Mijn eerste Skoda

Aangezien het vandaag mooi weer is, ben ik weer eens aan de slag gegaan met de octi. Hier had ik nog wat aandacht puntjes mbt de conversie van halogeen naar xenon. Zo deden na ombouw mijn stadslichten het niet meer. Hier had ik al een vermoede wat het probleem zou kunnen zijn. Dit heb ik nu intern opnieuw aangesloten zoals het oorspronkelijk ook zo zou zijn en kijk nu werken de beide stadslichten weer naar behoren :D. Dat probleem is in iedergeval opgelost. Stelmoteren heb ik in huis, echter heb ik deze niet werkend kunnen krijgen in de auto hier heb ik echter wel een idee over, dit ga ik aankomende week verder onderzoeken en uitwerken. Gezien mijn deur achter steeds kuren heeft regelmatig weigert om vervolgens weer ineens normaal te functioneren heb ik geprobeerd om zoals @Kippie-style hierboven met foto's heeft omschreven mijn deurpaneel te verwijderen. Wat ik fout doe geen idee, maar krijg geen enkele beweging in die handgreep waarmee je de deur dicht trekt. Ben hier ook snel weer mee opgehouden omdat ik de greep compleet om zeep help. Kortom deels blij, deels balend omdat het niet allemaal gelukt is op dit moment.
 
Afgelopen vrijdagavond samen met @Kippie-style bezig geweest om mijn achterportier te openen. Helaas bleek als vrij snel dat de cv motortje defect was en de deur zonder deze te slopen echt niet open te krijgen was. Dus met wat grover geweld is het gelukt met alle dank aan Wesley. Vandaag de dealer gebeld voor een nieuw examplaar. Kostten: 186 euro , maar ja heb er echt 1 nodig dus deze maar besteld.
 
Vandaag weer eens een poging gedaan om mijn hoogteverstelling voor de koplampen aan de praat te krijgen. Wordt er langzamerhand behoorlijk chagrijnig van . Van de week thuis al met een multimeter en een gelijkgerichte voeding aan de gang geweest. Die originele stelmotoren hebben een 3 draadse aansluiting, de nieuwe heeft een 4 draadse aansluiting. Ben er dus achter gekomen dat beide spoelen van de nieuwe stelmotor dubbel draads is uitgevoerd. 1 spoel is voor linksom (omlaag) de ander spoel is dus rechtsom (omhoog) . Zou je denken dat is een eitje even meten in de auto wat gemeenschapelijk is en wat omhoog en omlaag is. Helaas voor mij is dit waarschijnlijk te simpel gedacht omdat ik dus helemaal niets heb kunnen meten tijdens het verstellen van de hoogte dmv het wieltje bleef de multimeter 0,0 volt aangeven . Heb alle mogelijke combinaties dus geprobeerd en geen enkel resultaat. Heb wel alle zekeringen gecontroleerd ook, deze zijn allemaal heel. Zit hier toevallig nog een stuk elektronica tussen in de vorm van een module welke dus stuk kan zijn ? Iemand die hier mij verder mee kan helpen? Zou het toch wel fijn vinden om dit eens gefixt te hebben zodat de komende APK geen afkeur gaat worden .
 
Zat nog eens te denken aan bovenstaand probleem. Kwam eigenlijk ook na een nuttige tip van mijn vriendin. Heb nu alle keren gemeten met enkel alleen de stadslichten aan met een ingeschakelde contact. Kan het ook zo zijn dat de hoogte regeling enkel alleen functioneert als de dimverlichting aan is??
 
Vandaag gelijk nieuwe stadslichten erin gezet welke ik van @Kippie-style had gekregen. Zit er gelijk beter uit zo ipv van die vieze geel kleurige stadslichten in combinatie met 8000K xenon. Wesley nog bedankt kerel :thumbsup:
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1416693651456.jpg
    uploadfromtaptalk1416693651456.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 22
  • uploadfromtaptalk1416693682784.jpg
    uploadfromtaptalk1416693682784.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 19
  • uploadfromtaptalk1416693727468.jpg
    uploadfromtaptalk1416693727468.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 20

Antera

Donateur
De hoogteregeling werkt door de xenon aangestuurd en dan ook door de hoogteregelaar op de vooras linksvoor.

J431 - regelapparaat voor lichtbundel-hoogteverstelling, in linker koplamp
 

turboturbo

Forumguru
Hoogte regeling van mijn Fabia doet het alleen als de dim verlichting ingeschakeld is. Dan hoor ik pas het motortje iets doen (als ik net daarvoor aan het wieltje heb gedraaid toen ze nog uitgeschakeld stonden)

Dus dat zou goed kunnen lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Zal der nog eens naar kijken. Had er vandaag nog naar willen kijken, maar helaas zit de rest van de dag gevuld met verjaardagen waar ik helaas verplicht heen moet. Hopelijk laat het weer het volgend weekend ook toe.

@Antera dat is inderdaad als je standaard xenon hebt met automatische nivoregeling. Dat heeft mijn octaaf niet. Heb gewoon handmatige verstelling dmv het wieltje aan de linkerzijde van het stuur. Vroeg me laatst trouwens wel af of jij de mogelijkheid hebt om dit met de hand te kunnen verstellen of kan dit bij jou RS enkel alleen automatisch door sensor?
 
Weet iemand toevallig waar ik veeltand bouten kan halen? Ik wilde vandaag mijn slot gaan vervangen maar 1 van de bouten is dol gedraaid. Dat wordt dus uitboren vrees ik. Omdat het de bevestigings bouten van het slot zelf zijn lijkt mij 1 bout niet voldoende, ook deze is niet helemaal meer zuiver dus zal 2 nieuwe moeten hebben. Zie foto:
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1420204662136.jpg
    uploadfromtaptalk1420204662136.jpg
    112,8 KB · Weergaven: 20
Yep inderdaad, zat niets anders op. Heb ze zojuist bij een VW dealer bestelt. Had even voor de de VW garage gekozen omdat deze een stuk groter is dan de skoda dealer hier in den Bosch met de hoop dat ze deze bouten op voorraad te hebben maar helaas. Zal nog een weekje geduld moeten hebben. Hopelijk laat het weer het dan ook toe volgend weekend.
 
Wel jammer dat de oudejaars loterij niets geworden is. Zag net via Facebook een auto voorbij komen welke ik dan zonder al teveel na te denken gerust had bij gehaald. Namelijk een Audi RS6 4.2 V8 avant. Lijkt me ook niet vervelend rijden :$
 
Bovenaan Onderaan