Mijn eerste detailing-ervaring

Stewie

Senior Member
Ik doe het met de wagens die ik langere tijd mag houden ook.

Paar weken na aankomst wassen (dodo juice shampoo), kleien (poorboys) en waxen (dodo juice - Purple haze, dit is wax met sealant), met de velgen juist hetzelfde, kleien en waxen met velgenwax.

De volgende keer dat ik hem was gebruik ik Dodo Juice Red Mist, dit is een detailer/sealant en vult de oneffenheden in de wax aan en maakt de auto supersmooth. Aanrader. Door gebruik van Red Mist moet je maar om het half jaar kleien en waxen.

Goed waxen voor de winter en een volledige clean up in de lente en uw auto blinkt blijna het hele jaar :). Indien je last hebt van waskrassen en hologrammen moet je wel polieren uiteraard.

Joske

Forumguru
Na een nacht wat regenen (gisterenavond was effect nog spectaculairder) toch nog wat beading effect:
(Komt volgens mij door de shampoo van Autoglym want die heeft wel wat waterafstotende elementen in de samenstelling zitten)

foto.JPG

Joske

Forumguru
dat was gisterenavond echt echt echt het geval hoor! :D

maar kreeg ik niet goed op camera...

MORGANA

Senior Member
@Joske heb je deze al eens geprobeerd ??
Even opsmeren met een iets wat vochtige pad, even laten drogen en dan met een poetsdoek afdoen. Diepe krassen ?? :pieker:

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 42

Joske

Forumguru
Een glasspolish staat idd op de wishlist ;)

Krassen zijn soms wel heel diep ja.. verwacht ook niet dat die hiermee zullen verdwijnen maar mss wel wat vervagen ;)

Is door het misbruik van een ijskrabber in langer vervlogen tijden. (lees= vrouwtje :D )

turboturbo

Forumguru
Ik heb wat krasjes in m'n destijds splinternieuwe ruit gemaakt, door een vogelpoep vlek er even afgeboend te hebben met de spons van het tankstation.... :facepalm: :laugh: Big. mistake.

Ga dat glas spulletje eens proberen.

Stewie

Senior Member
Toch niks wat een steen en carglas niet kunnen oplossen...
Heb al paar keer een sterretje doorgeslagen zodat ik een nieuwe ruit kreeg...

Stewie

Senior Member
? Heb op mijn golf 6 op 2,5 jaar tijd de voorruit 4 keer laten vervangen. Zonder lakschade.
Wel niet gedaan door carglass, was een andere maatschappij.

Voor mij is autoruiten laten vervangen een routine geworden. De E314 was een nachtmerrie om over te rijden. De E313 moet ik nog afwachten :).

Bovenaan Onderaan