunt ze met fijn polijst wel met de dap doen. Wordt het zeker beter van. Helaas zijn ze erg gevoelig voor krassen.
 

Joske

Forumguru
@Joske, voor de aflevering is hij vast naar een poetsbedrijf geweest. Die kan het veroorzaakt hebben. Was bij mijn eerste S2 ook zo. Je kunt ze met fijn polijst wel met de dap doen. Wordt het zeker beter van. Helaas zijn ze erg gevoelig voor krassen.
polijsten met een finale icm zwarte pad of werkelijk eentje met cuttingfactor nemen? ;)
 

peterrapid

Forumguru
@Joske je hebt wel ergens gelijk ga eerst eens een lijstje opstellen met de benodigde spullen op meeting en daarna een bestelling doen, principes tov RS :pieker: RS wint het deze keer :D
 

Joske

Forumguru
en doe zoals ik, spreek iemand aan met verstand van zaken hier op het forum of post je lijstje in een eigen topic, dan krijg je ineens de nodige tips van wat interessant is om te kopen en wat niet. Want de eerste keer staat dat detailing-bos echt wel vol met veel te veel bomen hoor :D

en zo vermijd je onnodige (al dan niet) dure aankopen of minimaliseer je toch dat risico ;)
 

Cordoba

Forumguru
Joske ik zal zaterdag een sample Iron-X meenemen, dan weet je wat er stinkt: Non ferro is misschien 10-20% van de stank van Iron-X (zelfde geur, maar verschil in sterkte).

@Octavia 1.2TSI DSG Non-ferro en Iron-X zijn middelen die vooral ijzerdeeltjes loshalen. Die ijzerdeeltjes kunnen afkomstig zijn van je remmen, maar als je regelmatig in de buurt van spoorlijnen/tramrails staat, kan het ook daarvan afkomstig zijn (bekend als 'vliegroest') en dan moet je ook de lak ermee behandelen. Vooral als je oude vervuiling hebt op velgen en voor het velgbed, goed inborstelen, en eventueel herhalen om het restant aan ijzer te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan