Mijn eerste Skoda

Joske

Forumguru
het enige dat een probleem zou kunnen zijn (en waar je NU al iets aan kan doen) is dat de schroefjes aan het roesten gegaan zijn en daardoor moeilijk zouden kunnen lossen.. ik zou ze alvast vanavond eens insmeren met kruipolie! ;)

Dat is wel een goede tip idd, zal vanavond eens kijken bij het zilvere monster. Heb zelf het vermoeden dat de koplampen die er nu zitten ook niet de orginele zijn waarmee die van de band is komen rollen in 2002.

Joske

Forumguru
maar wat ik me nu afvraag (anders eens een foto trekken van een koplamp met de motorkap open) is: gaat je richtingaanwijzer niet in de weg zitten voor de buitenste schroef te kunnen losmaken?

EDIT: mijn eigen bijlage nog eens beter bekeken.. :bloos:
de richtingaanwijzer moet je als eerste verwijderen natuurlijk.. :facepalm:

Laatst bewerkt:
Klopt die moet ik idd eerst demonteren om erbij te kunnen. Dat had ik al wel gezien in het hayes boek. Dat kan verder ook niet al te moeilijk zijn denk ik. Verwacht overigens wel dat ik zodra de nieuwe koplampen erin zitten dat ik nog even langs de dealer moet om te zorgen dat het lichtbeeld goed afgesteld staat. Die tip stond overigs ook in dat boek.

Joske

Forumguru
klopt!

zeker doen.. (en kan je zelf toch niet uitvoeren.. bij ons kost dat een 10 euro ofzo, voor de lichten af te stellen)

en ohja...

wil je mij nu niet een tipje van de sluier oplichten betreffende jouw nieuwe koplampen? :angel:

Ja hoor, zijn originele koplampen voor de O1 met standaard xenon. Dus heb dadelijk ipv enkel een lens voor de mistlampen voor ook 2 lensen voor de xenon verlichting.

Kippie-style

Forumguru
Koplamp is easy demonteren.
Knipperlicht eruit zit 1 schroef 2 bovenop de koplamp en 2 ernaast. Dan beetje kantelen en hij is eruit.

@Joske mijne heb ik gebouwd met projectors die ik besteld had. Wilde ook wel oem xenon lampen maar wilde ze toch uit mekaar halen om zwart te maken waren de oem xenon iets te duur voor

Ik ook, ben nu wel bij mijn vriendin, heb de lampunits bekeken. Dat vrijdagmiddag inbouwen gaat hem nog niet worden vrees ik. Moet nog op lampenjacht. 2 xenon DS2 55W lampen zullen niet zo heel moeilijk zijn om te vinden, echter mis ik volgens mij nog een ander essentieel ding namelijk de ballasten. Dacht dat deze standaard in de unit al zaten maar helaas. Ook moet ik de stel moter voor de elektrische verstelling overbouwen. Wie kan mij helpen aan originele artikel nummers voor de ballasten met aansluit bekabeling?

Kippie-style

Forumguru
Dat klopy d2s heb ik volgens mij nog zat liggen. De ballasten zal je behoorlijk van gaan schrikken die maken de units zo duur. Wat je wel kan doen is bij navaudio.nl ballasten bestellen en d2s kabels daar of op ebay. Ik dacht namelijk dat je ze compleet gekocht had dan kosten ze 500 per unit namelijk, de reden waarom ik ook voor een ombouw gekozen had.
http://m.mister-auto.nl/fl/koplamp-hella-0021EL 010 202-091_g259_a0021EL 010 202-091.html
Starternummer is 1U0941641 188 euro p stuk

http://www.navaudio.nl/products/Skoda-Octavia-xenon-starter-{47}-ballast.html

Laatst bewerkt:
Enige wat ik aan kabel nodig heb is het stuk dussen de ballast en de unit zelf. Die is helemaal voorbereid aan de achterzijde van de unit. Zal morgen anders wel even een foto posten.

Bovenaan Onderaan