Mijn eerste Skoda

turboturbo

Forumguru
Zijn ze er eigenlijk ook met het nieuwe logo ??
OF: (wat ik zelf dacht) Zijn deze lampjes er ook zonder logo?

Het is idd waar wat @Mike (Skoda 1.8T) zegt. Die standaard instap verlichting geeft niet zoveel licht. Ik denk echter dat de functie ook is dat een achteropkomer in het donker gewaarschuwd wordt dat er een portier open staat door het rode licht?

Maar ik zou misschien wel zo'n dingetje willen monteren met gewone verlichting....:pardon:

turboturbo

Forumguru
Oja.... :pardon: (En een wit glaasje bestellen):pieker:Ik dacht: dat naar de grond schijnen is wel handig eigenlijk!)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Het heeft idd de functie om fietsers en voetgangers in het donker te waarschuwen dat de portier open staat. Wat @Corné de Kluijver al zegt, je zou kunnen kijken of er niet een lamp om de markt is waar dus alleen een fellere led inzit ipv de standaard gloeilampje. Het orginele unit zou je misschien zelf wel kunnen ombouwen, enkel moet je er dan wel rekening meehouden dat je aan een heldere led nog een aantal weerstanden soldeert anders brand die geheid door.

Zo juist in mijn pauze even snel een set nieuwe gasveren besteld voor de kofferbak. De huidige zijn na dik 11 jaar trouwe dienst versleten. Dit was tijdens de onderhoudsbeurt en de gelijk uitgevoerde apk geconstateerd. Hopelijk zijn ze voor het weekend nog in huis, zodat ik deze zaterdag/zondag vervangen kan.

Jup, heb er nog eens goed naar gekeken en het stelt geen reet voor. Kwestie van los klikken van de kogels en de nieuwe weer vast klikken. Moet te doen zijn lijkt me. Zal vriendin lief wel vragen of ze de klep tegen houden kan, wat ik verwacht zeker wel nodig zal zijn.

EdK

Forumguru
Bestel je ook een balk ( 2" x 3" ) erbij ter ondersteuning klep !!
Achterklep is zwaarder dan je vermoed en met één hand de klep openhouden en de andere hand de asveer vervangen is niet te doen.....

Misschien oud nieuws voor je maar zeg het toch maar even ...

Edit: lees net dat de 2"x 3" je vriendin gaat worden, is goed voor de borstspieren.....:bloos::dankje:

CDK

Forumguru
Ik zoek nieuwe voor m'n S2.... Korter als de originele, wil m'n klep niet zo ver open hebben, in parkeergarages is het nu erg oppassen geblazen, maar ja dat komt natuurlijk door het off road pakket ;)

EdK

Forumguru
Zijn klep die in parkeer garage het plafond zowat raakt........................jaja

Man je ligt zowat op de grond met je chassis ..
Met me Yeti en zijn 22 inch zomervelgen raak ik het plafond van een parkeergarage nog niet eens.
Sterker nog zit zoveel ruimte tussen dat ik bij wijze van spreken nog over de klep heen kan kruipen

EdK

Forumguru
Fout @VWim schoonmoeders rijden alleen mee op de trekhaak en kunnen dus nooit uitstappen maar alleen maar afstappen....

Na een lange week wachten is het vandaag eindelijk dan zover. Dadelijk de gasveertjes even vervangen. Ik ben erg benieuwd hoe groot het verschil zal zijn zoals het nu is met de huidige veren.
8epyju3a.jpg

Bij mij dus ook. De kofferbak gaat nu uit zijn eigen verder open zodra je hem ontgrendelt en open doet. Je hoef maar een heel klein stukje te helpen ipv de hele tijd met de hand te moeten helpen omdat ie anders met dezelfde vaart weer dicht wilde gaan. Ook het sluiten gaat nu wat zwaarder zodat die kofferbak niet met een hele doffe dreun dicht klapt. Kortom happy weer :D. Had idd mijn vriendin even nodig als steun, wat is zo'n klep toch zwaar.

Gisteren nog even langs een maat van me gereden, die gaat voor mij 2 nieuwe voorbanden bestellen. De keuze is gevallen op dezelfde banden die ik vorig jaar al achter heb laten plaatsen namelijk Toyo's. Type band van Toyo weet ik niet uit mijn hoofd, dat zou ik voor de geïntresseerde onder ons na moeten kijken morgen :D. Helaas zit er echter een levertijd op de banden van 3 á 4 weken. Zodra ze binnen zijn maak ik een afspraak en krijgt de octi 2 verse rubbers vooronder. Tevens wordt hij dan gelijk goed uitgelijnd zodat als het stuur recht staat de wielen ook recht staan. Dat is nu echter niet het geval.

CDK

Forumguru
Toyo maakt best goede banden tegenwoordig, maar je zegt dat je ze voor gaat leggen? Ik zou je achterbanden naar voor doen en de nieuwe achter..... #veiligopweg

Bovenaan Onderaan