Mijn gele Skooooooda

skooooooda

Senior Member
Yesss de Xtreme velgen zijn namelijk alleen in 19 inch gemaakt! Maar thanks!! Ben er echt superrrrr blij mee

skooooooda

Senior Member
Ha leden! Ben ik weer! Ik ben aan het loeren naar uitlaatsystemen en ik zag een einddemper delete staan op 2dehands be, maar ik vroeg me af hoe storend dat zal zijn icm een middendemper delete... Ik denk dat ik een aftermarket kat achterwege ga laten en het ga houden op stage 1, maar wil wel dat mijn auto iets leuker klinkt vandaar ook de vraag!

Heb ook redelijk recent de originele luchtfilter systeem er terug in gebouwd en er een "Pikey R600" systeem van gemaakt en ik merk wel echt dat mijn auto wat fijner er mee rijdt. Natuurlijk is de stage 1 tune gebaseerd op de originele luchtfilter, maar ik mis wel wat geluid :(

Mocht een einddemper delete too much zijn, is het dan verstandig om er een aftermarket middendemper in te laten lassen icm een delete? Of is het beter om even door te sparen voor een klepsysteem.. AAAH Zo veel keuzes hahaha

JeSko

Forumguru
Klepsysteem is mooi, tenzij je module kapot gaat! Maar dat gebeurd nooit werd mij verteld :rolleyes: met een stage 1 zou ik enkel één van de twee dempers verwijderen, als je en de midden en einddemper verwijderd krijg je dat typische schijt geluid, het doet de sound van deze generatie VW's geen goed.

Enkel einddemper delete

Enkel Middendemper delete

Zoals je hoort is het beschaafder met de middendemper delete, en wat forser met de einddemper delete. Als je alles opent, zoals bij mijne ( downpipe/Remus open lijn/kleppen ), is het geluid echt keihard! Al heb je daar binnenin eerlijk gezegd weinig last van, anderen rondom je gaan je wel vuil aankijken :)

skooooooda

Senior Member
Ja mooi is dat alleen is het wel zo dat de standaard einddemper van de Golfjes veel beter klinken dan die van de Octavias! Maar dan ga ik kijken of ik de demper delete kan scoren voor een mooie prijs en een aftermarket middendemper er tussen laat lassen! Voor iets meer geluid dan ik al heb in ieder geval.

skooooooda

Senior Member
Hahaha helaas niet.. Die van mijn auto klinkt als een stofzuiger helaas :( OH OH!! Ik heb trouwens een Rieger lip en diffuser besteld!! Kan niet wachten tot ze binnen zijn!!!!

skooooooda

Senior Member
Ik ben trouwens echt super wispelturig als het om wielen gaat.. Nou binnen 1 maand een nieuwe set gescoord voor een hele mooie prijs.

BBS SX 0502 19x8.5 ET46

Er zitten momenteel 255/35 banden onder, maar ik heb al 245/35 banden besteld dus die gaan er binnenkort onder. IMG_1672.jpeg

En de Xtremes onder de auto van mn vader gezet haahahhaha

IMG_1674.jpeg

JeSko

Forumguru
Hele mooie wielen, de beste tot nu toe! Ook qua fitment, je ziet dat dit de ideale maten zijn voor een O3, achteraan nog een 10 mm spacer om het gelijk te trekken en het is perfect (imo).

skooooooda

Senior Member
Helemaal mee eens! Ik ga alleen wel 245 brede banden runnen dus misschien dat 8mm iets beter is.

Maar ik ben echt super blij met hoe ze er uit zien! Misschien dat wanneer ik ze laat powdercoaten dat ik voor gunmetal ga, maar ik weet dat nog niet zeker

JeSko

Forumguru
Nee gewoon zilver laten, al dat gunmetal en zwart is uit de mode, dit is het nu! Maar je moet natuurlijk zelf doen wat je mooi vind :)

skooooooda

Senior Member
Opzich staat zilver idd niet slecht! Setje heeft wel een opknapbeurtje nodig dus ik houd het wel lekker op standaard zilver dan :)

Nu nog lekker wachten op de rieger deeltjes en dan is de auto kwa uiterlijk he-le-maal af

Rob

Forumguru
Dat is leuk zeg, die velgen heb ik ook nog liggen:D
Screenshot_2025-02-05-17-30-05-58_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Hebben van 2018 t/m 2023 onder m'n Leon ST gezeten
IMG_20241125_160430_925.jpg

En daarna nog 11 maandjes onder de opvolger
Screenshot_2024-11-25-16-24-24-57_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
En nu liggen ze stof te happen.. Heb ze eraf laten halen toen ik de Leon weer inruilde voor de Octavia die ik nu heb sinds december. Weet nog niet zo goed wat ik er mee ga doen.

Maar, het is zeker een mooie velg! Dat wilde ik maar zeggen:thumbsup:

skooooooda

Senior Member
Nou.. Einddemper delete i.c.m. Middendemper delete is echt niet te doen kwa hoe luid het is… Ik heb het gister laten zetten heb al gelijk spijt.

Nu een originele middendemper gevonden en als dat goed klinkt ga ik het wel zo houden icm einddemper delete. Een iets luidere auto vind ik fijn maar dit is echt niet normaal asociaaaaal :(

Bovenaan Onderaan