Mijn gele Skooooooda

JeSko

Forumguru
Ohja haha nu zie ik het, veel beter zo! Ik vergeleek hem met de foto waar de auto via de zijkant gefotografeerd was, het was dus puur de hoek.
 

skooooooda

Actief lid
Hahaha yesss! Ik ben er echt heeeeeel blij mee. Niet overdreven, wel echt perfect voor de Rotterdamse drempels
 

Fmoon

Forumguru
Ja je moet helaas wel rekening houden met de drempels. Op mijn Superb had ik ooit een hele set, Nou kom ik niet meer op het merk, maar was paars geel iets. Maar toen kwam ik eens een parkeerplaats af, stonden m’n voorwielen en achterwielen niet op de drempel maar de onderkant van m’n auto wel. Bij de Vrs enkel de verlagingsveren gedaan van Eibach, vond het prima.


Edit; was de naam “ST suspensions” vroeger anders? Ik meen het product te herkennen maar het naampje zegt me weinig.
 

skooooooda

Actief lid
Dan was dat hoogstwaarschijnlijk een KW set geweest. Niet hoogte in te stellen? Ik vind het momenteel wel echt perfect en drempels pakt het ook prima!
 

JeSko

Forumguru
Heel laag rijden vond ik leuk met een trage(re) auto, maar met een vlottere auto heb ik liever wat meer speling, minder de slammed look en meer de sportieve look, zodat er kan doorgereden worden. Mijn oude 1.6 TDI Superb (foto's) lag op de laagste stand op schroefset en dat was genieten, had je echt het gevoel dat je in een grondschaaf zat, super laag echt kicken, de huidige VRS staat op schroefset maar op de stand voor de keuring in België, is prima zo al doet de wheelgap achteraan soms wel pijn aan men ogen. :laugh:

20220115_153248_copy_3225x1526.jpg 20220530_095948_copy_1526x1969.jpg 20220602_120758_copy_3225x1526.jpg
 

JeSko

Forumguru
Ging wel hoor, deze had niks van opzetstukjes zoals extra lipjes en dergelijke, dat scheelt. Enkel bij stijlere drempels moest ik echt schuin erop en eraf :D

Thanx! Mis hem nog wel eens, qua lijnenspel men mooiste auto die ik gehad heb.
 

skooooooda

Actief lid
Even een updateeeeee! IMG_6817.jpeg

Ringtrippie gedaan met de octavia en wat rijdt het leuk zeg! Ik wil wel binnenkort een anti rollbar kit aanschaffen & een veerpootbrug voorin. Zal de auto wel echt goed doen :)

IMG_6816.jpeg

Voor nu een Ramair Luchtfilter toegevoegd voor mijn eigen rijbeleving! Ik vind dit ge wel diggggggg Beeeeetje asociaal maar ik vind het wel leuk hahaha
 

JeSko

Forumguru
Waarom asociaal? Zo hard gaat zo'n ramair toch niet? Hoogstens lekkere aanzuiggeluiden, daar geniet ik meer van als van de uitlaat, die is soms asociaal :D

Houd er met zo'n veerpootbrug wel rekening mee dat het echt een gekloot is om nog aan de batterij te kunnen, heb ik aan den lijve moeten ondervinden toen de batterij dood was en dat zie je ook wel aan de foto's :(

20240606_095520.jpg 20240606_095505 (1).jpg
 
Laatst bewerkt:

skooooooda

Actief lid
Nja alleen mijn middendemper is er van af dus luid is het niet gelukkig!! :) Totdat er een downpipe onder komt hahahaha…

achja ik heb het er wel voor over om iets betere wegligging te krijgen. Gelukkig is mn accu pas vervangen, dus dat komt wel goed!

Welke merk brace heb jij?
 

skooooooda

Actief lid
Dan ga ik die ook maar eens bestellen binnenkort! Veel verschil gemerkt na het plaatsen ervan?

Helaas mag het voor ons ook niet :( Ik dacht er zelf aan eentje te nemen met een sportkat, maar die zijn astronomisch kwa prijs..
 

JeSko

Forumguru
Ze zat er al op toen ik hem kocht, maar het is wel een heel anders sturende auto dan de VRS van men maatje, dat is een ABT versie ook zonder sper, met 290 pk en die stuurt minder vlot en minder gericht, dus ik heb een goed vergelijk tussen die twee.

Ja sportkat varianten zijn duur en het is toch niet hetzelfde als een open 3inch pijp, het geluid wat de auto maakt met deze downpipe is echt brutaal. :D met de kleppen open en terugschakelen met airco op ( pops en bangs ) wijzen mensen echt met hun vinger naar hun kop en lijken ze dingen naar de auto te willen gooien, dus ik doe dat maar niet meer :(
 

skooooooda

Actief lid
Oooohh ja dan is de brace wel een must have!

Oei haahaha zo luid wil ik de mijne ook niet echt hebben.. Maar met de standaard einddemper zal het wel goed komen denk ik! Gepaard met een stage 2 chip en dan ben ik wel klaar met de motorische mods hahaha.

Dan wordt het tijd voor een rieger lippie en diffusor :)
 

JeSko

Forumguru
Mijne is ook enkel zo luid als de kleppen open staan hoor, anders is het een beschaafd ding :D

Top man ben benieuwd!
 

skooooooda

Actief lid
Ik dacht zelf aan zwart. De auto heeft lekker veel zwarte accenten, dus ik denk dat dat er wel leuk op past :)
 

JeSko

Forumguru
Dakdragers gwn zwart houden idd, en dan die dakkoffer int geel wrappen, super dik. Mss nog gele rotiform naafdopjes :D
 
Bovenaan Onderaan