Mijn gele Skooooooda

skooooooda

Senior Member
Met behoud van originele middendemper is een einddemper delete een 100% aanrader!!!!! Geluid wat er uit komt is goed en je raakt er niet doof door. Per Fec Toooo
 

skooooooda

Senior Member
Uh-oh... Ik krijg de laatste tijd een storing: Wagenverlichting... Iemand hier last van gehad? :0 Met OBDEleven probeer ik het uit te lezen maar krijg helemaal niks te zien!
 

hemi24

Forumguru
Storing of probeert de auto jou gewoon duidelijk te maken dat je rondrijdt met de schakelaar in de verkeerde positie?!? :pieker:
Bij de wagenstatus geeft hij jou toch wel een hint, welk lampje het zou moeten zijn?
 

hemi24

Forumguru
En onder "CAR" op je media-systeem...?

a4ab0d71-eae8-4592-b2a7-5f3a2fdda07d-jpeg.186771
 

skooooooda

Senior Member
Yup die krijg ik ook te zien! Maar dan wordt er ook niets specifieks weergegeven. Al mijn lampen etc werken ook zoals ze moeten! Ik lees hier en daar dat ik wellicht de BCM moet laten updaten? Ik zie er geen terugroepactie over.
 

Tees

Donateur
En helemaal niets te vinden qua fouten in OBDeleven? Heb je zekerheidshalve een deep scan gedaan? Ik moet zeggen dat t mij bij de O2 nog nooit is overkomen dat een deep scan fouten opleverde die niet al bij de standaard view (die met de rood of groen gemarkeerde modules), maar het is de poging waard hier.
 

skooooooda

Senior Member
Op OBDEleven krijg ik helemaal niks! Super raar… En het is ook zo dat t driehoekje en error berichtje weg gaat zodra ik het aansluit met OBDeleven en direct terug komt zodra ik het er weer uit haal

Hoe voer ik trouwens een deepscan uit?
 

Tees

Donateur
In OBDeleven heet het gewoon Scan, in VCDS heet t deepscan. Ik weet niet hoe jij t normaal doet, maar als ik even wil controleren op foutcodes verbind ik met de dongle en ga dan naar Control Units. Dan zie je meteen aan de rode bolletjes welke Control Modules foutcodes hebben. Volgens mij is dat op basis van wat de modules zelf rapporteren tijdens verbinden, terwijl met een Scan ze uitgebreider worden 'bevraagd'. Dan krijg je ook een balkje met aantal foutcodes (Passive / Active). Zou dus in principe geen verschil moeten maken, maar jouw geval is wel bijzonder.

Dat die fout verdwijnt zodra je verbindt en weer terugkomt zodra je ontkoppelt vind ik wel heel bijzonder. Misschien moet je toch eens iemand met VCDS contacten om te kijken of dan hetzelfde gebeurt.

NB: e.e.a. hangt af van het communicatieprotocol, in de F1 bijvoorbeeld zat nog een oude protocol waarbij je altijd een scan moest doen om fouten te zien. Sinds de generatie van de O2 werkt de methode met de bolletjes.
 

Antera

Donateur
Dit zal vermoedelijk een slecht contact zijn van de stekker van de verlichting of in de lampvoet. Vaak wat corrosie fzo erop.


Indien dit blijft kan dit wel aangepast worden in de coderen dat die melding weg is en blijft
 

skooooooda

Senior Member
Duidelijk! Is er een mogelijkheid om dit weg te coderen met OBDEleven? Of is dit iets wat een specialist beter kan doen.. Wil het even tijdelijk weg halen en het later door een specialist laten nakijken.
 

Tees

Donateur
Is t niet handiger even wat stekkers los te trekken en in te spuiten met electronicaspray? Kan een simpele fix zijn als t zoiets als een slecht contact is. Beter dan wegcijferen...
 
Bovenaan Onderaan