Mijn gele Skooooooda

JeSko

Forumguru
Et 38 ga je zeker geen spacers nodig hebben, dat gaat zelfs raken als je verlaagd. Met 3 cm dmv veren ga je goed zitten, maar lager gaat niet lukken. Ik weet dat 8.5 ET 45 perfect is voor de Octavia, vooraan sluit dat mooi aan achteraan heb je een kleine spacer nodig.
 

JeSko

Forumguru
Dit is 8.5 J 19 inch met 45 et, achteraan liggen er 5 mm spacers op. Vooraan schuur ik zelfs nu al lichtjes bij volledige stuuruitslag, en dat op keuringshoogte.

20240606_095956 (1) (1).jpg
 

skooooooda

Senior Member
Et 38 ga je zeker geen spacers nodig hebben, dat gaat zelfs raken als je verlaagd. Met 3 cm dmv veren ga je goed zitten, maar lager gaat niet lukken. Ik weet dat 8.5 ET 45 perfect is voor de Octavia, vooraan sluit dat mooi aan achteraan heb je een kleine spacer nodig.
Yess het maximale waar ik voor wil gaan zijn Eibach Sportlines, maar als dat al te laag is gaan het Pro kits moeten worden.
 

JeSko

Forumguru
Oké dan zit je wel goed, :D spacers gaan zeker niet nodig zijn, je gaat nu al een redelijke poke fitment hebben wat mooi is als de auto 3 cm zakt ongeveer :thumbsup:

Erg leuk topic om te volgen dit btw :D
 

skooooooda

Senior Member
Ik run trouwens de Vredestein Ultrac Pro banden. 235/40R18. Prijs kwaliteit verhouding is echt verassend goed! Heel comfortabel maar kwa grip zit het best goed! Ben er heel tevreden over.
 

JeSko

Forumguru
0-100 verbeteren word moeilijk, maar is niet onhaalbaar. +300 pk op de voorwielen is soms lastig om goed te lanceren, maar als ie dan haakt is het echt genieten geblazen. Ik denk dat ze standaard 5.8 seconden doen in ideale omstandigheden, dat krijg je met een goed afgestelde stage 1of mss 2, een set goede banden, lichte wielen, een verlaging en extra stabilisatie mods zoals een veerpootbrug wel onder de 5 seconden.

Nadeel van deze vroegere VRS'N is dat ze geen LSD hebben op de voorwielen, bv de RS 245 facelift heeft dat wel en die hebben dan ook iets betere grip. Deze auto's schitteren in hernemingen, bv invoegen op de autosnelweg rijd je echt het merendeel van de auto's helemaal zoek.
 

skooooooda

Senior Member
Met de huidige stage 1 verwacht ik zelf idd niet dat t goed gript, maar zodra ik een sportkat heb en een kwaliteit intake, zal ik het goed moeten laten afstellen en dan komt ‘t wel goed.

Prioriteit is voor nu sowieso de auto verlagen en later misschien ook nog een anti roll bar kit voor & achterin!
 

skooooooda

Senior Member
Zijn er mensen die de 034 Camber mounts ooit hebben geprobeerd?? Ik ben bang dat ik voorin last ga hebben van rubbing wegens mn 8.5j et38 wielen icm 235/40.. Hahaha wellicht dat ik het hiermee dan oplos.

034motorsport-camber-increasing-strut-mount-mqb-8v-audi-a3-s3-rs3-mk7-volkswagen-golf-r-gti-034-601-1013-5.jpg
 

JeSko

Forumguru
In mijn ervaring zakken ze nadien niet echt lager hoor, ze gaan zich nog wat "zetten" maar verwacht geen wonderen. Niet om rot te doen maar ik zie eigenlijk amper verschil... :unsure: of komt het door de hoek waarin je de foto na verlaging genomen hebt?
 

skooooooda

Senior Member
In mijn ervaring zakken ze nadien niet echt lager hoor, ze gaan zich nog wat "zetten" maar verwacht geen wonderen. Niet om rot te doen maar ik zie eigenlijk amper verschil... :unsure: of komt het door de hoek waarin je de foto na verlaging genomen hebt?
4489EC31-566E-4850-BE9B-6A89E961BF18.jpeg
Dit was de “before”
 
Bovenaan Onderaan