Mijn eerste Skoda

LT83

Forumguru
Mooie auto! Dat extra vermogen is niet zo exorbitant als het lijkt wanneer je in ogenschouw neemt dat hetzelfde blok in een Audi TT Quattro van de eerste generatie al 225pk leverde.....

Mooie Octavia (RS) Mike, hadden elkaar al gesproken op de meeting.
Even ter info op bovenstaande post, het 225pk blok is op zowat alle fronten anders. Denk aan turbo, intercooler e.d.
Deze gaat met enkel een chip naar de 260pk. Jouw 150pk versie zal met enkel een chip en luchtfilter waarschijnlijk rond de 200-220pk doen. Ook zeker niet verkeerd natuurlijk!!!
 

dirkkroneman

Forumguru
Klopt, spiegelverstelling is zo bij VAG auto's. Vanaf de O2 is het instelbaar of je de linker apart wil verstellen of met de rechter tegelijk.
 
Ben vandaag na wat speurwerk op de web achter gekomen dat mijn wagen eigenlijk een Elegance L&K uitvoering is. Dat zou een hoop verklaren gezien de vol lederen bekleding in de auto, mogelijkheid bestaat ook gezien de exterieur van de wagen dat er door de eerste eigenaar een compleet L&K interieur is ingezet. Klopt het dat de uitvoering alleen als Elegance is geregistreerd bij de RDW? Of als je een Elegance L&K uitvoering heb vanaf fabriek dat dit dan ook zo is vermeld op het kenteken bewijs?
 

VWim

Forumguru
Post even een foto van de stikker in je kofferbak. Er zitten hier hele handige mensen op het forum die aan de hand van die stikker precies kunnen aangeven welke fabrieksopties zijn geleverd.
 
@VWim Zal vanavond even kijken om er een foto van te maken. Kan je me vertellen waar deze sticker moet bevinden in de kofferruimte? Hij is mij iig nog niet echt opgevallen. Niet bewust opgevallen zeg maar ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Kan je me vertellen waar deze sticker moet bevinden in de kofferruimte? Hij is mij iig nog niet echt opgevallen.
Kijk vóórdat je de kofferbak leeggooit ook even in het onderhoudsboekje. Met een beetje geluk zit-ie voorin, dan hoef je niet in het donker te gaan staan klooien...
 
Zal er morgen een foto van maken en posten. Tis er nu net niet van gekomen. Beetje erg veel last van koppijn. Was snel parkeren, naar boven toe, ibu erin en dan plat gaan.
 
Net even wezen tanken en bij thuis komst eerst even in het serviceboekje gekeken, zie wat ik vond op de allereerste bladzijde. @Joske, ben benieuwd wat je eruit op kan maken. 20131031_201324.jpg
 

Joske

Forumguru
@Mike (Skoda 1.8T)

zo, heb het even "vertaald" voor je, je hebt wel de pech dat ik dit pas zie na 2 Duveltjes, dus ik hoop dat ie foutvrij is :D


@turboturbo bedankt voor dat complimentje :thumbsup:

@Corné de Kluijver : ik vind jouw sticker niet zo gauw terug op het forum, 3000 berichten van jou doorploegen is dan ook monnikenwerk.. ;) kan je die nog eens posten? zou willen weten welke code er op een L&K uitvoering wijst!
 

Bijlagen

  • de MIKE zijn vagcodes vertaald.pdf
    25,7 KB · Weergaven: 38

Joske

Forumguru
wel, als ik het mij zo wat goed kan herinneren van jouw beschrijving van de wagen is er inderdaad een HELEBOEL aangepast ;)
 
:D is die wel uniek haha, uiterlijk van een RS, interieur van een L&K terwijl de auto origineel geleverd is als een elegance, zonder enige extra opties dat wat er standaard op een elegance hoort.
zelfs de trekhaak is er later opgegaan.
 
Vandaag mijn jaarlijkse bezigheidstherapie weer gehad, namelijk de auto wassen na de jaarswisseling. De wagen zat voordat ik hem wassen ging dankzij het weer met oud en nieuw en waar die geparkeerd stond vlakbij een duizend klapper was afgestoken helemaal onder de kruitsporen en rode troep van zo'n mat.:banghead: Gelukkig heeft de auto geen vuurwerkschade aan de lak :D.

Het resultaat:




Overigens vond ik al een tijdje het geluid van de muziek in de auto tegenvallen, dus gelijk maar de moeite genomen om het geluid beter af te stellen. Dat is ook redelijk gelukt, alleen mis toch nog wel het bass gevoel in de wagen. Zit dan ook met het idee te spelen om toch maar weer een bescheiden sub achterin te gaan monteren samen met mijn versterker die ik nog thuis in de kast heb liggen:pieker:. Mijn vraag is dan ook is het een beetje te doen om een voedingskabel van tenminste 35mm² vanaf de accu naar achteren toe te leggen en is het makkelijk om achterin de kofferbak een fatsoenlijk massapunt te vinden? Iemand hier ervaring mee met octavia 1 of 2? In mijn clio was dit echt een eitje, dorpel lijsten kon je zo los klikken. Hoe zit dit bij een skoda? Vraag het eerst maar voordat ik de halve auto sloop:sterretjes:.
 

Joske

Forumguru
zo een specialistische vragen stel je best toch nog eens in het audio-gedeelte hoor, niet iedereen leest alle topics ;)
(en ja, ik dus wel :D )
 
Bovenaan Onderaan