Mijn eerste Skoda

Nou onbeladen staat ie gewoon netjes op zen wielen. Beladen is ie achter gewoon te laag, dan is bijna een oneffenheid in het wegdek al een opgave om daar over te komen zonder dat de trekhaak of uitlaat over straat heen scheurt.
 
Nee nee, die blijft er gewoon onder hoor. Moet wel gewoon een burgelijke uitstraling houden hoor ;) des te leuker is het bij het verkeerslicht :D
 
Natuurlijk, denken de meeste juist... heb je er weer zo 1. Auto vol met spoilers, dikke uitlaat en grote velgen en vast niet vooruit te branden met optrekken :D
 
Sinds vandaag weer een 'nieuw' mankementje ontdekt aan mijn O1. Het geval is dat het raam aan de bestuurders zijde niet meer met 1 klik automatisch dicht wil gaan. Open daarin tegen doet ie wel dmv 1 klik. Het raam aan de bijrijders kant doet wel gewoon beide zoals het hoort. Voorheen deed ie dat aan de bestuurders zijde ook gewoon, maar blijkbaar nu niet meer. Waar kan dit aan liggen? Raambedieningsschakelaar die de geest gaat geven??
 

dirkkroneman

Forumguru
Gevalletje opnieuw inleren denk ik. Volgens mij dmv de knop in de hoogste positie een aantal seconden ingedrukt te houden.
 
Zal hier eens maar kijken eerdaags, soms lijkt het wel of mijn O1 zijn eigen leven leid en nukkige momenten heeft. Laatst bleef de remlichtschakelaar al hangen waardoor mijn remlichten bleven branden, dit is even een puntje om in de gaten te houden. Vanmorgen werkte overigens mijn raam weer normaal zoals het hoort. Moet niet gekker worden. Hou dit net als de remlichtschakelaar even in de gaten. Kans bestaat dat na bijna 12 jaar toch wat onderdelen stuk gaan. Zag trouwens laatst op de sticker die aan de binnenzijde op de voorraam geplakt zit tekst staan dat alle airbags na 12 jaar vervangen dienen te worden :O. Iemand hier enig idee waarom Skoda(VAG) dat voorgeschrijft? Ben dan ook wel benieuwd onder de leden hier waar hun bolide net als de mijne 12 jaar oud is of die dat advies ook hebben opgevolgd en wat de kosten zijn.
 

Desperado

Forumguru
Die opmerking werd al geplaatst toen airbags net nieuw waren, maar ik heb in al mijn jaren nooit gehoord dat iemand ze heeft laten vervangen vanwege de leeftijd.
 
Heb sinds vandaag blijkbaar een probleem . Mijn portier rechtsachter gaat niet meer van het slot. Blijkbaar is is de auto beveiligd zodat je niet van binnenuit als de auto op slot zit je de portier kan ontgrendelen door aan de deur handle te trekken. Kortom heb dus een serieus groot probleem. Hoe krijg ik mijn portier nu open zo der de halve auto te moeten slopen?? Kan doordat de deur gesloten blijft niet bij het mechanisme om te controleren of het het slot zelf is (motor) of (hopelijk niet) de module??
 
Klopt heb het ook al eerder gelezen ergens @Blackokkie2. Alleen het antwoord erop volgens mij niet. Wel dat er een probleem was met 1 van de achter portieren.

Hier is het ook een heel vaag verhaal. Vanmorgen vroeg opgestaan en richting de dealer gereden om te kijken of zij niet een truc weten om de deur te openen. Toen ik weg ging heb ik de auto paar maal open gemaakt en weer afgesloten. De portier rechts achter weigerde elke keer mee te gaan. Je voelt het hoogst waarschijnlijk al aankomen sta ik bij de dealer, geeft de sleutel af. De monteur reed hem de werkplaats binnen en komt daarna binnen 5 minuten weer naar de receptie. Rechtsachter was het toch? Ja klopt zeg ik zo. Ow zegt die man, dan is de auto zeker geschrokken van mij want hij doet het weer:rolleyes: heb de auto sinds dien ook tot heden niet meer durven af te sluiten. Ga straks eerst eens het paneel verwijderen aan de binnenzijde van de deur om eens te kijken hoe alles er uit ziet en gelijk het onderdeel nummer op te schrijven zodat ik hier een nieuwe voor kan gaan bestellen. De monteur zei vanmorgen al dat 9 van de 10 keer dat hij dit heeft meegemaakt het slot de boosdoener is, maar gaf wel het advies om ook de bedrading even te controleren, met name bij het doorvoerrubber. Al verwachtte hij hier geen problemen aan te treffen omdat volgens hem de O1 een heel degelijk model is waar weinig tot geen problemen zijn met de bedrading. De stuurmodule zou het ook kunnen zijn, maar die kans achtte hij klein. Even meten en je weet het is zijn advies. Meten zal na weekend plaats vinden, omdat ik nu simpel.weg niet in het bezit ben van een multimeter. Eerst maar zo het deurpaneel vewijderen. Iemand hier toevallig ervaring mee hoe dit in elkaar steekt bij een O1?
 
Heb hier ook dat Haynes handboek liggen. Had ook al gegoogled en heb plaatjes zat gevonden. Nu is echter het probleem dat ik mijn deurgreep niet los krijg om bij de schroeven daarachter te kunnen komen. Vernaggel het kunststof van de deurgreep grrrr. Iemand die ervaring mee heeft hier en die het zo loshalen kan? Baal hier echt even enorm van. Zeker omdat ik weinig vertrouwen heb in het slotmotor wil ik deze zsm vervangen. Vrees als ik het niet los krijg ik het de garage moet laten doen wat dan weer enorm in de papieren lopen gaat.
 
Bovenaan Onderaan