Mijn eerste Skoda

Bij deze nog de foto waar alles om draaide de afgelopen dagen, zie hier hoe de distributieriem er op ligt en waarom er dus vraagtekens waren bij de garage waar die voor een beurt is geweest.

photo(1).jpg

Desperado

Forumguru
Zie ik goed dat hij scheef over de rol loopt of komt dat door de foto en steekt hij er alleen een stukje buiten?

Dat komt door de foto, hij loopt niet scheef heb ik gezien ;). Hij ligt alleen een stukje naar buiten dus gelijk met het rand van de rol. Dat zeiden ze bij de garage ook dat ie er niet helemaal netjes omheen lag, maar dit kon geen kwaad verder.

Desperado

Forumguru
Het ziet er eng uit, maar ik denk dat ze wel gelijk hebben en dat het geen kwaad kan.
Overbodig te zeggen denk ik , extra in de gaten houden voor de zekerheid.

Cordoba

Forumguru
@Mike (Skoda 1.8T) Ben ik nou gek...
Op de foto lijkt de getande riem naar onder op de foto een kwart slag gedraaid te zitten, dat lijkt me absoluut niet goed, of zie ik dat nu verkeerd?:sterretjes:

Dat je aan de binnenkant wat van het tandwiel ziet, zegt niet alles: het tandwiel kan net iets breder zijn dan de riem. Wat het eraf lopen betreft: hoeveel ruimte heb je tussen de kap en het tandwiel? Is die afstand veel kleiner dan de breedte van de riem, dan zul je eerst de riem tegen de kap horen lopen (dan dus wel de motor uit, en de kap eraf).

Cordoba

Forumguru
OK, ik had vooral het idee dat waar je op de buitenkant van de riem kijkt, de riem getordeerd lijkt.

Nee dat is gelukkig niet het geval, zou goed kunnen dat de rol breder is dan riem zelf, maar dan hadden hem ook netjes uit kunnen lijnen lijkt me dat ie gewoon in het midden zit van de rol. Hij loopt niet aan, anders hadden ze dit wel geconstateerd aan de deksel die er over heen zit en aan de riem zelf.

Kreeg wel een complimentje van de medewerker die achter de balie zit van de werkplaatsreceptie over de staat van de auto, hij zei letterlijk: Zag dat de auto van 2002 is, iets meer als 11 jaar oud nu, als je hem zo ziet staan zou je dat niet zeggen. Ook technisch gezien is die gewoon netjes in orde :D

Binnenkort een leuke update voor de O1, ook ik heb de inmiddels bekende led deur projectoren besteld en deze zullen naar verwachting woensdag/donderdag in huis zijn. Kan ik mooi in het paasweekend ze gaan monteren.

Valt me trouwens op sinds de auto bij de garage is geweest voor een onderhoudsbeurt dat deze bij het starten goed aanwezig is. Dit is enkel en alleen met een koude motor en zeker als de auto een paar dagen heeft stil gestaan. Dan zie je het toerental even omhoog schieten naar ongeveer 1500 toeren stationair, dit hoor je dan ook echt duidelijk, na enkele tellen begint die dan rustiger te lopen en zakken de toeren naar ongeveer 1000 toeren, wat vrijwel normaal is. Moet ik me zorgen gaan maken, of is dit gewoon heel normaal? Hebben meer leden dit euvel met een koude start bij hun 1.8 T Blok?

Zou heel goed kunnen. Raar is wel dat die het voorheen niet deed. Zou dus goed kunnen zijn dat ze iets herstelt hebben waardoor deze weer goed functioneert.

Vandaag mijn 'upgrade' opgehaald het postagentschap. Ze zien er qua vorm en afmetingen exact hetzelfde eruit als de standaard portierverlichting. Vanavond na het eten, maar eens kijken of ik ze zo inbouwen kan zonder dat ik wat hoef aan te passen. De aansluiting ziet er wel netjes uit. Die kan ik hoogst waarschijnlijk zo in het stekkertje duwen.
4u6agere.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan