Mijn eerste Skoda

De wielenwissel heeft op dit moment al plaatsgevonden en verhip, het probleem van het aanlopen is ook mee verhuist van rechtsachter naar linksachter. Lijkt er dus op dat er 2 verschillende ET waarde aan velgen onderzit of dat de breedte van de velgen voor anders zijn dan achter. Weet niet hoeveel mm het verschil is tussen 7,5J en 8,0J. Dat wordt zo nader bekeken en onderzocht. Zal wel een stunt zijn zeg :O

Kippie-style

Forumguru
Originele rs wielen? Zijn maar geleverd in 2 maten 16 en 17 inch beetje vaag als de et dan anders is. zit er geen slag in dat die daarom aanloopt

Zijn geen originele velgen. Deze zijn 100% immitatie. En 17 inch is te klein he :tongue: hij staat op 18 inch rondom . Nee er zit geen slag in de velgen deze zijn gewoon recht. Zal dadelijk als de oorzaak bekend is het wel even posten. Hij gaat zo weer de brug op ;)

CDK

Forumguru
Even aan de binnenkant gluren dan.... als de ET volgens de merktekens identiek is kan je ze nog nameten eventueel.

Dat is dus gebeurd. Mijn octi staat dus voor op ET35 en achter met ET 46. Heel appart, dat wordt dan toch nog een andere set velgen in de toekomst denk ik zo. Alles rondom gelijk lijkt mij het beste toch? Het probleem van het aanlopen moet dadelijk zijn opgelost. Of het trillen ook weg is bij hogere snelheden dat moet ik maar even zien of dat vanavond lukken gaat om te testen :tongue:, anders gewoon van het weekend hoogst wss.

Nee niet zelf nieuw gekocht. Zijn de velgen die onder de auto zaten. Zoals die erbij staat nu op de xenonunits na dan heb ik hem gekocht.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Wss gedaan omdat vag erom bekend staat dat de wielen achter ver naar binnen vallen en de vorige eigenaar wss nog nooit gehoord had van spacers.

s-line

Forumguru
Maar het klopt ook dat waarschijnlijk de achteras iets uit het midden staat, een collega van mij heeft dit ook gemerkt toen hij 19" op zijn octavia1 rs plaatste. We hebben de as toen iets gelost en in het midden gezet. Ook mee gemaakt met golfjes 4 en Seat Leon/Toledo allemaal de zelfde bodem plaat/ophanging.
Ga ook maar eens goed meten bij de jouwe kan zomaar een aantal mm schelen.

Waren ze daar dan niet achter gekomen bij het uitlijnen van de auto? Daar werd namelijk gisteren ook aangedacht en het uitlijningsrapport werd nogmaals goed bestudeerd. Daaruit kwamen geen rare waardes naar voren.

CDK

Forumguru
Mike je hebt je O1 zo gekocht mét deze velgen..., het heeft nooit aangelopen en nu na de bandenwissel en het uitlijnen wel...., dat is raar toch? Dan moet er bij het uitlijnen toch is verkeerd gegaan zijn?

Dat klopt dat was mijn eerste gedachtte ook dus. Maar wat ze gedaan hebben is bij de wissel hebben ze allen banden van de velgen gehaald met waarschijnlijk de bedoeling om de juiste band om de juiste velg te leggen. Tijdens dit proces is denk ik dus een verwisseling gemaakt met de velgen, waardoor een velg met verkeerde ET waarde achter terecht is gekomen. Zal vanavond het uitlijningsrapport inscannen en posten ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Op zich kom je er met uitlijnen ook niet achter want je wielen staan wel recht volgens het uitlijnen. Je merkt/ziet dit ook alleen als je "goed"verlaagd bent.

Shit, vergeet steeds dat rapport in te scannen :$ dadelijk nog maar even doen. Inmiddels is de auto goed uit gebalanceerd en uitgelijnd. Zojuist ook even gewassen en klaar gemaakt voor de komende vakantie. De 'RS' in vakantie modus: uploadfromtaptalk1406138073321.jpg

Bovenaan Onderaan