Mijn gele Skooooooda

skooooooda

Senior Member
Update: Ik heb alles na gekeken, alle stekkers er uit en er weer in.. Niks nada.. Ik denk dat de BCM dan niet meer goed is? Alles werkt perfect en zoals het hoort, dus ik weet het niet :\

Is er een manier om deze melding uit te schrijven met Obdeleven?

skooooooda

Senior Member
Hallo daar! Ben ik weer. Laten we het even hebben over suspension mods!

Ik vind de Octavia kwa rij ervaring echt perfect, maar als ik een sportieve bocht wil nemen heb ik het liefst geen body roll. Nou heb ik standaard schokbrekers met verlagingsveren, maar ik zat de denken aan een anti roll bar achterin. Hebben julile hier ervaring mee bij een mk3? Ik zag een aantal stangen, maar die komen ook met een stang aan de voorkant. Voorin wil ik alleen een veerpootbrug plaatsen en verder eigenlijk niks mee doen, maar achterin wil ik wel echt een rollbar plaatsen en de stabilisator stangen upgraden!

Ik zat zelf trouwens aan whiteline te denken, maar ik vroeg me af wat jullie advies was voor dit soort mods achterin.

JeSko

Forumguru
Idd met een goede schroefset ga je veel meer datgene benaderen wat je zoekt denk ik. Veerbootbrug plus schroefset maakt van de 5E een heel andere auto. De oem dempers zijn zowiezo niet veel soeps voor een auto met sportieve ambities.

skooooooda

Senior Member
Hmmmm maar een Anti rollbar upgrade wordt afgeraden? Opzich zou een demper upgrade niet verkeerd zijn... Maar voor dat geld is een schroefset idd beter! Welke wordt aangeraden voor de mqb's?

JeSko

Forumguru
Nee die kan je achteraf nog monteren, maar je gaat gewoon veel meer effect hebben op je onderstel door het monteren van een schroefsetje ;)

AP, ST of KW is goed en allen voor verschillende budgetten :) heb zelf nu ST zitten, heel tevreden van.

JeSko

Forumguru
Ben het even voor je gaan opmeten bij men originele set in de doos, 55 mm, wat ik al dacht omdat ik meende dat alle zwaardere motorisaties (vrs en 4x4's) standaard de 55 mm dempers kregen, vanwege de hogere aslasten.

Mark @Antera mag me corrigeren als ik het fout heb.

20250315_221609.jpg

Kanerr

Forumguru
Hallo daar! Ben ik weer. Laten we het even hebben over suspension mods!

Ik vind de Octavia kwa rij ervaring echt perfect, maar als ik een sportieve bocht wil nemen heb ik het liefst geen body roll. Nou heb ik standaard schokbrekers met verlagingsveren, maar ik zat de denken aan een anti roll bar achterin. Hebben julile hier ervaring mee bij een mk3? Ik zag een aantal stangen, maar die komen ook met een stang aan de voorkant. Voorin wil ik alleen een veerpootbrug plaatsen en verder eigenlijk niks mee doen, maar achterin wil ik wel echt een rollbar plaatsen en de stabilisator stangen upgraden!

Ik zat zelf trouwens aan whiteline te denken, maar ik vroeg me af wat jullie advies was voor dit soort mods achterin.

Als je achter een dikkere stang plaatst krijg je meer turn in oversteer en is je achterzijde wat losser. Bodyroll vang je er wel mee op, maar niet zoveel als een schroefset. Daarbij moet ik wel zeggen dat als je sportief handelende auto wilt hebben dat Bilstein B8 dempers je al extreem zullen helpen (zonder dat je lager wilt dan wat je nu hebt).

Dus (met een normaal budget ipv ongelimiteerd) zou ik kijken naar wat je nou precies wilt
- Lager en minder bodyroll -> schroefset (zoals @JeSko zei een ST bijv is erg goed), nadeel is wel dat hij stugger dempt en veert.
- Zelfde of klein beetje lager maar een sportief sturende auto -> Bilstein B8 icm stabistangen

Natuurlijk kan je ook schroefset daarna uitbreiden met stabis.

skooooooda

Senior Member
Dank jullie allemaal voor jullie waardevolle informatie! Ik ga dan sowieso eerst voor een schroefset voordat ik mij ga verdiepen in anti roll bars. Wordt zeer gewaardeerd!

Ik had nog wel een laatste vraag aan diegene die ronde einddemper tips hebben gemonteerd. Hoeveel mm hebben jullie de tips genomen? Ik ben echt bang dat ik ze te klein of te groot ga nemen hahaha

skooooooda

Senior Member
Thanks maat! Ik vind de quad look echt vele malen mooier dan de neppe tips. Zal ook veel beter passen bij de Rieger diffuser die ik heb

Bovenaan Onderaan