Mijn eerste detailing-ervaring

Renzo4000

Forumguru
De meeste merken hebben wel goede cleaners. Je kan bij DJ, Mothers, PB wel de verschillende varianten vinden. Mocht je het in de autoshop in de buurt willen halen dan heeft Meguairs de meeste kans denk ik. Ik hoor over
"Gyeon - Q²M Prep" ook goede verhalen. De keuze is reuze @Joske :)

CDK

Forumguru
eerst wassen met veel goedkope shampoo desnoods een dopje apc er in en vervolgens kleien dan strip je alle wax van je auto hoor ;)

Cordoba

Forumguru
Na de volgende wasbeurt gewoon de motorkap even kleien en dan opnieuw de beschermlagen aanbrengen. (de polish mag je dus vergeten, of alleen de Professional Polish van Poorboys, dat is meer een paint cleaner dan een polijstmiddel).

Misschien even een pic van de pad, nadat je er middel op hebt aangebracht, maar voor je de pad gaat gebruiken (dan is redelijk in te schatten of je teveel middel gebruikt, en ook even aangeven hoeveel opp. je met het aangebrachte middel denkt te doen)

CDK

Forumguru
Het "leed" is al geschied @Cordoba, @Joske is al gefinisht ondertussen :)
Het resultaat zal vast nog geshowd gaan worden ;)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Dus, zoals beloofd:

Mijn eerste DAP-avontuur!

Allereerst motorkap uitgebreid gewassen met goedkope shampoo en klein beetje APC er in, vervolgens opnieuw gekleid (dat ging heel makkelijk, lag niet veel vuil op) en dan de oranje pad met mezzo. Dan had ik dit resultaat:

foto 3.JPG

Dan de witte pad met finale er op:

foto 4.JPG

vervolgens enkel nog EXP sealant kunnen opzetten wegens tijdgebrek, dit heeft 3 kwartier kunnen intrekken, vervolgens de rode pad er op losgelaten en een foto buiten:

foto 5.JPG

en nog eentje:

foto buiten.JPG

Ik heb telkens de grootte van 3 erwtendoppen doperwten aan product op de pads aangebracht, beetje verspreid, open gesmeerd en ingesmeerd met de DAP op stand 1 - 2. Inwerken op stand 5. De rode pad heb ik zelfs op stand 6 gebruikt. Dit alles met de DAP500 V3, ben er héél tevreden van, niet te zwaar voor mij en ideaal voor een beginner denk ik dan. Ondertussen hebben de pads al in de wasmachine gezeten na manueel eerst uitgespoeld te hebben.

Oh en niet onbelangrijk voor diegenen die dit topic volgen, 90% van mijn witte stipjes zijn weg :D (was dus wel degelijk opgesloten polish die ik vorige keer te rijkelijk met de hand aangebracht had en niet goed uitgepoetst had dus.. :bloos: )

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Binnenfoto's zijn moeilijk in te schatten qua resultaat, door te weinig licht/reflectie, maar buitenfoto's zien er echt heel goed uit.

De Black hole had je overigens maar 10 minuten extra gekost! Als je zon had: de auto met Exp in de zon, versnelt het curen behoorlijk.

Overigens ik hoop dat de gebruikte hoeveelheid drie druppels ter grootte van doperwt is, en niet van een erwtendop.
Erwten in de dop:
th

Joske

Forumguru
I know... maar zelfs die 10min had ik niet, was al een kwartier te laat op afspraak :D

als dit weekend het weer wat mee zit ga ik voor de portieren en het dak :nailbiting:

Rob

Forumguru
jajaja ik heb mezelf een eerste klei ervaring opgedaan vandaag! Eerst gewassen met goedkope shampoo, drooggezeemd en met quick detailer van mequairs lekker gaan kleien.. Bekijk bijlage 29629

Eerst ff eten en straks nog afmaken met de Gold Class Carnauba wax..

Geen machines hier maar gewoon as good as it gets met Oud-Hollandse "niet lullen maar poetsen" arbeid.

Laatst bewerkt:

Rob

Forumguru
Zo, eindelijk klaar en ik moet zeggen dat ik echt overtuigd ben van het kleien! Probeer morgen een plaatje bij het praatje te doen, nu alweer donker buiten en het licht in de garage is ronduit teleurstellend.

trouwens, kan die klei andermaal gebruikt worden of weggooien?

Bovenaan Onderaan