Mijn eerste Skoda

@eriktv dat klopt helemaal idd zoals je nu zegt. D8 alleen altijd dat bij een H4 lamp bij het inschakelen van het groot licht de 2e gloeispiraal er juist bij kwam, niet dat die omschakelt juist. Zal er nog eens goed naar kijken als ik de stelmotoren ga plaatsen. Dan maar even met behulp van het schema van @Joske, 2e man(of vrouw) en een multimeter aan de gang om te zien wat er gebeurd. Schakelt ie idd de plus af van het dimlicht bij het inschakelen van het groot licht kan ik er verder weinig aan veranderen en zal het ook geen problemen opleveren bij de komende APK.
 

CDK

Forumguru
Klein beetje aan de hendel trekken en vasthouden, dus niet doortrekken tot de klik, zoals @eriktv zegt, dan zou alles moeten blijven branden :jaja: zo niet, dan is het niet goed :nono:
 
Werd donderdag avond gewezen op een defecte lamp achter. Na onderzoek blijkt er een zekering gesprongen te zijn, maar tijdens het bekijken viel mij op dat de auto een zekering mist die er wel hoort te zijn. Volgens de beschrijving zou het gaan om de regeleenheid voor de centrale vergrendeling, iemand enig idee wat dit precies inhoud? De centrale vergrendeling werkt immers op dit moment gewoon. Zag btw in de lijst ook een zekering met de omschrijving: Politie. Ook geen idee waarvoor deze zekering dient, iemand enig idee??
 
uploadfromtaptalk1402771599482.jpg
uploadfromtaptalk1402771610947.jpg

Het gaat dus om zekering nummer 6, deze ontbreekt terwijl er zeker contact punten aanwezig zijn dus als iemand een idee heeft wat de omschrijving regelapparaat voor de CV inhoud dan hoor ik het graag.

Bekijk de omschrijving bij zekering nummer 17. Deze is overigens wel aanwezig in de wagen maar wat de functie ervan is?
 
Heb hem eruit getrokken, alles wat ik tot nu toe gemerkt heb werkt gewoon naar behoren. Laat de zekering er nog wel even uit. Kijken of ik op de lange termijn dingen mis die ineens niet meer werken. Zekering 6 heb ik er ook ingezet, ook hier geen merkbaar verschil. Alles werkt gewoon zoals die daarvoor al deed.
 
Nog steeds geen verklaring voor de zekering. Heb in ieder geval niets gemist nog wat voorheen wel werkte en nu ineens niet meer. Kortom laat de zekering er gewoon uit.

Vandaag heeft de Octi weer vers rubber gekregen. De voorbanden waren op, die moesten worden vervangen. De nieuwe banden zijn hetzelfde als de banden die al achter er omheen zaten sinds vorig jaar namelijk: Toyo Proxes T1 Sport.

Zoals meerdere hier mij als advies al gaven zorg dat de achterbanden naar voren gaan en de nieuwe banden achter. Maat van me die bij deze zaak werk gaf eerste instantie als tegen advies om het niet te doen nog, maar zei vandaag dat het wel kon, maar dat hij het niet aanraadde i.v.m. het mogelijk gecupt zijn van de achterbanden. Dit hebben ze eerst onderzocht, na onderzoek bleken beide banden achter geen sporen te vertonen van cuppen dus zijn deze zoals ik gevraagd had naar de voorwielen gegaan.

Na het monteren van alle velgen is de auto ook gelijk goed uitgelijnd. Ik moest voorheen mijn stuur een slag naar rechts hebben staan om rechtuit te kunnen rijden. Dat is nu weer verleden tijd :D, stuur recht is wielen ook recht zoals het hoort. Merk tijdens het rijden behalve dat mijn stuur gewoon recht staat ook op dat ie weer een heel stuk stiller is, de voorbanden waren dusdanig aanwezig qua rol geluiden dat je het gelijk op merkte.

kortom de wagen rijd weer heerlijk stil en soepel :D, volgend dingetje wat ik aanpakken moet is het aanschaffen van 2 stelmotoren en uitzoeken waarom mijn stadlichten niet meer werken wil.
 
Ben er vrijdagavond achter gekomen dat er toch een lichte trilling in de auto zit met de banden zo gewisselt, tot aan de 180 nergens last van. Vanaf de 180 km/h gaat die dus trillen, boven de 200 is die aanzienlijk erger geworden. Kortom kan 2 dingen doen nu, de banden als een speer alsnog om wisselen, of niet meer zo hard rijden :tongue:. Denk dat het toch de eerste optie gaat worden.
 
Dan zal in het weekend weer zijn vermoed ik zo. Ga vanmiddag nog even terug langs die maat van me. Met het uitlijnen lijkt wel of de wielstand rechts achter is aangepast. Deze staat ook verder naar buiten dan linksachter. Hierdoor loopt die dus ook aan bij drempels en oneffenheden in de weg. Als ik alle in de auto zit doet ie dit al een beetje, als mijn vriendin mee rijdt dan is het al wat erger, maar te zwijgen over als de kids achterin zitten en in de kofferbak vol ligt met boodschappen. Laat hier dus naar kijken vanmiddag. Gelijk laat ik(of ik doe het zelf daar terplekke) de wielen weer terug wisselen.
 
Tja normaal gesproken heb ik er nooit problemen ondervonden bij hem. Wordt altijd netjes geholpen en de service is reuze. Verwacht dan ook dat het vanmiddag mij geen cent kosten gaat;). Wel naar dat ik vanmiddag eerder naar huis moet om met de octavia even maar Delft te rijden:-p
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan